Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

4 august 2010

Piept de rata in stil chinezesc


Aceasta reteta mi-a fost sugerata de prietenul meu Costas Cozma (de pe Facebook). Costas, este un bucatar cu o mare experienta in domeniul culinar (oricum mult mai mare decat a mea), lucreaza la ora actuala in Scotia, mai precis la "The Ship Inn" in Newburgh. Daca treceti vreodata prin zona, nu ratati ocazia sa vizitati restaurantul!
Iata si adresa: THE SHIP INN, 78 - 84 High Street, Newburgh Fife KY14 6AQ , Tel: 01337 840566 sau vizitati siteul www.shipinnnewburgh.co.uk.
Ii multumesc si pe aceasta cale ca mi-a prezentat aceasta reteta, din care am obtinut un minunat preperat culinar!

Ingrediente pentru 2 persoane:
1 piept de raţă de aproximativ 500 g
1 lingură din amestecul “5 condimente”
2 linguri de miere
250 g de tăiţei cu ouă
1 linguriţă de ulei de susan
sare de mare după gust
piper după gust
1/2 ardei gras roşu taiat juliene
1/2 ardei gras verde taiat juliene
1 ceapa medie tăiată solzişori
2 cm de ghimbir proaspăt dat prin razătoare
4 caţei de usturoi tocaţi mărunt sau striviţi
2 linguri de sos de soia
1 lingură de sos de peşte
1 lingură de oţet de orez
1 lingură de  unt
1 lingură de ulei de măsline
2 linguri de ulei de arahide

Preparare:
Amestecul chinezesc 5 condimente se amestecă cu mierea. Punem deoparte amestecul, pentru că o sa-l folosim la glazularea pieptului de raţă.


Luăm pieptul de raţă, crestăm pielea in diagonală si sezonăm cu sare si piper.


Încingem o tigaie si punem untul si uleiul de măsline la încalzit.
Punem pieptul de raţă cu pielea in tigaie, şi rumenim bine. Apoi îl intoarcem pe partea cealalta şi rumenim rapid si partea cealalta.


Încingem între timp cuptorul la 220ºC si introducem pieptul de raţă în cuptor (tot cu pielea in jos) pentru înca 3-5 minute, în functie de cât de gros e pieptul de raţă. Cel mai bine e să vă iasă pieptul puţin “mai in sânge”.
Scoatem pieptul de raţă din cuptor, îl ungem cu amestecul de 5 condimente si miere şi mai lasăm în cuptor maxim 2 minute. Eu am trecut pieptul de rata din tigaia in care l-am prajit, intrun vas Jena impreuna cu "sosul" din tigaie.


Scoatem carnea şi o lăsăm să se odihnească aprox. 10 minute întrun loc cald. Sau ii punem o folie de aluminiu peste vasul de Jena.


Între timp, facem un amestec de miere, sos de soia, otet din orez, ghimbir, usturoi şi sos de peşte, pentru a-l folosi la prepararea garniturii.
Întro cratiţă cu apă clocotită şi în care punem putina sare, fierbem taiţeii conform indicaţiilor producătorilor.
Dupa ce s-au fiert, le scoatem din vas si scurgem de apa, folosind o strecuratoare. Le stropim cu putin ulei de susan, pentru aroma si pentru a impiedica lipirea lor.


Pregatim acum wokul in care punem uleiul de arahide. Se pune usturoiul si ghimbirul dat prin rozatoare, amestecăm rapid şi când şi-au lăsat aromele (30 de secunde) adaugăm ardeiul gras rosu si verde şi ceapa tăiate julien şi prăjim în stir-fry 2 minute.


Punem şi tăiţeii fierţi şi scurşi de apa în wok, sosul pregatit anterior şi amestecăm 1 minut.


Cand taiteii cu legumele sunt gata (ar trebui sa fie putin crocante legumele, deci nu le tineti prea mult pe foc), scoatem aceasta garnitura si punem in farfurie.

Scoatem carnea de rata, o taiem in felii nu mai groase de 1 cm, le montam pe farfurie si ornam.
Eu am ornat de data asta cu cimbrisor proaspat!
Si iata portiile noastre: eu si Cristi!


Piept de rata chinezeasca ... Done.

POFTA BUNA!


4 comentarii:

  1. acel amestec de 5 condimente nu este specificat clar , si in toata reteta apare tot la fel fara sa se dea informatii despre care sunt exact acele 5 condimente ... super reteta , a trebuit sa caut alta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Nici n-ai cum sa-l specifici clar, pentru ca e un amestec de condimente care se vinde ca atare!!! De aici si denumirea de "5 condimente"! Mai este cunoscut si sub denumirea de "Five spices"!!!
      Five spices este un condiment chinezesc ce se foloseste in asezonarea tuturor tipurilor de carne – friptura de porc, rata cu portocala la cuptor, curcan umplut cu nuci. Orice reteta de peste si fructe de mare poate fi combinata cu usurinta cu acest condiment. Five spices complimenteaza taiteii chinezesti, orezul si legumele la tigaie. Toate preparatele devin un deliciu culinar cu acest condiment!
      Daca n-ai stiut aceasta problema.... este o BILA NEAGRA pentru tine...!!!
      :)
      Ingredientele şi proporţiile acestora diferă de la zonă la zonă însă, cele mai populare amestecuri conţin anason stelat, seminţe de fenicul, cuisoare, piper de Sichuan şi scortisoara chinezească (Cassia), prăjite uneori şi de fiecare dată măcinate.
      Acum e clar???
      :D

      Ștergere
  2. rata chinezeasca prajita in unt si ulei de masline???????? cand vor folosi chinezii asa ceva la pieptul de rata, redevin eu virgina :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu-mi dau seama cum o să devii tu din nou VIRGINĂ...! Probabil că niciodată, pentru că nu te ajută capul!
      Dacă eu am scris ”Piept de rata ÎN STIL chinezesc”, asta NU ÎNSEAMNĂ că rețeta e 100% chinezească! Ci e cu ADAPTĂRI...!
      MAI ÎNVAȚĂ LIMBA ROMÂNĂ PÂNĂ AJUNGI ÎNTR-ADEVĂR SĂ DAI LECȚII LA ALȚII...!
      Am zis!

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!