Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

5 iulie 2010

Stiuca umpluta


Dragii mei prieteni! Stiu ca va tot intrebati cu totii, ce o sa fac eu cu aceste minunate bucatele de stiuca!
Ei bine, am hotarat sa facem o stiuca umpluta, o ciorba de peste cu chiftelute din carne de stiuca si chiftelute de stiuca cu susan si orez cu legume. (Despre astea o sa vorbim alta data!)


Asa ca eu si cu nevasta-mea ne-am apucat de treaba (caci fara ea, eu nu cred ca puteam sa fac toate dintro-data, ea avand experienta asta de pe vremea cand eu veneam cu desaga plina cu peste acasa, o aruncam in bucatarie ca pe un buzdugan de zmeu si ea pregatea toate aceste bunataturi!).

Ingrediente:
o stiuca de circa 1,5 kg
1 ou
1 ceapa mare, tocata marunt
1 ceapa verde, tocata marunt
4-5 frunze de busuioc, tocate
1 morcov ras
2 linguri de ulei de masline
4 rosii decojite
2 cm de ghimbir proaspat, ras
1 lingurita de sos de peste
1 lingurita de sos de soia
1 frunza de dafin
cateva feliute de lamaie pentru ornat
marar, patrunjel, sare, piper – toate dupa gust

Preparare:
Ei bine, eu aici am avut o problema! Daca cititi articolul acesta, o sa constatati ca stiucile mele au fost curatate de ginerele lui Paul, Stefan. Si saracul baiat, n-a stiut ce as vrea eu sa fac cu stiucile, asa ca a curatat pestele de intestine, taind burta pestelui. Dar nu-i mare bai, o sa coasem burta pestelui la momentul respectiv. Deci mare atentie! Daca vreti o stiuca facuta “ca la carte”, dupa ce-i taiati capul, scoateti intestinele fara sa despicati burta!!!
Deci, primul lucru pe care il facem dupa ce curatam de solzi si spalam bine stiuca, este sa-i taiem capul si sa-i scoatem pielea cu grija, sa nu o rupem. E foarte importanta aceasta operatie, pentru ca stiuca se umple in pielea ei, cu compozitia care o vom prelucra.
Carnea scoasa, o dezosam cu mare atentie. Punem la tocat cu blenderul carnea scoasa din stiuca, ceapa, mararul, patrunjelul, oul crud, sarea si piperul si tocam pana obtinem o pasta!


Acum putem toca cateva frunze de busuioc (eu o fac pentru o aroma mai deosebita) si calim o ceapa verde tocata marunt cu morcovul intro tigaie in care am pus o lingura de ulei de masline.



Amestecam toate aceste ingrediente pana se omogenizeaza si incepem sa umplem stiuca (adica punem amestecul in pielea de stiuca pe care am indepartat-o cu atentie).


Eu a trebuit sa cos burta stiucii, dar daca voi scoateti pielea intreaga, desigur ca nu va mai fi nevoie.
Ungem stiuca cu uleiul de masline.
Luam o tava de copt o tapetam cu hartie de copt (sau de aluminiu), punem stiuca in tava, incingem cuptorul la 180-190ºC, si introducem stiuca pentru 40 de minute, sa se gateasca bine.


In timp ce stiuca se coace in cuptor, pregatim sosul pentru preparat.
Cele 4 rosii decojite le punem in blender si te tocam. Punem apoi o lingura de ulei de masline, ghimbirul ras, sosul de soia, sosul de peste, sare si piper dupa gust (cred ca ati observat deja, ca am facut reteta cu o influenta clara a bucatariei asiatice, dar eu dupa ingredientele astea sunt inebunit si aproape la toate produsele mele, daca pot, le adaug, doar ca sa obtin arome si gusturi dupa care “ma dau in vant”!). Voi puteti sa faceti sosul si cu alte ingrediente!


Fierbem sosul pana scade si se mai ingroasa.
Montam stiuca intrun bol, turnam sosul si ornam cu feliute de lamaie si frunze de busuioc taiate.


Stiuca umpluta …. Done!

POFTA BUNA!

2 comentarii:

  1. Frumos , si parca simt, nu atat gustul, cat si drillul stiucii prinse in lingurita argintie, atat ca pescar cat si ca bucatar. Bravo si Un Gatit cu gust in continuare...

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bine gatita !! Eu nu ii tai capul si arata mult mai spectaculos pe platou - intr-adevar e de senzatie !!

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!