Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

3 martie 2011

Pui creol


Creol este un cuvânt care a desemnat deopotrivă locuitorii născuţi în Lumea Nouă, fie ei francezi, fie sclavi negri, dar şi persoanele provenite din amestec interrasial. 
Bucătăria Creolă, este de fapt un stil de a găti, original din Louisiana (zona New Orleans). Se pare că primele cărţi de bucate creole datează încă dinainte ca SUA să cumpere Louisiana de la francezi (1803). Bucătăria creolă s-a născut în societatea emigranţilor înstăriţi, fiind clară influenţa bucătăriilor franceză, spaniolă, italiană şi germană, adaptate la alimentele existente în zonă, cu importanta contribuţie a bucătăriei africane şi amerindiene.*)

Ingrediente pentru 1 persoană:
½ piept de pui, dezosat şi fără piele, tăiat în bucăţi mici
1 lingură de făină 000
2 linguri de ulei de arahide
1 ceapă albă medie, tocată mărunt
¼ ardei gras roşu, tăiat cubuleţe mici
¼ ardei gras galben, tăiat cubuleţe mici
½ tijă de ţelină (fără frunze) tăiată cubuleţe mici
2-3 căţei de usturoi tocat
1 linguriţă de cimbru uscat
1 foaie de dafin (proaspată, dacă se poate)
¼ linguriţă de piper măcinat
¼ linguriţă de boia iute
2 linguri de roşii în bulion (cu cubuleţe de roşii)
1 linguriţă de zahăr
2 linguriţe de sos Worcestershire
200 ml de supă de pui
½ cană de alune caju
frunze de ridicchio pentru decor
câteva crenguţe de cimbru proaspăt pentru decor
sare după gust

Preparare:
Carnea o tăiem în bucăţele mici şi le trecem prin făină. Le scuturăm de surplusul de făină şi în tigaia în care am pus uleiul la încins, le punem şi le prăjim la foc mediu.


Rumenim carnea pe toate părţile şi introducem legumele proaspete: ceapa, ardeii graşi şi ţelina. Amestecăm bine toate ingredientele maxim 2-3 minute.


Când ceapa devine cristalină, adăugăm cimbrul uscat, piperul şi boiaua iute. Le amestecăm bine şi pe acestea, 1-2 minute.


Acum putem adăuga roşiile din bulion şi frunza de dafin.


Amestecăm bine toate ingredientele. Putem adauga zahărul.


Acum turnăm şi supa de pui şi adăugăm sosul Worcestershire. Asezonăm cu sare.


Lăsăm pe foc mic circa 15 minute, amestecând frecvent. Să fim atenţi să nu scadă sosul prea mult. El va trebui să se îngroaşe şi aşa ne putem da seama când preparatul nostru e gata de montat în farfurie.


Lângă preparatul nostru, pe care l-am pus pe câteva frunze mici de ridicchio, am pus o garnitura de ciuperci pleurotus, sotaţi în tigaie cu puţin unt.
Peste preparat presărăm alunele de caju, sfărâmiţate.
Ornăm cu câteva frunzuliţe de cimbru proaspăt sau cu orice verdeaţă doriţi!


 Pui Creol ... Done!

POFTĂ BUNĂ!


*) 77 de reţete celebre şi poveştile lor

6 comentarii:

  1. Nu stiu daca atunci cand apreciezi o reteta culinara, o postare a modului in care ai dus-o la BUN sfarsit, poti sa spui ca transmite bucurie. Dar exact asta mi-a inspirat reteta de azi! Felicitari din nou!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Jeni:
    Merci Jeni!
    Eu chiar vreau sa transmit nu numai bucurie celor care citesc blogul meu, dar si putina cultura culinara din lumea larga!
    Am mai spus-o si o spun dinnou, nu prea vreau sa public "omlete", "oua umplute", "ciorbite" si alte preparate cunoscute tuturor.
    Vreau sa va aduc in casa, ceva nou, ceva ce trebuie sa gustati macar odata in viata!
    Multumesc inca odata de aprecieri deosebit de calde si frumoase!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. super "creolul"! eu as pune si o lingurita de unt in uleiul de rumenire a carnii,ce zici,ar merge?

    RăspundețiȘtergere
  4. @alison:
    Untul e o binecuvantare pentru orice preparat (cred eu!). Ii da savoare si fragezime.
    Asa ca, sunt 100% de acord cu tine!
    PS
    Am cateva retete personale (vechi de ani de zile) in care foloseam untul in totalitate la prajit (aproape 1 pachet pentru 2 clienti flamanzi - eu si fii-miu).
    :)
    Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum pe blog la tine ..se mananca bine :))..puiul asta creol arata fantastic,e apetisant si nu presupune nici o prea mare cheltuiala,exact ce ne trebuie:gustos,bun,.."tiene pinta" cum ar spune spaniolul,adica "are fata"si nu-i nici scump...deci,alegerea perfecta pentru o gospodina desavarsita!Multumim Marcel si felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Adina:
    Vad ca in ultimul timp "te hranesc" virtual. Asa ca m-am gandit, ca atunci cand ajungi in tara (adica la Ploiesti, aici in barlogul meu) sa-mi prepari o Paella adevarata!
    Si suntem chit! :)) OK? :))

    Iti multumesc si eu!

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!