Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

7 iulie 2010

Vin de orez

Dupa cum v-am spus intrun articol anterior, cand veneam dinspre Constanta, unde am fost la un pescuit (ratat din cauza ploilor), mi-am permis sa ma bag prin Bucuresti, mai exact in en-groul "Dragonul Rosu", unde m-am aprovizionat cu cate ceva ingrediente asiatice. Si pentru ca n-am folosit niciodata un vin de orez chinezesc, ci numai vin alb sec, m-am hotarat sa achizitionez o sticla din acest vin, folosit doar la gatit in retetele asiatice!

Si sticla de vin arata cam asa!

E adevarat ca, cel mai folosit vin de orez este Shao Xing (se citeste Shao Shing) si are o concentratie de min 15% vol.
Am chiar 2 poze cu un astfel de vin (dar habar n-am care-i originalul - sursa: Google):

         

Dupa cate se vede, nici una nu seamana cu ce-am cumparat eu!
Dar chinezul a "garantat" ca e vinul care-l cautam! Si cine poate sa citeasca in chineza lor? Chinezii, desigur!
La naiba! Sigur nu e vin de Shao Xing! Dar ce mai conteaza, am vin de orez!
Asa ca am desfacut sticla imediat ce am ajuns acasa, constatand ca avea dop stil "bere" (nu ca cea din fotografia din stanga, cu dop filetabil - eu asa stiam ca se vinde acest vin), am pus o picatura (nu chiar) intrun pahar si am gustat!
Oh My God!
Intradevar are un gust ciudat, intre vin ars, rom, si vin prost si orice vreti voi intre aceste trei game de alcool (ca habar n-am de mai multe arome), iar mirosul seamana izbitor de mult cu a unui vin "casat"!
Culoarea este ca si a celor doua bauturi tari. Concentratia de alcool este de 16,5%vol. - conform etichetei!


Habar n-am daca  vinul cumparat e in termen de garantie sau nu! Dar daca il vand chinezii pentru chinezi (erau destui in magazinul acela), inseamna ca nu-i chiar cioaca!
Dar ce mai conteaza, o sa gatesc cu el!
Poate ati citit cateva retete pe care le-am postat recent, in unele retete am folosit un amestec de vin alb sec si cogniac, pentru a da cat de cat o aroma si o savoare a renumitului vin de orez!
Cu cat a sa ma folosesc mai mult de acest vin, o sa va dau informatii mai bune si mai utile cum sa facem sa-l inlocuim!
Pana atunci, gatim cu ce avem!

Va doresc la toata lumea, o permanenta "distractie" in bucatarie, caci asta de fapt vrem sa facem in bucatarie, si va doresc...

POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!