Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

6 august 2010

Oare avem asa ceva?

In excursiile mele prin Ardeal, de saptamana trecuta, la prietenii mei care au pensiuni prin acea zona, m-am confruntat cu o problema de opinie a ardelenilor mei get-beget!
Si anume, de ce public retete asiatice si europene, cand in Romanica asta sunt atat de multe delicatesuri, necunoscute chiar de toti romanii! De ce nu le "promovez" prin blogul meu, daca tot e citit de oameni interesati in ale gastronomiei?
Nea Costel de la Pensiunea Domnescu din Saliste, chiar mi-a propus sa vin cam prin toamna, mai tarzior un pic, cand s-o mai usura de musafirii din pensiune, sa ma invete un picusor de mancarica ardeleneasca si nu numai, dar romaneasca sa fie! Ca, vorba aia, ce ne tot dam cu pumnu-n piept ca bucatarim orientul indepartat, ca tot n-avem ce ne trebuie! Si asta asa-i!
Chiar si prietenul meu de o viata, Ionut de la Pensiunea Drumul Dragostei din Alba Iulia, mi-a reprosat aceasta treaba, ca el a fost in Thailanda, dar n-o putut sa "mânce" nimica de pe acolo!
Ca tot fasolea noastra batuta si sarmalele in foi de varza si cu o mamaliga sanatoasa, îs mai bune!
Si uite asa, m-am intors eu acasa si m-am gandit prima data sa scriu cateva articole despre pensiunile astea, sa le fac un pic de reclama, pentru ca promoveaza intradevar mancarea traditionala ardeleneasca si romaneasca in acelasi timp. Si m-am apucat de scris. O sa fie ceva mai lungi articolele astea, dar le fac pe bucăţele sa nu va plictisesc, si le postez intrun nou "capitol" numit "Excursii Culinare (sau Gastronomice - nu m-am hotarat inca)"!

Dar hai sa ravin la Mancaruri Traditionale Romanesti.
Ieri am cautat si am gasit in piata o carticica care chiar asta trata in interiorul ei: "MANCARURI TRADITIONALE ROMANESTI"!

Si am scos banutul si am cumparat-o. Nu conteaza cat costa, cu toate ca se vede in fotografie ca e doar 7,99 lei.
Si am inceput usor usor sa o rasfoiesc, sa descopar acele retete pe care le-am savurat la Costel sau la Ionut!
Si asa am revazut retete de "Ciorba de burta, dreasa cu smantana", "Tochitura cu branza de burduf" (asta chiar ne-a servit-o Nea Costel, o sa vedeti in articolele despre Pensiunea Domnescu), "Papanasi prajiti cu măr ras", "Cartofi taranesti", "Supa crema de rosii", "Supa taraneasca de legume", "Bors Moldovenesc de vacuta", "Fasole batuta" si multe altele pe care sunt convins ca le stiti cu totii!
Ce mi s-a parut foarte interesant, au fost mancaruri despre care eu, personal, n-am auzit in viata mea de ele! Si nu sunt omul care n-am umblat prin lumea asta si prin tara asta!
Si acum stau si ma intreb daca, aceste preparate exista cu adevarat sau sunt o "inventie" a celor de la Knorr, caci brosurica asta a fost tiparita sub obladuirea lor!
Si ca sa va convingeti (eventual sa-mi confirmati de existenta lor) o sa postez mai jos cateva din aceste retete. Astept sa-mi spuneti parerea voastra!
Si sa incepem cu retetele din brosurica:

CRUMPI AŞEZAŢI (ce sunt Crumpi)


CIORBĂ DE BURECHIŢE (Ce sunt Berechite)


CIORBĂ DE PĂSTĂI, ACRITĂ CU AGURIDĂ ŞI PRUNE VERZI (Ce sunt aguridele)


ZAMĂ DE RĂZĂLĂI ( Ce e Razalai)


TOCĂNIŢĂ DE CARALABE CU TOMATE (Ce sunt Caralabe)


PIURE DE MĂCRIŞ 


Dar si multe altele....

Cam aste ar fi spuse (deocamdata)!

Astept cu nerabdare, parerile voastre!

Al vostru,
Marcel Iorga



6 comentarii:

  1. de agurida si decrumpu am mai auzit....sunt regionalisme...agurida le zice la strugurii acri ( sau zarzare acre) ce se folseau la acrit zama... crumpe le mai zice la cartofi...acu daca ma inselala pe mine memoria asa este!!!
    bine ca nu au nenorocit ciorba de potroace !!!
    costas

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place cartea care ti-ai cumparato,si e bine sa ne reamintim de mancarile de "acasa" incearca si tu caralabele (guliile)cu rosii si ciorba de burta cu smantana ,nu mai vb de crumpii asezati ca apoi ma apuca dorul de Romania !

    RăspundețiȘtergere
  3. Dar pe unde imi umblii?
    Revino pe blog, pentru ca o sa ma apuc de ceva retete romanesti!
    Si mai poti vizita si
    http://marcel-iorga.blogspot.com
    :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Tot departe sunt,in Spania,dar am vazut in carticica aia care ai cumparato acele mancari traditionale ardelenesti ,cu titlul lor "original "si ma gandesc acum cat de rar gatesc acele mancari ,cu care de fapt am crescut si cat de simple si bune sunt !

    RăspundețiȘtergere
  5. Scrie-mi o adresa (pe mailul meu: marcel.iorga@gmail.com) si iti trimit carticica aceasta (NOUA, nu veche)!

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!