Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

30 iunie 2010

Pulpe superioare de pui cu rosii uscate si jumari


Reteta aceasta este de fapt o incercare de a mai schimba ceva din retetele pe care le tot folosim in bucatarie. L-am considerat un experiment, care mi-a reusit in totalitate, iar reactia “criticului meu culinar cel mai inrait” (adica fiul meu), a fost pe masura gustului deosebit a produsului.
Incercati-l si voi. 
Dar pentru asta avem nevoie de…

Ingrediente pentru 2 persoane:
4 pulpe superioare de pui, dezosate si fara piele
8-10 bucati de rosii uscate[1], taiate in cubulete
100 g de sunculita afumata (am folosit-o pe cea de la Korani)
½ de pahar de vin alb sec
1 ceapa verde (partea alba), cu cap mare, asa cum se gaseste acum pe piata, tocata marunt
cateva firicele de cimbru verde pentru prajit si ornat
cateva ramurele de rozmarin
50 gr de unt
cateva ciuperci Shiitake, murate, din conserva[2] pentru servit
sare si piper dupa gust

(asa arata rosiile uscate)

Preparare:
Pulpele superioare de pui, le-am spalat bine, le-am sters de apa cu prosoape de hartie si le-am asezonat cu sare si piper si le-am pus deoparte.
Sunca afumata, am taiat-o in cubulete mici. Am incins o tigaie, fara sa pun ulei si am adaugat cubuletele de sunca la prajit. Desigur ca acestea si-au lasat grasimea in tigaie, iar eu am scos deoparte “jumarile” obtinute.
In grasimea din tigaie am pus ceapa la calit si cand aceasta a devenit transparenta (in 30 de secunde) am adaugat rosiile uscate si scurse de ulei, pe care le-am taiat tot in cubulete. Am gasit rosiile 1 minut, le-am scos din tigaie si le-am pus deoparte.


Abia in acest moment am pus pulpele de pui in grasimea ramasa in tigaie, pe care am pus cateva ramurele de rozmarin si de cimbru proaspete. Le-am lesat la prajit la foc mediu, cam 3 minute pe fiecare parte. Cand erau aproape rumenite pe ambele parti, am adaugat vinul. Am lasat focul mic si am asteptat sa scada sosul in tigaie.




Cand sosul a scazut, am reintrodus in tigaie, rosiile uscate prajite si jumarile rezultate din sunculita afumata, am mai tinut pe foc 1 minut, pana s-au reincalzit si acestea si le-am scos pe farfurii.


Am adaugat untul in zeama lasata in tigaie si am mai amestecat 30 de secunde pentru a forma sosul fripturi.


Am pus sosul peste carne si rosii, am ornat cu cateva crengute de cimbru si le-am servit cu ciuperci murate Shiitake.
A foat ceva delicios, gusturile s-au combinat foarte bine, iar aceast preparat m-a facut sa-mi iau inima-n dinti si sa mai fac astfel de experimente!

POFTA BUNA!



[1] Rosiile uscate le puteti gasi in borcane (in supermarketuri) si vrac la Kaufland – de unde am luat si eu, pentru ca mi se par mult mai gustoase decat cele din borcane.
[2] Ciuperci Shiitake murate le-am gasit in Mega Image.

Un comentariu:

  1. madicuisine29 mai, 2012

    Rosii uscate n+am folosit pana acum, dar ma tenteaza. Preparatul arata foarte bine!Si cu siguranta a fost delicios!

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!