Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

28 iunie 2010

Pui Teriyaki


Astazi am descoperit pe rafturile unui supermarket (Kaufland, magazin care de foarta multa vreme nu a mai expus produse pentru bucataria asiatica)), un nou sos Teriyaki. Spun nou, pentru ca pe piata mai este unul de vanzare, la sticlute mici, bunicel, din punctul meu de vedere, cu toate ca producatorul este o firma germana, foarte cunoscuta (Fuchs)! Asa ca m-am hotarat sa fac o testare si a acestuia!
Cel mai bun mi s-a parut unul pe care eu l-am cumparat din Austria! Era a firmei Kikkoman (the best of...). A fost cel mai bun sos pe care l-am folosit in tot ce am gatit cu el (aripioare, pulpe superioare de pui).
Dar sa fac prezentarea noului sos: Japan Teriyaki a firmei Shan Shi!
Iar acum, trebuie sa recunosc, m-am gandit sa fac o garnitura mai putin traditionala a acestui preparat.
Tot cumparasem deja o casoleta de ciuperci Pleurotus, asa ca voi face o combinatie intre orezul care il aveam preparat de acum 2 zile si ciuperci trase la tigaie in unt.

Ingrediente pentru 3 portii:
2 bucati de piept de pui (~600 gr)
500 gr ciuperci Pleurotus
400 gr de orez
un plic de sos "Japan Teriyaki"
o lingura de ulei de arahide
50 gr de unt
3 catei de usturoi, tocati 
o lingurita otet de orez

Preparare:
Pieptul de pui se spala si sterge de apa cu un prosop de hartie. De data asta n-am mai taiat carnea in bucatele si am preferat sa le tai in fisii subtiri. Am feliat puiul si l-am pus la marinat pentru 30 de minute, turmand peste el sos Teriyaki din cealalta sticluta.
In timpul acesta, am spalat ciupercile, le-am scurs de apa si le-am taiat. Am incins intro tigaie untul si am pus ciupercile la prajit. Dupa ce acestea si-au lasat apa care s-a evaporat si au inceput sa se rumeneasca, am stropit ciupercile cu otetul de orez. Acesta le da un gust si o aroma placuta. 
In timp ce ciupercile se sotau, am incins un wok cu ulei de arahide si am pus la prajit pentru 30 de secunde, usturoiul. Punem la prajit si carnea de pui cu sos cu tot. Amestecam in permanenta pana se prajesc toate bucatelele de carne.


Intre timp, ciupercile s-au sotat si rumenit foarte bine, asa ca le-am pus deoparte sa se odihneasca, punand un capac de sticla peste tigaie.
Orezul care il aveam deja facut de doua zile, l-am pus intrun bol si l-am incalzit la microune. Puteam sa-l incalzesc si in tigaie, prajindu-l, dar nu mai aveam timp! Voi faceti cum credeti de cuviinta! Eventual gatiti (fierbeti) orez proaspat!


Montam pe farfurie, carnea de pui prajita, orezul si ciupercile. Am turnat sosul Teriyaki peste puiul prajit, un pic si peste orez. 
A fost un sos bun, pentru ca, puiul a fost un pic dulceag si aromat. 
Cu toate ca pe plicul de sos, se specifica ca este pentru 2 portii, eu l-am folosit pentru 3 si a fost suficient de  aromat pentru portia de carne care a fost pusa in farfurie.
Puteti sa aromatizati mai tare carnea folosind exact instructiunile de pe plic.


In concluzie, o sa mai cumpar acest produs, atunci cand o sa fac aceasta minunata reteta japoneza!

BOFTA BUNA!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!