Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

23 februarie 2011

Cod alb cu ciuperci "Galbiori"


Savuroasă, degajând o aromă dulceagă pe care carnea Codului alb o poate da, cu un gust îmbietor al ciupercilor Gălbiori şi acompaniat de mireasca caşcavalului topit, preparatul te acaparează încă în timpul pregătirii ei.
Cu toate că s-ar crede că acest preparat delicios e mai greu de realizat, vă garantez că e atât de uşor de făcut, încât îl consider ca fiind unul din preparatele care le poate realiza oricine care are minimul de cunoştinţe culinare.

Ingrediente pentru 2 persoane:
1 Cod alb (eu am ales unul de 1,2 kg)
½ pungă de galbiori uscaţi (dacă aveţi posibilitatea să cumpăraţi proaspeţi, ar fi mult mult mai bine)
½ ceapă albă tăiată mărunt
50g de caşcaval răzuit pe rozătoarea mare
4 linguri de ulei de măsline
1 lingură de pătrunjel tocat marunt
Sare şi piper după gust
Preparare:
Pentru ca eu am gasit în piaţă doar gălbiori uscaţi (deshidrataţi), desigur că am început cu rehidratarea lor, cu apă fierbinte. Le hidratăm minim 30 de minute. Cu toate că nu mă aşteptam să se rehidrateze şi să capete un volum consistent precum ciupercile chinezeşti, am rămas totuşi dezamăgit de faptul că nu prea arătau aspectuos şi nici nu au prins ceva volum mai mult (vezi foto). Noroc ca aroma ciupercii a fost destul de puternică şi îmbietoare. Aşa că, vă recomand cu căldură să cumpăraţi de acum în colo, numai ciuperci proaspete.
Am pregătit şi caşcavalul, dându-l prin răzătoarea mare.
Peştele se curăţă de solzi şi măruntaie, se filetează, se spală şi se şterge cu un prosop de hârtie.
Pentru că nu încăpea în tigaie, am tăiat fiecare fileu în două părţi.


Până să începem să prăjim peştele, încingeţi cuptorul la 180ºC. 
Luăm acum o tigaie cu mâner detaşabil sau de lemn (pe care să o putem s-o introducem în cuptorul încins) punem 2 linguri de ulei de măsline şi când uleiul e fierbine, adăugăm fileurile de peşte, cu pielea pe fundul tigăi. Asezonăm cu sare şi piper. Prăjim la foc mediu, cam 2-3 minute (nu mai mult pentru că o să mai avem un tratament termic la cuptor) şi întoarcem fileurile pe partea cealaltă.


Prăjim şi această parte a peştelui 2-3 minute. Apoi dăm focul la minim şi lăsăm peştele să se rumenească uşor.


Întro altă tigaie, adăugăm uleiul de măsline rămas şi călim prima dată ceapa. Cănd începe să se rumenească, introducem ciupercile "hidratate" (eventual marunţite, dacă sunt mai mari). Amestecăm maxim 1 minut la foc mediu.


Adăugăm pătrunjelul tocat mai grosier şi amestecăm tot încă 30 de secunde.


Luăm tigaia de pe foc şi adăugăm caşcavalul. Amestecăm şi omogenizăm totul până când caşcavalul dă semne că începe să se înmoaie.


În acest moment, luăm cu o lingură amestecul de ciuperci şi caşcaval şi-l punem peste peşte cât mai uniform posibil şi pe o suprafaţă cât mai mare (eventual să acopere fileul complet).
Când toate fileurile sunt acoperite cu Gălbiori şi caşcaval, luam tigaia şi o punem în cuptor.
Eu am posibilitatea ca, în acelaşi timp să mearga şi cuptorul pe gaze şi grillul. Pentru că urmăresc să  rumenesc uşor partea superioară a preparatului.
În cuptor, nu ţineţi mai mult de 4 minute, sau vă uitaţi la preparat şi-l scoateţi când vedeţi că a început să "curgă" uşor caşcavalul de pe peşte. Atunci e gata!
Garnitura vă rog să o alegeţi pe care o doriţi şi care vă place. Eu am vrut să fie ceva mai "uşor" mai natural, aşa că am servit-o cu o salată mixtă.


Cod alb cu ciuperci "Gălbiori" ... Done!

POFTĂ BUNĂ!



4 comentarii:

  1. mi-e foameeeee!Codul e marea mea dragoste iar galbiorii sunt preferatii mei,m-ai nimerit astazi!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Adina:
    Sper sa te fascinez si in continuare, chiar daca nu "te nimeresc" de fiecare data!
    Dupa cate poate ai observat, nu vezi pe blogul meu preparate de genul: omleta cu ..., fasole batuta cu ..., sandvich cu sunca si ...!
    :)
    Incerc sa fac "ceva deosebit" dar nu inventii proprii 100%. Doar poate modific un pic la reteta cu ingrediente pe care le gasim la noi (caci nu avem ingrediente prea exotice!).
    Te mai astept cu comentarii pe blog!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @alison:
    Intradevar, superba!
    Pacat ca n-am avut Galbiori proaspeti! Cand o sa gasesc (la vara probabil) o sa repet "experienta" si dau un "upload" la preparat!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!