Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

17 mai 2010

Porc cu "urechi de lemn" in sos de stridii

Am gasit zilele astea sos de stridii la supermarket! Din pacate, delicioasele sosuri asiatice (peşte, stridii, creveţi), sunt pe cale de disparitie in magazinele romanesti si s-ar putea sa nu le mai vedem curand! Asa ca l-am cumparat repejor. Pentru ca, sosul de stridii se simte foarte bine cand e gatit cu legume dar in primul rand, langa carne. Am poftit la o reteta care n-as putea spune ca e o reteta clasica chinezeasca. Pentru ca cea clasica e din carne de vita (vita cu sos de stridii).
Si am decis sa folosesc un muschi de porc in locul celui de vita, gatit cu sosul dens de stridii.

Ingrediente pentru 4 persoane:
800 grame carne de porc (muschiulet)
10-15 ciuperci “urechi de lemn” (uscate)
100 ml de sos de stridii (1/2 sticluta de sos)
2 linguri de vin alb amestecat cu 2 lingurite de coniac
2 linguri sos de soia
1-2 lingurite de sos de chili (daca se doreste ca mancarea sa fie mai iute sau nu)
¼ de lingurita de piper alb macinat
1 linguriţă de amidon
2-3 linguri de ulei de arahide (si acesta pe cale de disparitie) sau de floarea soarelui
½ de ardei gras rosu (sau ardei capia) taiat juliene sau cubulete mai mari
½ de ardei gras galben taiat juliene sau cubulete mai mari
½ de dovlecel zucchini taiate juliene
10 bucati de baby corn (porumb tanar din conserva) taiate in 2 sau 3 bucati
bambus taiat in fasii subtiri (din conserva), dupa preferinta
1 ceapa rosie medie tocata marunt
2-3 catei de usturoi tocat marunt
1-2 ardei rosii iuti, tocati marunt
3-4 cm de radacina proaspata de ghimbir ras
4 cepe verzi taiate in stil asiatic pentru ornare



Preparare:
Carnea se spala, se usuca cu un prosop de hartie, se curăţă şi se taie în cubulete.
Ciupercile se pun intrun bol in care am turnat apa fiarta si le lasam asa cca 30 minute pentru a le hidrata. (vezi foto)


Bucăţile de carne se pun intrun bol si turnam o lingura de sos de soia, o lingura de sos de stridii, sosul de chili (optional) si amestecul de vin alb si coniac. Se amesteca bine pentru a imbraca toata carnea in aceasta marinada.



Se încinge în wok (sau în tigaie) jumatate din uleiul pregatit. Punem in uleiul incins ceapa rosie tocata, usturoiul tocat, ghimbirul si ardeiul iute tocat si prajim 1 minut amestecand ingredientele continuu, pentru a lasa aromele in ulei (daca se ard, vor lasa si un gust amar).
Se pune carnea la prajit cu marinada cu tot si se continua amestecarea pana cand carnea si-a schimbat culoarea si incepe sa se rumeneasca.
Se scoate carnea rumenita intrun bol si se tine la cald.
Se pune in wok cealalta jumatate de ulei si se incinge. Punem la prajit ardeii grasi (rosii si galbeni) si ii lasam 1 minut la prajit, amestecand continuu. Punem si bucatile de baby corn si bambus si le mai lasam la prajit inca 1 minut.
Luam carnea prajita si o punem inapoi in wok. In acest moment se pun si ciupercile “urechi de lemn” in wok, restul din sosul de soia si sosul de stridii si mai lasam 1 minut la prajit.
Am ornat porcul cu ciuperci “urechi de lemn” cu ceapa verde taiata si l-am servit fierbinte.

A mers de minune insotit de un vin alb sec!

2 comentarii:

  1. La care supermarket ai gasit sos de stridii?:D

    Eu astept sa imi aduca cineva, dar pana vine nu mai am.

    Si b, imi place ce vad aici , te bag si eu in links la mine.

    Numa bine

    RăspundețiȘtergere
  2. Sosul de stridii, inca se mai gaseste in Mega Image, Carrefour dar daca esti prin Bucuresti, dute la Dragonul Rosu in pavilionul central, la et 1 e un magazin cu toate prostioarele chinezesti!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!