Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

6 martie 2011

Hummus


Hummusul este una din cele mai hrănitoare reţete vegetariene. Conţine foarte multe substanţe sănătoase: fier, vitamina B6 şi vitamina C, proteine. Pasta de susan care face parte din compoziţia hummusului, are un aport esenţial de vitamina E şi uleiuri monosaturate.
Multe popoare din orient şi-au dezvoltat propriile reţete de hummus, toate fiind o variaţie a celei originale (atribuite Libanului).
Preparatul prezentat acum, este un "hummus bi tahini" adica un hummus făcut din pastă de năut cu pastă de susan (tahini).
Dacă nu găsiţi pasta de susan pe rafturile supermarketurilor, îl puteţi pregăti acasă.
Reţeta o găsiţi pe blogul Bucatarului Maniac.
Preparatul este foarte uşor de făcut şi în cazul când aveţi musafiri neanunţaţi şi aveţi ingredientele la îndemână, o să vedeţi ce plăcut o să-i surprindeţi cu acest preparat lejer, gustos şi rafinat, pe care o să-l pregătiţi în cel mult 10 minute.

Ingrediente:
1 cutie de pastă de năut (de 370 g)
2 linguri de pastă de susan (tahini)
½ limetă, suc de la
2 linguri de ulei de măsline
2-3 căţei de usturoi daţi prin răzătoare
2 linguriţe de seminţe de pin uşor prăjite
sare, piper (alb) după gust şi boia dulce (opţional)

Preparare:
Am găsit în supermarket pasta de năut. Şi normal că m-am gândit imediat că pot face un hummus "adevărat", mai ales că aveam deja pasta de susan încă din toamna trecută, când obişnuiam să fac salată de vinete amestecată cu puţină pastă de susan (de fapt, tot o reţetă arăbească).
Şi cu ocazia asta, am mai scăpat de o grămadă de "etape" în pregătirea hummusului (înmuiatul boabelor de năut în apă rece timp de 12 ore, fierberea lor, scoaterea cojilor de pe boabe, zdrobirea lor pentru a face pasta). Deci vedeţi cât de mult mi-am simplificat munca. Ce mai, conserva de pastă de năut merită toate laudele!
Aşa că, am desfăcut cutia de pastă, am pus-o întrun bol şi am omogenizat-o.


Peste pasta de năut am adăugat pasta de susan (tahini). Dacă folosiţi pasta de susan din comerţ, vă sugerez să amestecaţi foarte bine conţinutul borcănaşului, pentru că, în partea superioara a acestuia se adună în general o parte mai fluidă, iar în partea de jos, partea mai consistentă. Prin amestecare foarte energică, omogenizaţi pasta.


Adăugaţi usturoiul, sarea şi piperul. Omogenizaţi. Adăugaţi uleiul de măsline. Omogenizaţi dinnou. Adăugaţi zeama de lămâie progresiv, omogenizând continuu, până când consideraţi că aromele care se contopesc în acest hummus, sunt bine echilibrate (deci puneţi zeama de lămâie atât cât pasta obţinută să fie puţin acrişoară).


După ce aţi omogenizat şi aţi stabilizat aromele, puteţi pune hummusul întrun bol, îl stropiţi cu puţin ule de măsline, ornaţi cu un vârf de cuţit boiaua dulce şi presăraţi câteva seminţe de pin uşor prăjite în prealabil. Ornaţi cu câteva frunze de coriandru.




Hummus bi tahini .... Done!

POFTĂ BUNĂ!


GARANTAT DE


2 comentarii:

  1. Ce rasfat! Samburii aia de pin cred ca sunt un fel de cireasa de pe tort. Am incercat si varianta cu bobite de rodie, dar n-as zice ca este extraordinara. Eu, numai in cazuri de forta majora, folosesc boabe fierte de la conserva, care n-au cojite si sunt numai bune pentru humus dupa ce le clatesc nitel. Am in pregatire o varianta cu migdale si ceva surpriza.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Elena:
    Abia astept sa-ti vad varianta ta! Cu surpriza cu tot!
    M-am gandit si eu la bobite de rodie, ca tot am folosit la alte preparate (mai mult pentru culoare, dar cum preparatul e deja un pic acrisor, rodia ar fi fost prea mult).
    Semintele de pin in schimb, sunt o adevarata desfatare, prin aroma si finete a texturii. Merita!
    Asteptam varianta cu migdale!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!