Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

28 martie 2011

Calmar si creveti picanti cu legume si orez


Mai întâi să fac o precizare. Denumirea corecta în limba română este calmar, dar putem observa cu toţii, că în restaurante, supermarketuri şi în general în discuţiile noastre, folosim denumirea de calamar. Practic putem considera la ora asta, că ambele denumiri, au devenit "corecte" în minunata limbă românească! Asta e!

Ingrediente pentru 1 persoană:
1 calmar de mărime medie
12 creveţi cruzi decorticaţi şi cu intestinul scos (am prezentat în reţetele anterioare cum se face)
2 linguri de ulei de arahide (sau de floarea soarelui)
½ ardei gras roşu tăiat grosier
½ ardei gras verde tăiat grosier
½ de tulpină de ţelină mărunţit
1 ardei iute verde mărunţit
1-2 linguriţe de pastă de ardei iute (după gustul fiecăruia, cât de iute doreşte să fie preparatul)
2 căţei de usturoi tocat mărunt
6-7 bucăţi de babycorn tăiaţi în bucăţi de aproximativ 2 cm
1 linguriţă de ulei de chilli
1 linguriţă de ulei de susan
1 linguriţă de seminţe de susan prăjite
2 fire de ceapă verde tăiate în bucăţi mici în diagonală pentru ornat
½ linguriţă de zahăr
½ linguriţă de sare

Pregătire:
Spălăm foarte bine creveţii, îi decorticăm şi le scoatem intestinul (prezentarea mai în amănunt cum se realizează acest lucru, o găsiţi în reţetele anterioare).
Cu calmarul procedăm aşa: îl spălăm bine, scoatem (tăiem) aripioarele laterale, tentaculele şi odata cu ele toate intestinele. Scoatem şi acel "os" care de fapt este un cartilaj. Spălăm foarte bine cu apă rece şi despicăm calmarul în două.
Fiecare parte, se crestează uşor, fără să pătrundem carnea pe partea cealaltă. Crestăm în formă de "X".
Apoi, tăiem fiecare bucată în două şi fiecare parte în felii de circa 3 cm lăţime.
Încingem wokul, adăugăm apă în el şi o aducem la fierbere.
Când apa începe să fiarbă, introducem carnea de calmar şi lăsăm să fiarbă maxim 2 minute. O să observaţi că acele fâşiuţe de calmar, se "transformă" în nişte "conuri de brad". Strecurăm calmarul, curăţăm wokul şi încingem uleiul în el.
Mai întâi prăjim usturoiul şi legumele circa 1 minut, până încep să se rumenească uşor.
Adăugăm uleiul de chilli şi uleiul de susan, pentru aromă. Adăugăm şi pasta de ardei iuţi şi omogenizăm toată compoziţia.
Punem în wok calmarul şi creveţii şi îi prăjim maxim 2 minute, până ce creveţii devin rozalii. E timpul să adăugăm sarea şi zahărul şi să gustăm preparatul pentru a putea regla aromele şi gusturile, conform preferinţelor fiecăruia.


Când toate sunt pregătite, presărăm seminţele de susan şi mai amestecăm spre a omogeniza totul.


Preparatul se montează în farfurie, alături de orez fiert cu bobul lung şi ornăm cu ceapă verde.



Calmar şi creveţi picanţi cu legume şi orez ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


2 comentarii:

  1. din dilema asta nu vom iesi.eu stiu ca e acceptata si varianta calamar,poate pentru ca in celelalte limbi de provenienta latina,cu exceptia francezei,e acceptat calamar.lasa ca mi-au spus prieteni din franta ca acum e acceptat si acolo varianta calamar,alaturi de calmar.nu stiu ce contributie au restauratorii la asta .oare latina n-o avea ceva de spus ?ca-i prea mare tevatura pentru o vocala.eu am mancat prima dat n bulgaria in 1983 in a doua si ultima excursie ce am facut-o in strainatate.la burgas.eram extaziata,se vindeau pe strada cornete cu calamari pane si hamsii.calde,erau o nebunie.asta am mancat 3 zile cat am stat la burgas.am fost si la o carciuma pescareasca unde eu tot asta am mancat,ca tare mi-au placut.dupa 90 am fost in italia si tot calamari am mancat,ca tot asa le zicea si acolo.ulterior am aflat ca ar fi corect sa le zic calmari.am si gatit reteta grozava,inspirata dupa ceva ce am mancat la o carciuma bulgareasca din balcik si a iesit grozav,calmari umpluti.dar eu tot calamari le-am zis.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)
    Pansy, cred ca nu conteaza cum se numeste "animalul", atata timp cat ne place sa-l mancam.
    E o adevarata delikatesa!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!