Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

7 august 2010

Muschiulet de porc in bacon cu cartofi taranesti


In urma postarii mele de ieri, incerc sa ma adaptez si gastronomiei Romanesti!
Retete simple, cu ingrediente proaspete, care sa asigure delicatesa bucatariei nationale!
Incep cu o reteta simpla, care nu necesita ingrediente deoasebite, fiind ceva tipic Romanesc. 
Doar am promis ca voi face si mancaruri treditionale Romanesti! Sa vedem cat ma va tine!
Ca nu pot sa stau deoparte de bucataria asiatica!
Dar sa incepem:

Ingrediente pentru 2 persoane:
1 muschiulet de porc de max 400 g
4 cartofi medii, taiati in cubulete de circa 2-3 cm 
10 felii de bacon (feliat mai grosut) - gasiti pachete cu mai multe felii, ca o sa va trebuiasca
4 catei de usturoi zdrobiti sau tocati
1 ceapa alba medie taiata julien
10-15 fire de chives, tocat marunt, dar mai lasam si intreg pentru ornat
3-4 crengute de rozmarin proaspat, doar frunzele
1/4 de ardei gras (rosu sau galben), tocat cubulete
3-4 linguri de ulei de masline
2 rosii proaspete, feliate
3 fire de ceapa verde, feliate
sare de mare si piper negru proaspat macinat dupa gust

Preparare:
Cartofii ii curatam de coaja si ii taiem cubulete (mai mari) sau doar ii taiam in jumatate (daca ei sunt mai mici). Ii punem intro oala cu apa care clocoteste si in care am pus o lingurita de sare. Lasam la foc mediu sa se fiarba circa 8-10 minute.
Intre timp, spalam bine muschiuletul de porc, il taiem in doua bucati egale, scoatem grasimea si pielitele de pe el, il asezonam si il punem deoparte.
Cand cartofii s-au fiert (dar nu de tot), ii scoatem si ii scurgem de apa. Ii punem intrun vas Jena, presaram un pic de sare si cateva frunzulite de rozmarin .


Luam o tigaie, punem 1 lingura de ulei de masline la incins si cand totul e fierbine, punem usturoiul zdrobit (tocat) si cateva frunze de rozmarin proaspat. Peste ele, punem muschiuletul de porc si incepem sa-l prajim la foc mare, cateva minute dupa care il intoarcem pe partea cealalta.


Pana se prajeste muschiuletul de porc, pregatim baconul in asa fel incat sa infasuram muschiuletul cu feliile de bacon.




Dupa ce i-am infasurat, ii punem inapoi in tigaie, iar tigaia o introducem in cuptorul care deja a fost incins la 220ºC! Turnam si sosul care s-a format in tigaie la prajirea muschiului, peste carne.
Incepem sa pregatim cartofii taranesti, pana stau muschiuletii nostri (cam 10-12 minute) in cuptor.
Intro alta tigaie, punem 1 lingura de ulei de masline, punem 4 felii taiate in jumatate (d-aia am spus eu sa va luati pachete mai mari, caci nu mi-a ajuns baconul asa cum as fi vrut eu) le punem in tigaie si peste ele aruncam ceapa taiata juliene, si asteptam sa se rumeneasca frumos si baconul si ceapa!


Cand s-au rumenit, le scoatem pe tocator si ii maruntim cu un cutit ascutit!


Tocatura astfel obtinuta, se pune peste cartofii semifierti si ii bagam ori la cuptor, ori in aparatul cu microunde (cum am facut eu - dar cu program de "gratinare legume") pentru inca 10 minute! Eu am mai pus si ceva ardei gras!


Intre timp tocam chivesul, si-l punem deoparte pentru ornarea produsului.


Scoatem muschiuletii din cuptor si scoatem si cartofii!


Montam pe farfurie muschiuletul cu bacon, turnam sosul format peste carne si punem alaturi cartofii taranesti. Ornam cu frunzulitele de usturoi proaspat (chives) tocate dar si intregi. (Puteti folosi frunze de patrunjel, dar eu nu folosesc pentru ca am alergie la ele si folosesc alte tipuri de ornari)


Am servit Muschiuletul nostru cu o salata de rosii cu ceapa si un rest din ardeiul gras, stropit cu putin ulei de masline, si asezonat cu sare de mare! Bestial!

Muschiulet in bacon cu cartofi taranesti ... Done!

POFTA BUNA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!