Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

5 februarie 2011

Pui Pekin cu sos de lamaie (Chicken Pekin Lemon)


Am facut puţină curăţenie prin cămară şi am dat peste un pliculeţ de sos "Peking Lemon", cumpărat vara trecută din Carrefour, atunci când şi-au propus să introducă pe piaţa noastră produsele de la BLUE DRAGON,  care între timp, au dispărut definitiv din MEGA IMAGE!
Şi desigur au disparut şi de la ei! Astăzi nu mai ştiu cine este importatorul acestor produse, dar siteul oficial al lui Blue Dragon, oferă informaţii despre produsele lor, dar sub o altă prezentare grafică, vezi siteul.
Norocul meu, e faptul că, sosul era în termenul de garanţie valabil!
Aşa că, cu acest pliculeţ în mână, m-am apucat să pregătesc renumita reţetă "Pui Pekin cu sos de lămâie".

Ingrediente pentru 2 persoane (exact cum specifica şi plicul, că sosul e pentru 2 porţii):


1 piept de pui dezosat şi fără piele (400-500)g
1 plic de sos Peking Lemon
10-12 ciuperci Urechi de Lemn
1 limetă (lămâie), sucul de la
50 ml de vin alb sec
1 lingură de vin de orez (sau o linguriţă de cogniac)
1 linguriţă de zahăr
1 ou, bătut
3 linguri de făină cernută
100 ml de ulei de arahide (sau ulei de floarea soarelui)
sare şi piper

Preparare:
Incepem să pregătim preparatele care ne iau ceva timp în plus!
În primul rând, marinăm carnea de pui.
Spălăm carnea, o ştergem cu prosopul de hârtie. Feliem pieptul în fâşii nu mai groase de 1 cm şi nu mai lungi de 5 cm.
Punem carnea întrun bol, o asezonăm cu sare şi piper. Intrun vas mic, punem zahărul şi turmăm peste el vinul alb. Amestecăm până când, zahărul se dizolvă. Turnăm amestecul peste carnea de pasăre.
Amestecăm toate ingredientele până se omogenizează. Lăsăm astfel la marinat cel puţin 30 de minute.


Ciupercile Urechi de Lemn, le clătim în apă rece, pentru a elimina praful sau părţile mici care s-au desprins de pe ciuperci. Apoi, turnăm peste ele, apă fiartă, clocotită. Le lăsăm în stadiul ăsta minim 30 de minute, pentru ca ele să se hidrateze.


În perioada în care aşteptăm marinarea puiului şi hidratarea ciupercilor, pregătim celelalte ingrediente.
Cernem făina, batem oul, tăiem ceapa verde în fâşiuţe subţiri, în diagonală şi ardeiul iute roşu în fâşii subţiri.
Şi cum am hotărât să servesc preparatul cu orez sălbatic prăjit, l-am spălat foarte bine în apă rece, l-am pus la fiert (în aparatul de gătit orez), iar după ce a fiert, l-am pus deoparte pentru a fi pregătit pentru prăjire.
Începem pregătirile pentru prepararea termică a puiului.
Bucăţile de pui marinate, le trecem prin faina şi oul bătut, după care le punem deoparte pentru procesul de prajire care va urma.


Întro tigaie spaţioasă în care am pus uleiul la încins, întro cantitate suficientă ca bucăţile de carne să se prajească în stil deep fry (în baie de ulei) introducem bucăţile de carne pe care le-am pregătit şi timp de 2-3 minute le prăjim pe fiecare parte.


În timp ce puiul nostru se rumeneşte uşor (la foc mediu), pregatim un wok, îl încingem, turnam 1 lingură de ulei şi "prajim" un pic ciupercile Urechi de Lemn hidratate.
Le scoatem din wok, le punem întrun loc cald şi imediat după asta, în acelaşi wok, punem orezul care l-am fiert (ar fi mai bine să fie orez fiert cu o zi înainte) şi îl prăjim 2-3 minute.
Am tăiat plicul Blue Dragon cu sosul "Peking Lemon" şi l-am turnat întrun bol, pentru al avea la îndemână. Am gustat un pic din sos, ca să-mi pot da seama de gustul şi aroma lui, dar n-am fost prea încântat! Avea efectiv gustul acelui suc de lămâie tip Hellas, pe care noi îl foloseam pe vremurile "apuse" pe post de lămâie! Deci tot chimicale ....!
Cu acest gust şi cu o aromă puternică de lămâie! (cred că data viitoare, îmi fac singur sosul ... o să iasă mult mai bun şi aromat!), o să asortez carnea de pui.
Sucul arată aşa:


În principiu, preparatul e gata. Bucăţile de carne de pui s-au rumenit frumos pe ambele părţi, orezul e gata şi e tocmai bun de servit (e bob cu bob)!


Montăm frumos orezul, adăugăm şi ciupercile Urechi de Lemn, punem puiul prăjit, turnăm sosul din plic peste carnea de pui şi ornăm cu ceapa verde tăiată în diagonală şi cu ardeiul iute.


Pui Pekin cu lămâie (Chicken Pekin Lemon) ... Done!

POFTĂ BUNĂ!


3 comentarii:

  1. greu sa intri aici dupa ce deschizi ochii,dimineata...te napadesc poftele instant cu asa prim-planuri ale farfuriilor montate cu bunaciuni!:)
    produse blue dragon eu am gasit la carrefour ,in iasi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  3. se gasesc la cora lurjerului

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!