Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

28 mai 2010

Fudulii de curcan


Ei bine, am dat o fuga prin piata si in raionul de pasari, am vazut cateva pungi de fudulii de curcan. Si pentru ca o pungulita nu cantarea decat 500g, am bagat mana in buzunar si am luat una! Deci trebuie sa fac ceva cu ele cat sunt “proaspete”. Stiu multe persoane care nici nu vor sa auda de maruntaie de animale, indiferent care ar fi acelea: rinichi, creier, momite, lapti si desigur fudulii. Noi la vanatoare, ne batem sa punem mana pe 2 fudulii de porc mistret! O delicatesa! Daca stii s-o faci asa cum trebuie.
Asa ca am luat punga cu fuduliile de curcan si fugi acasa sa le fac “comestibile”!

Ingrediente pentru 2 persoane:
500 g fudulii de curcan
o ceapa medie taiata solzisori
½ ardei gras rosu
150 ml de rosii taiate cubulete (chiar din conserva)
3 catei de usturoi tocati marunt
2 linguri de ulei de masline extra virgin
o cana de apa fiarta
 sare si piper
1 ceapa verde tocata pentru ornat

Preparare:
Pentru inceput, spalam foarte bine fuduliile si le curatam de eventualele pielite de pe ele. Le oparim si le punem pe un prosop de hartie pentru a le scurge.
Incingem o tigaie si punem uleiul in ea. Cand s-a incalzit si uleiul introducem in tigaie ceapa si usturoiul pentru a se cali un pic. Cand ceapa a devenit lucioasa, adaugam si rosiile din conserva (gata taiate in cubulete si cu sosul aferent) si ardeiul gras taiat.
Pentru cine doreste o aroma mai picanta, poate sa adauge si ardei iute (mai mult sau mai putin, in functie de cat de picant doreste fiecare).
Adaugam fuduliile in tigaie si le prajim 10 minute. Mai adaugam un pic de apa fiarta, pentru a lasa sa mai stea pe foc inca vreo 10 minute, in asa fel ca aromele sa se patrunda bine si fuduliile sa fie bine facute!
Se servesc cu ce garnitura doriti dar cu mult sos!
Se orneaza cu verdeata (care vreti voi!). Eu am alergie la patrunjel, asa ca la mine o sa vedeti mai mult aranjamente cu ceapa verde sau fara! Asta e!
Eu le-am servit cu orez fiert.


Va urez,

POFTA BUNA!



2 comentarii:

  1. o delicatesa de zile mari!..:))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Adina:
    Sa stii ca DA!
    Si cum la noi, fuduliile de curcan, nu prea sunt la dispozitie non-stop prin magazine..., chiar ca devine fara sa vrei "o delikatesa"!!!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!