Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

2 iulie 2010

Somon cu scrob



Am gasit aceasta reteta pe internet. Si am facut-o exact cum era descrisa, dar ca de obicei am mai facut "imbunatatiri".
Este foarte simpla, usor, chiar foarte usor de facut si foarte gustoasa. Suplimentar fata de reteta care am citit-o, sunt ciupercile shitache murate, pe care le-am gasit in Mega Image si le-am cumparat pentru o astfel de "gustare".
Deci sa vedem de ce avem nevoie:

Ingrediente:
150 g de somon fume, taiat foarte subtire (se gasesc pachete vidate su somon feliat)
4 oua de gaina
100 gr de unt
100 ml de lapte
cateva ciuperci Shiitake murate, pe care le feliem
o legatura de leurda (eu am facut produsul asta primavara cand se gasea leurda; dar puteti folosi alte ingrediente, dupa preferinta)

Preparare:
In general somonul fume, se gaseste in supermarketuri in pachete de diferite gramaje, iar eu am facut preparatul (doar pentru mine) dintrun pachet de 150 gr.
Ca atare, am scos feliile de somon, le-am injumatatit (daca sunt prea mari) si le-am intins pe un platou.
Ciupercile shitake le-am scos din borcanul in care erau, le-am taiat (cam 3 taieturi pe ciuperca) si le-am pus de jur imprejurul platoului.


Avand aceasta baza, am luat oualele, le-am batut bine, am adaugat laptele si leurda tocata marunt.


Am incins o tigaie in care am pus untul. 


Dupa ce untul s-a topit, am dat focul la minim, pentru a putea sa prajim aceste oua la o temperatura foarte mica, in asa incat sa obtinem o "pasta" de omleta, nu o omleta clasica.
Prajirea la o temperatura mica, cu oualele amestecate cu lapte si printro amestecare permanenta si perfecta pentru obtinerea scrobului (spumei de omleta) duce la reusita retetei. In general, scrobul in conditiile amintite se obtine in 8-10 minute de "prajire" (poate mai mult).
Scrobul astfel obtinut, se toarna peste somonul din platou si se serveste imediat!


Somon cu scrob...Done!


POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!