Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

29 noiembrie 2011

Restaurantul ”Da Vinci” din Ploiesti

Azi, un mare necaz s-a abătut asupra noastră!
O echipă de controlori de la Distrigaz Ploiești, au venit la verificări pe coloana de gaz, au cotrobăit peste tot, au uns cu unsoare robineții de închidere-deschidere, au dat cu săpulelu' pe unde au putut și după 2 ore de cotrobăială prin bloc, ne-au anunțat că s-au constatat pierderi de gaz și ca atare blocul rămâne fără gaz, până la remedierea totală!
Nemernicii! Tocmai acum s-au găsit? Înainte de Sărbătorile de Iarnă? Hoțiiiiiiii!

Așa că, mi-am luat nevasta și am plecat să mâncăm undeva în oraș.
Dar nu oriunde! Nevastă-mea a vrut neapărat la ”Ristorante Da Vinci - Cucina Italiana”!
Așa că, ne-am urcat în mașină și ne-am dus tocmai la km. 5 cum se zice pe la noi, în Cartierul Albert!

Fotografie preluată de pe siteul oficial al restaurantului
Chiar dacă locația e chiar dincolo de marginea orașului Ploiești, o știam foarte bine, că doar toată lumea trece pe lângă el, chit că pleacă spre Valea Prahovei, chit că dă doar o fugă până la Carrefour sau Metro pentru un shopping mai mic sau mai mare, malluri care sunt imediat în apropierea restaurantului în cauză.
Așa că am ajuns repede acolo, dar cu mare greutate am parcat mașina, pentru că nu există nici o parcare amenajată pentru consumatori. Pentru asta primește o bulină neagră!
E adevărat că pe marginea șoselei, cocoțate pe trotuare și mai-mai să nu fie urcate în copaci, mașinile ”parcate” erau din zona celor de zeci de mii de euro! Și nu erau puține! Deci, are clientelă multă mi-am zis, iar după cum arătau mașinile, era o clientelă cu pretenții!

Am intrat!
Chiar dacă n-am fost întâmpinați la intrarea în restaurant (ca doar până la urmă tot o pizzerie este, chiar dacă dorește să fie și restaurant), ne-am găsit o masă în salonul de nefumători.
Mesele simple, fără nici un fel de zorzoane, doar cu niște mici ”naproane” dintr-un pluș cam murdar, dar ce poți să faci, când sunt date de una din firmele care sponsorizează restaurantul. Păcat că nu-l sponsorizează mai des, ca să nu avem astfel de situații de un gust neplăcut!
Ospătarul s-a mișcat repede! A venit imediat la masă și ne-a adus meniurile. Bravo!
Pentru asta primește o bulină alba!
Of Doamne! Când or învăța românii aștia care patronează sau conduc restaurante sau pizzerii, că meniurile ar trebui să fie cât mai simple, nu încărcate și stufoase?
Am stat 20 de minute să citesc aproape tot meniul. Și concluzia a fost că n-aș comanda nimic din ceace în meniu e considerat mâncăruri principale! 
La cât de multe feluri sunt, e clar că nimic nu e PROASPĂT! Totul este CONGELAT!
Așa că am hotărât să comandăm fiecare câte o pizza. Măcar la asta, ingredientele nu sunt congelate (nici șunca, nici cașcavalul sau mozzarela, nici ciupercile, nici sosul de roșii, etc.).
O apă minerală (pentru mine căci eram șofer de serviciu) și o bere pentru nevastă-mea, au completat comanda luată de ospătar.

Și parcă din acest moment, a căzut cerul pe mine!
La masă ne-au fost aduse tacâmurile. Jalnice! În ultimul hal de degradare! Murdare, jegoase, cred că aveau cel puțin 10 ani de folosiință!
Mi-a fost frică să pun mâna pe ele! Am vrut să cer schimbarea lor, dar am vazut că toată lumea din cârciumă le avea la fel! Înfiorător!
Apoi ne-au adus oliviera, ca să zic așa! Solnița, piperul nu le discut. Dar ”Oțetul Balsamic” era întro sticlă, care cred că avea ștate vechi pe mesele acestui așa zis restaurant! Sticla de ulei (de măsline, cică ar fi) n-avea nici o etichetă și era atât de slinoasă, ca-ți aluneca din mână! Pun pariu că uleiul era de ultima spiță, băgată întro sticla care pe dop, avea înscripția unui brend de renume mondial. Jalnic!
Pentru asta primește 2 buline negre!
Ne-au sosit și comenzile! Nu am reproșuri la acele pizze pe care le-am comandat! Și sosul de roșii a fost bun! Că am mai mâncat și în alte părți din țară câte o pizza, dar sosurile au fost dezgustătoare! Dau un mic exemplu: un sos iute, a fost făcut din apă cu ulei și praf de boia iute! Eeeeee, ce ziceți de treaba asta?
Pentru asta primește o bulină albă!

Și acum să vă spun despre atmosferă din Restaurantul Da Vinci!
În restaurant, erau 2 doamne respectabile, care cred că consumau din ”Meniul Zilei”! Nu comentez! Erau cu mult peste cei care completau peisajul.
Și acum devin rău de tot!
Restaurantul era plin de figuri dubioase, cu ”ceafa lată” și ”burtihane” pe măsură, bronzați mai mult sau mai puțin din vacanța de vară care tocmai a trecut acum 20 de ani, zgomotoși, ca de fiecare dată, care la plecare s-au suit în acele mașini de zeci de mii de euro!
Așa mi-am dat seama practic de cine e frecventată această locație!
Nu i-am vazut să fi consumat ceva în afară de apă minerală și bere!

Personal, nu cred că o să mai calc vreodată prin această pizzerie (că nu pot să-i zic restaurant, nici în ruptul capului).
Pentru asta primește 5 buline negre (chiar cred că e prea puțin)!

În concluzie, pot să clasific această locație din Ploiești de doar 2 stele

NOTĂ:
1 stea = foarte jalnic
2 stele = jalnic
3 stele = bunicel
4 stele = bun
5 stele = foarte bun




6 comentarii:

  1. de cand ai zis tras concluzia ca masini scumpe la intrare = clienti cu pretentii.. m-am amuzat.. eram sigura ca e vorba de fapt de cefe late de fapt.. deci pretentiile culinare ies din discutie.. problema legata de tacamuri si oliviere este ff de des intalnita... ai mare dreptate... este ffff scarbos!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Vicky,
    Si eu am masini (deci nu una! hihi) de zeci de mii de euro!
    Dar, eu macar am pretentii. Mai ales in zona Gastronomica! Cred ca se vede asta din blogurile pe care scriu!
    Iti urez toate cele bune si sa te feresti de "restaurantele" aglomerate!
    Nu-ti pot oferi nimic care sa te faca sa te simti bine! Arunci banii pe geam!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. marcel.. tu ai banuit ca sunt oameni cu pretentii pt ca au masini scumpe... eu doar zicem ca nu e asa in general .. dar desigur ca exista multi oameni cu pretentii care au masini scumpe... :)... unii chiar doua!! :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti impartasesc in totalitate simtamintele,si eu l-am ales intr-o zi din concediul asta si am plecat la fel de dezamagita,tot la pizza ne-am oprit si noi din aceleasi motive.Se vede bine de afara dar atat..Frumoasa relatare si punctaj castigat cu sudoare!:)

    RăspundețiȘtergere
  5. P-afara vopsit gardu'
    Si-nauntru leopardu'!!!
    NU Adina?

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!