Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

18 decembrie 2010

Curry rosu din piept de raţă, cu ananas, roșii cherry, busuioc si struguri negri


Un preparat deosebit de imbietor si rafinat. Intradevar merita sa fie considerat o delicatesa a bucatariei thailandeze. Cu un gust picant, acrisor si dulceag, iti bucura toate papilele gustative.
Reteta a fost "gasita" de fiul meu pe blogul unui prieten culinar: CevaBun.ro.
Si dupa cum sper ca stiti, cand "copilul" vrea ceva anume sa savureze, ma dau peste cap ca sa ii fac pe plac.
Asa ca am studiat reteta de pe blogul mentionat (unde am aflat chiar ca acest produs se numeste in limba thailandeza Gaeng phed ped yang) si am urmat instructiunile de pe blogul prietenului meu.

Ingrediente pentru 2 persoane:
2 buc de piept de raţă (aprox 580 g - atat au cantarit pachetele la mine)
1/2 borcanas de pasta rosie de curry
1 cutie de lapte de cocos
500 ml de supa de pui (facuta dintrun cubulet Knorr)
2 linguri de ulei de arahide (sau de floarea soarelui)
10-12 rosii cherry (in functie de marinea rosiei - cel mai bine alegeti rosiile cele mai mici)
15-20 de boabe de struguri negrii 
4 rondele de ananas taiate cubulete (din conserva)
1 limeta (coaja rasa si sucul)
1 ardei iute rosu taiat rondele (in diagonala)
2 linguri de sos de peste
2 linguri de zahar brun (eu folosesc zahar pentru diabetici !!!)
4 frunze intregi de frunza de busuioc proaspat
12-15 frunze de busuioc proaspat, maruntite
1/4 lingurita de piper alb


Preparare:
Pentru inceput, am pregatit pieptul de raţă. L-am spalat, l-am uscat pe un prosop de hartie si i-am crestat pielea pe ambele diagonale, pentru ca atunci cand il punem la prajit, sa piarda cat mai multa grasime pe care o are in piele.


Incingem o tigaie si punem piepul de raţă cu pielea in jos pentru a-si lasa grasimea la prajire.


Grasimea lasata de pieptul de rata, e cel mai bun agent de prajire pentru acest preparat. Intoarcem pieptul si pe partea cealalta si mai lasam 2 minute pentru a se rumeni.


Intoarcem pieptul si pe partea cealalta pentru a se praji. Il tinem 2-3 minute in tigaie pana se rumeneste bine. Ca de obicei, puteti lasa pieptul sa se rumeneasca pe exterior dar sa fie "rozaliu" in interior!
Scoatem pieptul de raţă din tigaie si il punem pe un prosop de hartie pentru a-l scurge de grasime.


Il feliem subtire. 


Lasam carnea sa se odihneasca. Nu conteaza daca e putin cruda. O sa mai treaca printrun proces termic ulterior (fierbere).
In acest timp, incingem un wok si punem uleiul de arahide la incalzit (cine vrea poate folosi putina grasime lasata de pieptul de raţă).
Cand uleiul "sfaraie" adaugam pasta de curry rosu. Amestecam si omogenizam bine.


Cand pasta s-a amestecat cu uleiul, adaugam usor laptele de cocos. Daca ne uitam mai bine, in cutiile de lapte de cocos sunt practic doua straturi de "lichide". Unul foarte gros - practic o smantana de cocos - si unul foarte fluid - considerat startul apos al laptelui de cocos.
Adaugam (daca puteti) stratul apos al laptelui, amestecam bine cu pasta de curyy, dupa care adaugam si "smantana" de cocos. Omogenizam bine tot amestecul.


Dupa omogenizare, stingem cu supa de pui. Eu o fac in general dintrun cubulet de Knorr.


Dupa omogenizarea amestecului cu supa de pui, putem adauga feliutele din pieptul de raţă.


Lasam la clocot timp de 7-8 minute, amestecand din cand in cand.


Adaugam apoi rosiile cherry, strugurii, coaja de limeta rasa si bucatelele de ananas. Lasam sa dea un clocot si putem pune si ardeiul iute taiat rondele (pe diagonala - pentru design), piperul alb si busuiocul maruntit.


Lasam inca 30 de secunde pe foc iute. E timpul sa punem sosul de peste, zaharul si sucul de limeta.
Amestecam totul. Acum e bine sa gustam sosul care e in wok. Si in cazul in care consideram ca ne mai "trebuie" ceva pentru ai da aroma asiatica deplina, acum e timpul sa o faceti.
Eu am mai pus ceva piper alb! Eu si baiatul meu, mancam mai iute!



Pentru montarea in farfurie nu e nici un fel de problema. Trebuie doar sa avem un vas adanc. Frunzulite de busuioc le putem pune drept ornament.


Preparatul se serveste cu orez Thai. Eu am avut orezul preparat cu o zi inainte, asa ca l-am incalzit la "microunde" si l-am pus in boluri separate pentru a servi acest curry. Recunosc ca, sosul rezultand atat de fenomenal, orezul l-am mancat stropit din abundenta cu acest sos de curry. Incercati si voi, NU VETI REGRETA!


Curry rosu de piept de raţă, cu ananas, rosii cherry, busuioc si struguri negrii ... Done!

POFTA BUNA!



2 comentarii:

  1. sa spun ca salivez de dimineata?!
    felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. @ alison:
    Multumesc pentru felicitare!
    Iti propun sa-l prepari macar odata, sa te bucuri de aceasta aroma fina si delicioasa!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!