Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

28 ianuarie 2012

Supa de usturoi


Frig. Prea frig dintro dată! Sau cel puțin așa cred! Ne-am dezobișnuit să avem iarna ca iarnă, așa cum era pe vremuri și cum mi-o aduceam eu aminte. Iarnă blândă, cu zăpadă pufoasă, cu oameni de zăpadă peste tot! 
Un viscol crâncen și o zăpadă abundentă care au făcut legea în aceste două zile, au ”înghețat” tot ce mișcă! Oameni blocați în mașini pe drumuri și chiar pe Autostrăzile alea multe, două la număr!
Știu ce simt acei oameni în mijlocul pustietății, fără hrană, fără apă, fără combustibil ca să poată încălzi mașina în care au rămas în nameți! Pentru că și eu am stat o zi și o noapte înzăpezit tot în zona Dobrogei, dar în 31 Ianuarie 2005.


Iar acum se anunță un îngheț extrem, cu temperaturi ce coboară spre -30°C timp de o săptămână întreagă.
Și știm cum ne mângâie pe creștet unii de acolo de sus și ne spun de fiecare dată cu zâmbetul acela sarcastic: ”Iarna nu-i ca vara!”.
Nu mai vorbesc că minunații noștri drumari, ca de fiecare dată, au fost surprinși de zăpezile căzute peste tărișoara asta! Și cu doi boi la căruță, au înhămat amărâtul ala de plug ruginit care-l au în garaj de pe vremea lui Pazvante și au ieșit să dea zăpada la o parte!
Dar ce contează, nu? Și-au luat bănuții pentru dezăpezire (de 4 ori mai mulți decât cei ce fac dezăpezirea în Finlanda) și gata!

Descurcați-vă mai fraierilor cum puteți - asta-i lozinca lor!

Și nimeni nu face nimic, nimeni nu zice nimic, nimeni nu răspunde pentru dezastrul din țară!

Așa că m-am gândit să vă ajut puțin ca să struniți sistemul imunitar și să vă ajut astfel să treceți peste perioada asta rece a anului. Dar în același timp, să vă seduc papilele gustative din prima clipă, cu această originală supă!

Ingrediente:
500g de carne de pui
2 cepe albe
2 căpățâni de usturoi
2 morcovi
1 rădăcină de pătrunjel
10 boabe de piper negru
3 frunze de dafin
3 linguri de ulei de măsline
½ de linguriță de oregano uscat
sare după gust
felii de pâine sau crutoane

Preparare:
Pentru început preparăm o supă din carnea de pui.
Punem carnea în oală în care am adăugat 2 litrii de apă, adăugăm o ceapă, rădăcina de pătrunjel, morcovii și condimentele.
O lăsăm să fiarbă la foc mic până ce carnea se înmoaie. Strecurăm zeama și o păstrăm.
Întro tigaie, punem uleiul de măsline și adăugăm ceapa tăiată și usturoiul mărunțit. Le călim la foc mic.
După ce s-au călit, ceapa și usturoiul se pun în oala cu supă strecurată. Adăugăm oregano, pentru o aromă minunată și lăsăm să fiarbă la foc mediu circa 1 minut. Apoi adăugăm piperul și sarea după gust.
Când se înmoaie ceapa și usturoiul, strecurăm dinnou legumele și le pasăm. Le reintroducem în zeama de supă.
Acum supa e gata!
Pentru servire, prajim feliile de pâine, le tăiem cubulețe (sau dacă aveți crutoane gata pregătite sau cumpărate din magazine, e mult mai bine) și le introducem în supă.



Supă de usturoi ... Done!


POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:

2 comentarii:

  1. Era sa mint si sa zic ca nu am pus niciodata usturoi in supa, dar am pus, atunci cand am facut racituri si imi place mult! si mai e si de sezon!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Viviana:
    Prima data am mancat aceasta supa in Praga!
    Si tare mult mi-a placut!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!