Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

21 mai 2010

Pui aromat in stil Mediteranian

Pentru astazi, m-am gandit sa nu fac o reteta complicata sau asiatica (condimentele asiatice sunt din ce in ce mai greu de gasit - si nu stiu din ce cauza!). O sa fac o reteta cu tendinte din zona Mediteraniana. Cand am facut-o pentru prima data a fost delicioasa, dar parca, din punctul meu de vedere, ii lipsea ceva. Asa ca am repetat reteta si am mai adaugat de la mine putere cateva ingrediente (foarte putine, dar asiatice)!

Ingrediente pentru 2 persoane:
4 pulpe superioare, dezosate si fara piele
2 linguri de ulei de masline extra virgin
2 cm de ghimbir proaspat, razuit
o ceapa rosie mica, tocata marunt
1 lingurita de boia (iute sau dulce, dupa preferinta)
2-3 catei de usturoi, tocat marunt
2-3 frunze de busuioc proastat
1 lingurita sos de soia
1 lingurita de sos de stridii
orez cu bob lung drept garnitura.

Preparare:
Spalam pulpele de pui, le scurgem de apa si le stergem cu prosop de hartie. Crestati pulpele prin zonele mai groase, pentru ca marinada sa patrunda peste tot si prajirea sa se faca complet.
Intrun vas punem usturoiul, ghimbirul, ceapa, boiaua si o lingura de ulei. Amestecam toate ingredientele cu carnea pentru a se patrunde bine si lasam pulpele in marinada cel putin 30 de minute in frigider.
Dupa ce s-a marinat carnea, o scurgem de marinata si o punem intro tigaie in care am incins restul de ulei de masline. Se frig pulpele circa 3 minute pe fiecare parte, pana sunt bine patrunse.
Tocam 2 frunze de busuioc si le punem in tigaie cu putin timp inainte de a scoate carnea, pentru a da un pic de aroma specific mediteraniana.
In sosul ramas in tigaie de la prajirea pulpelor, adaugam sosul de soia si pe cel de stridii si incalzim 30 de secunte si amestecam pentru a se combila intre ele.
Punem sosul peste pulpele prajite.
Se poate servi cu orice fel de garnitura, dar eu am facut cu orez, pentru ca asa ii place baiatului meu, si am pus frunza de busuioc ramasa ca ornament pe orez!


Cred ca un vin sec si rece ar fi minunat!
POFTA BUNA!



2 comentarii:

  1. Marcel, asta ar putea fi pui aromat in stil mediterasiatic. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am specificat ca la aceasta reteta am "adaugat" ingrediente, foarte putine, dar asiatice!
    Ca mie imi place bucataria asiatica si pot sa mananc si sarmale cu sos de stridii!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!