Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

26 februarie 2011

Curry verde cu creveti


Am tot făcut zilele astea preparate Orientale si Europene. Şi le-am cam neglijat pe cele Asiatice, care îmi plac în mod deosebit. Aşa ca azi am trecut la fapte.
Şi vom pregăti un curry Thailandez, un curry verde cu creveţi proaspeţi.

Ingrediente pentru 1 persoană:
10-15 creveţi proaspeţi
2 linguriţe de pastă de curry verde (se poate găsi la Mega Image) 
125 ml de lapte de cocos (se poate găsi şi la Mega Image şi la Selgross)
2 linguri de sos de peşte
2 căţei de usturoi tocaţi mărunt
2 fire de ceapă verde, tăiate în diagonală, în bucăţi de 2 cm
½ de ardei roşu, tăiat în fâşii subţiri
1 lingură de zahăr brun
2 linguri de ulei de arahide
preparatul se serveşte cu orez sau cu tăiţei de orez

Preparare:
Încă de la început trebuie să fac o precizare: folosiţi întotdeauna creveţi proaspeţi! Iar prin "proaspeţi" să nu credeţi că e vorba de prospeţimea lor fizică. Oricum aceşti creveţi nu trebuie să aibe alt miros decât cel de mare! E vorba de creveţi netrataţi termic.
Cei pe care îi vedeţi prin supermarketuri, care au o culoare roz, sunt creveţi "prefierţi"! Iar în cazul în care pe aceştia din urmă îi folosiţi în preparate şi îi supuneţi oricărui tratament termic (fierbere sau prăjire) mai mare de 2 minute, acei creveţi se întăresc, iar gustul şi aroma lor sunt compromise!
În imaginea de mai jos, vă prezint creveţii proaspeţi (deci netrataţi termic încă), care din păcate, cel puţin la mine în Ploieşti, nu-i găsesc decât la Metro. În celelalte supermarketuri locale se vând doar creveţii "prefierţi".

Creveţi proaspeţi întregi
În speranţa că s-a lămurit problema creveţilor "proaspeţi", trecem mai departe.
Se curăţă fiecare crevete în parte, prin înlăturarea capului, a cochiliei şi picioruşelor acestuia. Păstrăm doar codiţa.
După care, cu un cuţit mic dar ascuţit, taiem uşor spatele crevetelui pe mijloc şi scoatem acel fir negricios pe care crevetele îl are. Acela este aparatul digestiv. Spălăm astfel codiţa şi le punem deoparte, pentru preparare ulterioară.

Creveţi curăţaţi de cochilie, cap şi picioruşe
 Încingem o tigaie şi turnăm uleiul. Îl lăsăm să se încingă şi punem usturoiul. Prăjim 30 de secunde, până ce-şi dezvoltă aroma după care adăugăm creveţii.


Amestecăm 2 minute, în aşa fel încât creveţii să înceapă să prinda o culoare rozalie.


Acum e momentul să adăugăm ceapa verde si ardeiul gras. Încă 1 minut de gătit şi scoatem totul întun bol termorezistent pentru a le păstra la cald.


Întrun wok, pe care îl punem pe foc, fără să adăugăm ulei sau o altă grăsime (deoarece laptele de cocos are grăsimea lui) punem laptele de cocos, mai întâi partea smântânoasă pe care o lăsăm să se încingă, pentru a elibera acea grăsime stocată în ea, apoi şi partea apoasă.


Când totul s-a lichefiat, adăugăm pasta de curry verde li omogenizăm bine ...


... până ce capătă o culoare de cafea cu lapte.


Adăugăm zahărul şi sosul de peşte şi omogenizăm bine, până se topeşte zahărul. Acum putem gusta acest sos şi îl potrivim dacă e nevoie. Nouă ne place mai picant, aşa că am mai adăugat puţin curry.


Când sosul e gata, reintroducem creveţii şi ardeiul roşu cu ceapa verde. Ţinem pe foc 30 de secunde, cât să se reâncălzească aceste ingrediente. Nu ţineţi mai mult! Riscaţi să "pierdeţi" aroma, frăgezimea şi suculenţa creveţilor.


Montajul pe farfurie e simplu: ornăm farfuria cu o frunză de salată, peste care punem creveţii si sosul de curry. Ornăm cu verdeţuri (ceapă verde, pătrunjel), lângă care putem pune o porţie generoasă de orez fiert (orez cu bob lung Basmati, Thai etc sau orez sălbatic - aşa cum prefer eu)





Curry verde cu creveţi ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PS!

Până să public aceast preparat, a sosit acasă (pe neaşteptatelea - era să zic "pe nepusă masă") băiatul meu!
Desigur că primul lucru care m-a întrebat este ce-am mai facut ... BUN?
Şi după ce i-am spus, n-am mai scăpat de el până nu-i fac şi lui această "mâncărică". Şi cum n-am mai avut creveţi, i-am propus "Pui cu curry verde"!
A fost deacord, aşa că i-am pregătit tot ce v-am spus în această prezentare în acelaşi stil, dar cu piept de pui!
Şi cum postarea preparatului cu creveţi aştepta de ieri să intre pe blog, n-am făcut decât să fac câteva poze acestui "nou preparat" pe care le ataşez la această postare.
Deci cu ocazia asta, vă puteţi alege opţiunea "cărnii" dacă vreţi să o faceţi acasă!





2 comentarii:

  1. ambele preparate sunt de zile mari!:)trebuie sa caut curry verde,bag seama,inca nu am vazut prin "provincia"in care locuiesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. @alison:
    Curry verde (ca si cel rosu) se gaseste (in Ploiesti) doar la Mega Image!
    Daca nu gasesti in Iasi, spune-mi si-ti trimit eu! Nu e nici o problema!
    :)
    MERITA! Pe cuvant!!!
    PS
    Sper ca lapte de cocos, aveti prin "provincia" in care locuiesti! :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!