Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

18 august 2010

Pensiunea "Domnescu" - Sălişte



N-am mai făcut niciodată o "Recenzie" a unui Restaurant sau a unei Pensiuni! Și după multe încercări de a face o astfel de "apreciere" pentru un loc în care te bucuri de adevarata ospitalitatea românească, m-am hotărât să fac acest articol despre o Pensiune care mi-a fost dragă de când am cunoscut-o!
Și după cum vă dați seama din titlu, este vorba de Pensiunea Domnescu din localitatea Sălişte.
De cate ori am trecut prin această zonă, m-am abătut pe la această Pensiune, ori să mă odihnesc o zi sau două după o activitate epuizantă, ori să servesc o masă ardelenească îmbelșugată, pe care o oferă gazdele acestei Pensiuni, Maria și Costel Domnescu!
Chiar dacă pe blog, postez și poze mai vechi, și chiar ultimele pe care le-am făcut acum două săptămâni, este pentru a vă arăta că Pensiunea Domnescu, prin oferta pe care o au, aduc în pragul Pensiunii mulți turiști români și străini. Iar acest lucru se vede prin modernizările care le-au făcut de-a lungul a câțiva ani de la deschidere! Acum, pensiunea are 11 camere cu baie proprie, și două saloane de servit masa plus o terasă generoasă și nu numai!




Aflată exact la marginea unui picior de munte, cu o priveliște superbă, pe care Costel a amenajat-o cu câteva "terase " la poala muntelui, pensiunea îți dă o stare de liniște și relaxare în această zonă!





Dar, hai să lăsăm zona de relaxare, care oricum nu are egal și să trecem la steaua cea mai "strălucitoare" a unei Pensiuni: bucătăria tradițională ardelenească și Românească!
Aici, am fost de-a dreptul fermecat de produsele culinare ardelenești, pe care Costel mi le-a oferit de fiecare dată!
Porții de mâncare, pe care un om normal nu cred ca le poate termina!





Iar dacă vă puneți în bol o ciorbă ardelenească, vă asigur că va trebui să reîncărcați bolul de cel puțin odată!
Eu am mâncat 3 porții! Și nu mă săturasem, dar mi-am lăsat loc și pentru felul doi. Oare ce-o fi?
Apoi a venit "preparatul shoc"! Tochitura ARDELENEASCĂ cu carne de porc afumată și cârnați afumați, toate făcute în casă, cu mămăliguță îmbrăcată în brânză de burduf - și aceasta făcută în casă - ținută la cuptor!
Au mai fost aduși și castraveciori, conopidă, gogoșari, murați cum n-am murat eu în viața mea! Un gust deosebit! Chiar dacă am mâncat toată tochitura, n-am lăsat murăturile să plece înapoi în bucătărie. Le-am mâncat pe toate! Nu m-a lăsat inima să le las în farfurie!




Nu mai vorbesc de desert! Desertul a fost savurat de nevastă-mea, de Mariana și de Hans (căci cu ei am fost pe aceste meleaguri - dinnou!)




Dar hai să revin la cea mai interesantă "problemă" care mă încântă de fiecare data:
Costel ne-a servit o ţuică adevărată, de 8 ani vechime, la antreu și apoi un vinișor alb sec, tocmai bun să te ungă pe suflet după ce termini de savurat delicatesele românești pe care ți le pune pe masă!




Și după ce ai savurat toate delicatesele pe care ți le pot oferii Costel și Maria, n-ai decât să te relaxezi și să dormi liniștit în camerele Pensiunii, în liniște!
Iar dacă te scoli peste noapte și mai vrei ceva de servit, butoiașele de "delicatesuri" te așteaptă în holul sălii de mese!




Și nu contează dacă vrei ceva anume, Costel le rezolva pe toate, că doar nu degeaba e Bucătar Șef cu acte în regulă!





Grătarul e oricând funcționabil! Orice fel de cărniță sfârâie deasupra jarului încins. Trebuie doar să vă exprimați dorința cum și ce vreți să savurați!





Și acum, să vă prezint Familia Domnescu împreună cu mine și soția mea, și cu această ocazie vă invit oficial să nu ocoliți această Pensiune, dacă sunteți în zona Sibiu - Sebeș! Intrați doar în localitatea Sălişte, și țineți dreapta (vorbesc cu "accent de șofer"). Înaintați ușor pe străzile localității și după ce treceți pe lângă pârâul ce curge domol pe partea dreapra a drumului, veți zări în stânga, Pensiunea!
Intrați cu încredere, nu ve-ți regreta! Maria și Costel, vă așteaptă!
Vă ofer această variantă de relaxare și răsfăț culinar, din toata inima!



-------------------
vezi si: www.domnescu.ro
email pentru rezervari: pensiune@domnescu.ro

DISTRACȚIE PLĂCUTĂ!


5 comentarii:

  1. Arata superb, Marcel! Tare as vrea sa ajung acolo. Am cateva zile libere acum de 1. Intru pe site sa verific disponibilitatea. Zi faina!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ajungi acolo, spune-i ca vi din partea mea!
      O sa fi tratata regeste!
      :)

      Ștergere
  2. Tocmai mă întrebase sotia mea despre "bucătarul" Marcel ,pe unde gătește el si daca se poate mînca pe undeva ceea ce gătește.I-am zis că pare complicat ...iar acum ma pomenesc "trimis" la Saliste.Cind m-am uitat pe harta m-a luat ameteala ;am zis ca daca am ajuns pînă acolo, pe drumuri de vise urîte din Rom , mai bine ma duc pîna la Viena ,ca ăla e drumu'....

    RăspundețiȘtergere
  3. pe de alta parte , o sa ma culc acum ,la 4:30 AM ,cu gîndul la carafele alea cu vin si la butoaiele alea cochete cu.... (??)(sirop de fructe de padure de tuse ???)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa, întradevăr, în acele butoaie, Nea Costel ține inestimabila lui comoară: SIROP DE PRUNE!!! Daca siropul e servit în formă FIARTĂ, te scapă de toate răcelile...!!!
      :)

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!