Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

9 iulie 2010

Pui Tikka Masala


O reteta care de mult doresc sa o fac, dar n-am avut toate ingredientele la indemana. Acum ca le am, am pus la bataie instinctul de bucatar pentru al pregati.
Stiu ca e mai greu de gasit amestecul de Garam Masala (eu l-am cumparat tocmai din Elvetia) sau cardamomul verde (cardamomul negru - macinat - se gaseste deja in Carrefoure), dar e altceva.

Ingrediente pentru 2 persoane:
 ½ kg piept de pui
1 betisor de aprox. 5-6 cm de scortisoara
5-6 seminte de cardamom verde
2 ceape mari, albe, tocate marunt
4 cm de ghimbir ras
2 ardei iuti verzi tocati
1 căpățână de usturoi tocat mărunt
200 g iaurt
200 ml apa
1 lingurita de seminte de coriandru macinate
1 lingurita de chimen macinat
1 lingurita de curcuma
1½  lingurita de Garam Masala
1 lingurita de chili macinat
1 lingurita de sare
2 lingurita de pasta de rosii
1 rosie proaspata taiata cubulete
3 linguri de rosii tocate, in sus de rosii (din conserva)
250 g de orez cu bob lung, fiert conform indicatiilor producatorului
4 linguri de ulei de floarea soarelui
sare si piper dupa gust


Pregatire:
Taiem pieptul de pui in bucati mai maricele, fata de cele chinezesti.
Incingem intro tigaie uleiul si punem la prajit scortisoara si cardamomul. In clipa in care, betisorul de scortisoara s-a desfacut si aroma acestuia incepe sa ne incante simturile olfactive, luam tigaia de pe foc, scoatem scortisoara si cardamomul si le aruncam. Uleiul a capatat aroma lor si e gata pentru urmatoarele etape de gatire.


Adaugam in ulei ceapa si o prajim pana incepe sa devina transparenta si putin rumenita. Adaugam usturoiul, ghimbirul, ardeiul iute si le lasam 30 de secunde pentru a se praji usor in tigaie si a-si lasa aromele.


Acum incepem sa adaugam ingredientele “uscate”: chimenul, coriandrul, curcuma, amestecul de Garam Masala, chili.
Amestecam bine toate aceste ingrediente. Daca vi se pare ca acest amestec este cam “uscat”, adaugati putina apa calda si amestecati pana se omogenizeaza.
Lasam 2 minute pe foc mic, dupa care adaugam rosiile proaspete taiate cubulete, pasta de rosii si dupa ce le tinem 30 de secunde pe foc, adaugam si rosiile in suc, din conserva.


Amestecam bine, punem apa fiarta in tigaie si le lasam sa fiarba 2-3 minute, pana mai scade.
Adaugam carnea de pui. Lasam sa fiarba, amestecand din cand in cand circa 10-12 minute. Pentru a verifica daca carnea de pui s-a facut, scoatem o bucatica, o punem intro farfurie si o taiem pe mijloc. Daca nu se observa ca in interior este cruda, inseamna ca preparatul nostru e gata!


Acum adaugam iaurtul in tigaie, amestecam bine tot continutul si mai tinem pe foc maxim 1 minut.


Tikka Masala se poate servi cu o paine specifica zonei indiene (o lipie numita “naan”) sau cu orez.
Eu am pregatit un orez cu bob lung, fiert conform indicatiilor producatorului.
Am montat farfuria cu acest orez, peste care am pus preparatul gatit si am ornat cu cateva frunze de patrunjel!


Pui Tikka Masala ..... Done!

POFTA BUNA!



2 comentarii:

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!