Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

2 martie 2013

Ciupercile Shimeji



Azi am fost la cumpărături. La LIDL, că-mi place ce au și au destule (marfă bună, de calitate, adusă din Germania, Cehia, Polonia etc)... Și cum eram eu cu ochii-n patru la toate cele, am remarcat ceva ce nu mai văzusem până atunci în magazin. O cutie mică, neagră, plină cu niște ciupercuțe mici mici, de trei culori. Pe eticheta, scria negru pe alb: Ciuperci Shimeji.
Sincer, habar n-am avut că există astfel de ciuperci. Știu că la noi e greu să implementezi noutăți din lumea largă. Sau să aduci ceva ce există dar alt soi sau rasă, e mare problemă cu vânzarea lor. Pentru că noi ne-am obișnuit doar cu ale noastre, nu ne interesează și altele. Pe lumea asta sunt mii de specii de ciuperci comestibile, dar noi avem doar Champinon și Pleurotus (în gama ciuperci ”proaspete”), căci la categoria ”uscate” sau ”murate”, găsim ceva-ceva în plus. Așa că, m-am bucurat la acest ghemotoc de mărimea unui pumn, de ciuperci japoneze (pentru că țara lor de origine, conform Wikipedia, este în estul Asiei - Japonia).
Așa că la o mică incursiune pe net, am putut să descopăr că aceste ciuperci sunt de mai multe feluri, vândute toate cu denumirea de Shimeji.
  1. Hon-shimeji (Lyophyllum Shimeji)
  2. Buna-shimeji (Hypsizygus tessellatus), cunoscut în Anglia și ca ciuperca Brown Beech sau Brown Clamshell Mushroom
  3. Bunapi-shimeji, cunoscut în Anglia ca și ciuperca White Beech sau White Clamshell Mushroom
  4. Hatake-shimeji (Lyophyllum decastes)
  5. Shirotamogidake (Hypsizigus ulmarius)
Toate sunt ciuperci saprotrofe, cu excepția lui Hon-shimeji (Lyophyllum Shimeji).
Ce sunt ciupercile Saprotrofe? Sunt acele ciuperci care cresc pe pomi și sunt ori parazite și vor ucide pomul în cațiva ani (ghebele, păstrăvii de nuc, iasca), ori descompun copaci care au murit (pleurotus, flamulina sau shiitake).
Și am mai aflat de pe net... că, cel mai bine se gătesc ciupercile Shimeji prin fierbere. Nu este o ciupercă bună pentru a fi servită crudă, din cauză ca are oarecum un gust amar, dar această amăreală dispare complet la gătit. Ciupercile fierte au o textură plăcută, ușor crocantă și cu o aromă deosebită. Astfel gătită, ciupercă devine ușor digerabilă. Se pot asocia în combinații cu vânat sau cu fructe de mare și de asemenea, se folosesc foarte mult în bucătăria asiatică la supe (normal, dacă sunt cele mai gustoase gătite prin fierbere), ”tocănițe” și sosuri.
Așa că e timpul să le încercăm!!! Să ne jucăm cu ele prin bucătărie, căci Arta Culinară așa se face! Prin propria putere de a descoperi mereu ceva nou. Și acum avem această posibilitate! Vă aștept și pe voi cu preparate fascinante, în care să folosiți aceste ciuperci...! *;) winking
Păcat că sunt destul de scumpuțe pentru noi. Eu am dat 9,99 lei (mă enervează acest stil de afișare a prețului, dar vezi doamne, e politica de marketing a prețului și efectul favorabil asupra cumpărătorului!). Dacă îi puneau prețul 10,00 lei, credeți că nu s-ar mai fi cumpărat? Sau faptul că dai o hârtie de 10 lei la casă și primești 1 ban rest, e o mare bucurie??? Mie mi s-au rupt buzunarele de cât mărunțiș am prin ele. Cu kilogramele!  *;) winking






7 comentarii:

  1. Azi am patit si eu la fel, trecand prin Lidl am vazut tentantele ciuperci shimeji. Doar c-am avut bafta sa le iau la pret redus - doi lei si ceva. Deci profitati, poate mai gasiti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le-am vazut deja reduse la pret!
      Doar 7,99 lei, fata de 9,99 de lei cat erau prima data!
      :)

      Ștergere
  2. Azi am patit si eu la fel, trecand prin Lidl am vazut tentantele ciuperci shimeji. Doar c-am avut bafta sa le iau la pret redus - doi lei si ceva. Deci profitati, poate mai gasiti.

    RăspundețiȘtergere
  3. maestre , sotia mea le-a cumparat tot de la LIDL cu 5,99 lei acu citeva ore (or fi pe cale de expirare :) habar n-am ) si acum sîntem grămadă pe ele in bucatarie , mulțumită rețetei d-voastră. O să vă mai "citesc" :).Să auzim de bine .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa, acum sunt mai ieftine, pt ca nu au o vanzare mare...!
      Ca la noi, bagi ceva pe piata, trantesti un pret si daca romanul cumpara, nu schimbi pretul!
      Daca nu prea cumpara, il aduci la un pret normal....!
      Dar oricum ar fi, ma bucur ca v-au placut!
      Va doresc in continuare POFTA BUNA!
      :)

      Ștergere
  4. Da, le-am gustat si cu cu aproape 2 ani in urma. Tot cu 9,99 lei pentru 170 g. Din curiozitate. Au fost foarte bune, dar le-am sotat in ulei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și totuși... nu credeți că prăjirea în unt oferă mai multă savoare?
      Că doar nu prăjim cartofi (cu toate că eu câteodată prăjesc cartofii în unt, atunci când îi tai cubulețe mici!)
      ;)

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!