Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

25 februarie 2011

Pui cu sos de smantana si ciuperci


Săptămânile astea care au trecut, am tot urmărit diferiţi "concurenţi" care au fost implicaţi în concursul organizat de HapiHap! Printre ei se afla şi un bloger la a cărui blog (n-am ce face, trebuie să mă repet), am devenit mare fan: Bucatar Maniac.
Cristian Borod (proprietarul acestui blog) a prezentat un preparat care pe mine m-a încântat în aşa fel, încât am dorit să-l pregătesc şi eu: Piept de pui tras la tigaie cu sos de ciuperci si smantana (reţetă video). Reţetă uşoară, aromată şi gustoasă.

Ingrediente pentru 2 persoane:
2 piepţi de pui, dezosaţi şi fără piele (cca. 400g) 
1 ceapă albă medie, tăiată juliene
1 cutie de ciuperci champignon sau 10 ciuperci proaspete, întregi 
100 ml de smântână pentru gătit (15% sau 32%, după preferinţe)
3 linguri de ulei de măsline
2 linguri de făină 000 (Dobrogea)
Sare şi piper după gust
Verdeaţă pentru ornare

Preparare:
Spălăm carnea în apă rece şi o uscăm prin tamponare cu prosop de hârtie. Tăiem în două fiecare bucată de piept pentru a o subţia puţin. Păstrăm şi eventualele bucăţele mai mici, rezultate din tranşarea cărnii.


Bucăţile de carne, astfel obţinute, le dăm prin făină, le scuturăm de excesul de făină şi le punem deoparte.
Întro tigaie în care am pus ulei de măsline la încins, adăugăm carnea de pui. Mai întâi bucăţile mari, căci se prăjesc mai greu. Apoi bucaţile mai mici, desigur!



Când toată carnea e frumos rumenită, se scoate din tigaie şi o punem întrun vas termoizolator sau întrun loc cald.
Mai adăugăm puţin ulei în tigaie şi călim uşor ceapa.


Când ceapa devine puţin sticloasă, adăugăm ciupercile şi mai prăjim 1-2 minute la foc mediu.


Acum putem adăuga smântâna dulce (pentru gătit) şi amestecând din când în când, ţinem tigaia pe foc până ce sosul rezultat începe să se îngroaşe.


Luăm tigaia de pe foc, atunci când smăntâna s-a îngroşat suficient de mult (lucru care se observă atunci când, dând smântâna la o parte cu o lingură, nu revine imediat înapoi în zona din care am luat-o).
Montăm pe farfurie simplu, prin aşezarea mai întâi a sosului de ciuperci şi smântână, peste care aşezăm şi/sau punem alături bucăţile de carne de pui. Ornăm cu puţină verdeaţă şi eventual cu câţiva fulgi tocaţi de chilli roşu.


Pui cu sos de smântână şi ciuperci ... Done!

POFTĂ BUNĂ!




5 comentarii:

  1. e una din mincarurile preferate ale jumatatii mele(mai bune parca se spune ,nu?),eu pe linga ceapa pun si un catel de usturoi si ceva ardei gras rosu.

    RăspundețiȘtergere
  2. @alison:
    Trebuie sa-l certam pe Bucatarul Maniac!
    Usturoi as fi pus si eu ca sunt fan usturoi, iar ardei gras rosu (foarte buna combinatia!!!) ar fi dat mai multa culoare preparatului! Nu-i asa?
    Data viitoare, o sa fac cum ai zis tu!
    Merci de "indicatii pretioase" (!!!).

    RăspundețiȘtergere
  3. madicuisine29 mai, 2012

    Super bun preparat. Si mie imi place combinatia de pui cu smantana si ciuperci. Delicios! Si rapid de pregatit pe deasupra!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ciupercile din poze par sa provina dintr-o conserva! :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alex, dar textul de la Ingrediente, l-ai citit?
      :)
      Ce scrie acolo?
      ...
      Cu voce tare, te rog!
      :)

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!