Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

18 iunie 2010

Sushi (la mod general)


Cred ca e foarte greu sa dai o reteta de sushi cu ingrediente "STAS" si gramaje la fel de "STAS". Pentru ca de fiecare data cand am facut "sushi", am folosit fel de fel de combinatii in fel de fel de cantitati. 
Si atunci, cum expui o reteta cand varietatea acestor "variabile" este "de la zero la infinit" (varianta valabila pentru cei ce-si mai aduc aminte de matematica din liceu!).

Ingrediente ce se pot combina in orice fel de proportii:
numarul 1: foaia speciala de alge - NORI;
numarul 2: orez special pentru sushi care e foarte lipicios dupa fierbere, tocmai pentru a putea crea acele rulouri care sunt reprezentative pentru sushi;
numarul 3: "covorasul" din bambus cu care se ruleaza sushi;
numarul 4: ingrediente diverse cum ar fi: creveti (fierti), somon (crud sau fume), ton (crud), peste afumat (eu am folosit macrou, morun, scrumbie...), avocado (chiar taiat foarte subtire si pus peste amestecul de orez si alte ingrediente), mango, ananas, morcov, castravete, ciuperci shitache, ardei gras rosu sau galben (pentru coloristica preparatului) etc.
Tot ce ar fi de "invidiat" la aceste retete, sunt pozele cu multimea de posibilitati de a face aceste preparate!
Iata ultimele mele poze cu sushi:





Alte poze din alte retete facute:





si cateva cu pregatirile pentru preparare:




Voi reveni!

POFTA BUNA!

2 comentarii:

  1. Felicitari pentru sushi, arata impecabil! Si mie imi place sa prepar, dar ma lovesc de o problema legata de ingrediente: nu gasesc peste crud de calitate sushi. Am tot intrebat pe la hypermarketurile care au somon si ton, dar nu gasesc decat peste 'obisnuit'. Aveti vreun pont in aceasta privinta?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim:
    Aici intradevar e o mare problema la noi in Romania! Nu peste tot gasim ce ne trebuie si nu oricand!
    Nu prea avem cum sa facem rost de peste proaspat si crud, specific preparatelor Japoneze, in oricde supermarket, ca se feresc sa aduca la taraba, ca romanii nu-l folosesc la standardele de consum externe si atunci, acest peste se strica in galentar!
    Dar totusi, eu gasesc aceste ingrediente doar la Metro!
    Si sunt foarte multumit de ele!
    Chiar azi au adus ton proaspat (ca un mic secret, vineri se aprovizioneaza Metro cu peste proaspat, pt ca restaurantele au interes ca doar in aceasta zi sa cumpere peste proaspet, pentru sambata si duminica!)
    Asa ca am trecut si eu pe la raionul de peste si am luat ton si somon, pentru un nagiri adevarat!
    Bafta in continuare!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!