Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

23 ianuarie 2011

Tilapia la cuptor in stil "Keralan"


Reţeta, ca de obicei, e una simplă. Pentru că vreau să vă învăţ să gătiţi simplu şi din ingrediente proaspete! Iar preparatul rezultat să fie gustos şi aromat şi cu care vă puteţi încânta familia sau prietenii.
Tilapia este un peşte de apă dulce, de culoare alb-rozaliu, pe care îl puteţi cumpăra (în stare proaspătă) de la Metro. Nu l-am văzut în alte supermarketuri. E un peşte cu carne albă, dulceagă şi aromată. Uşor de gătit sub orice formă doriţi.
Dar pentru astăzi, vă supun atenţiei o reţetă în stil indiană.
Pentru asta, avem nevoie de:

Ingrediente pentru 1 persoană (asta pentru că am fost singur acasă!):
1 fileu de peşte Tilapia (circa 200g).
1 căţel de usturoi mărunţit.
2 cm de ghimbir proaspăt, ras.
1 ardei iute roşu, tocat mărunt.
½ de linguriţă de boia de ardei iute (sau de chilli).
½ linguriţă de coriandru măcinat (pentru cei care consumă coriandru sau pătrunjel - eu nu folosesc!).
1-2 roşii medii tocate mărunt (eu am folosit 3-4 linguri de roşii tocate din conservă).
½ lămâie (limetă) - zeama de la ea.
½ lingură de coriandru (pătrunjel) tocat, pentru ornat.
½ lămâie (limetă) taiata pe lung pentru ornat la servire.
3-4 roşii cherry tăiate în două, pentru ornat.
2 cepe verzi (doar partea verde) pentru ornat preparatul final (folosit de mine în loc de coriandru).
1 porţie de orez Basmati (sau ori ce alt tip de orez cu bob lung) fiert în abur.

Preparare:



Pentru început, încălziţi cuptorul la 180ºC.
Peste fileul de Tilapia, presăraţi sare şi piper proaspăt măcinat.
Şi lăsaţi-l întro tavă pregătită pentru a fi introdusă în cuptor, în care am introdus o folie de aluminiu, unsă cu ulei.


Trecem la prepararea sosului în stil Keralan, cu care carnea de peşte va fi acoperită.
Pentru asta începem să încingem uleiul întro tigaie. Când uleiul e încins, adăugăm ceapa şi ardeiul iute şi sotăm la foc moale 4-5 minute, până ce ingredientele se înmoaie.


Acum e momentul să adăugăm usturoiul, ghimbirul, boiaua de ardei (si coriandrul macinat) şi amestecăm bine.


Lăsăm pe foc câteva minute, apoi adăugăm roşiile mărunţite din conservă (sau făcute pe loc - după cum doriţi fiecare).


Asezonăm şi micşorăm uşor flacăra.
Eu am mai adăugat câteva roşii cherry întregi în tigaie.


Roşiile se gătesc până se înmoaie, apoi luăm tigaia de pe foc şi adăugăm zeama de lămâie şi coriandru tocat (ceapa verde în cazul meu). Amestecam bine ingredientele.


Lăsăm la foc mic, până când sosul se îngroaşă.
Peste fileul de peşte pregatit în tava de cuptor, punem în mod uniform, cu o lingură, amestecul de roşii din tigaie, până acoperim peştele complet cu acest sos.


Introducem tava în cuptorul pe care l-am încins la 180ºC timp de 15-20 de minute, până când peştele e complet pătruns (gătit) şi e gata de servit!
Drept garnitură, am folosit orez fiert în abur (orez Basmati).

Montajul farfuriei e foarte simplu.
Peste orezul preparat, se aşează peştele şi sosul rezultat în urma gătirii.
Se ornează cu roşii cherry tăiate în jumătate, lămâie în felii tăiate în lung şi ceva verdeaţă (ceapă verde în cazul meu).



Tilapia la cuptor in stil "Keralan" ... Done!

POFTĂ BUNĂ!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!