Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

21 noiembrie 2011

Limba cu masline


Unul din preparatele mele cele mai apreciate. Poate pentru alți nu, dar eu savurez la maxim acestă mâncare românească.
Chiar și sora mea, când a venit recent în România, a dorit neapărat să mai guste din această mâncare (că în SUA, nu prea găsește ”organe” și din această cauză, nu-l poate găti!), dar am lăsat-o pe maică-mea să îl facă! Că așa era tradiția la vremea respectivă!
Dar acum a venit vremea să-l fac și să scriu și pentru voi această minunată și delicioasă rețetă!
Ingrediente (de la o limbă, se obțin 4-6 porții):
1 limbă de vită (are aproximativ 1-1,2 kg)
2 morcovi măricei, curățați
1 ceapă de apă albă pentru fierbere
1 păstârnac curățat (rădăcina + frunzele)
100 ml de ulei de floarea soarelui
1 ceapă de apă albă tocată mărunt pentru călire în ulei la prepararea finală a produsului
2 lingurițe de pastă de tomate
2 lingurițe de pastă de ardei iute dulce
32 de măsline Mamouth (adică 8 măsline per porție) = aprox. 200 g
2 căni de supă, din cea care rezultă la preparare (fierberea limbii)
3-4 frunze de busuioc (+ frunze pentru decor)
2 căței de usturoi
1 lămâie (felii) pentru decor
sare și piper după preferințe

Preparare:
Spălăm foarte bine limboiul în apă rece!


Curățăm morcovii păstârnacul și ceapa și îi crestăm, pentru o fierbere mai bună și mai rapidă.
Luăm un vas Kukta (vas de fierbere sub presiune) punem zarzavaturile și limba, umplem cu apă și punem la fiert circa o oră și jumătate minim.


După ce s-a terminat fierberea, scoatem limboiul și din supa formată, păstrăm cam 2 căni, pentru preparare ulterioară. Din restul de supă formată, se poate face supă, de diferite feluri!


Limba, după ce s-a răcit, o despielițăm, adică îi scoatem pielița de culoare albă de pe limbă.


Tăiem limba în felii subțiri de circa 1 cm grosime.


Acum încingem o cratiță cu ulei (în care să nu fie mai mult de 0,5 cm grosime ulei în cratiță), adăugăm puțină sare de mare grunjoasă și ceapa tăiată cubulețe și calim ușor la foc mediu.


Când ceapa devine mai sticloasă, adăugăm pasta de ardei dulce.


Supa de limbă pe care am oprit-o (cealalta parte a supei, o vom folosi pentru alt preparat), o adăugăm în cratiță și adăugăm de asemenea pasta de roșii, dizolvată în puțină apă.


Lasăm să înceapă să dea în clocot și adăugăm măslinele.


Apoi punem și feliile de limbă tăiate anterior.


Lăsăm la fiert la foc mic, încă o oră!
Când timpul de fierbere a limbii s-a terminat, adăugăm usturoiul tăiat subțire și busuiocul mărunțit.


Amestecăm și lăsăm să se odihnească ca să-și lase aromele și busuiocul și usturoiul.


Montaj pe farfurie:
3 felii de limbă cu 8 măsline, sos cât doriți și ornați cu frunze de busuioc și 2 felii de lămâie!


Limbă cu măsline ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:



5 comentarii:

  1. Tot incerc ca-mi conving sotia sa cumpar 1-2 bucati limba de vita si sa le preparam. Nu si nu si nu.

    Dar tot o sa cumpar chit ca voi manca singur. Nu-mi place sosul de masline, dar cu siguranta ca se poate gasi o alternativa. Ceva sos cu usturoi? sau stric farmecul? Help!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nicu, limba se face si cu sos de usturoi, dar eu n-am facut niciodata!
    sory!
    :(

    RăspundețiȘtergere
  3. unul din felurile mele preferate de mancare.eu mai fac limba cu sos remoulade .si aia ne place tare.

    RăspundețiȘtergere
  4. excelenta...pot zice ca la mine e specialitatea casei...am facut fel de fel variante....ma bucur ca e apreciata si de alti gurmanzi

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!