Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

28 iulie 2010

Biftec Diane (Steak Diane)

Conform spuselor lui Gordon Ramsey, reteta e de prin anii '70, cu o mare popularitate in restaurantele englezesti ale acelor ani.
Iata de ce m-am hotarat sa o "refac". Si chiar daca reteta originala contine patrunjel (coriandru), eu nu folosesc aceasta planta, imi cer scuze pentru cei care o sa doreasca sa o "incerce" si ei, iar eu nu le dau informatiile complete (adica prezint in fotografii, reteta fara patrunjel)! 
Va garantez ca e foarte gustoasa si foarte usor de facut!

Iata un muschi de vita facut "ca la carte"


Ingrediente pentru 3 persoane:
750 g de muschi de vita, feliat in 3 bucati
8-9 cartofi noi (sau nu), cu coaja
500 g ciuperci champignon
4 linguri de ulei de masline extra virgin
Sos Worcestershire dupa preferinta, puteti pune linistiti cam 3 linguri de sos
200 ml de smantana de gatit 32% grasime (se poate folosi si de 15% grasime)
1 ceapa medie, feliata julien
2-3 lingurite de mustar Dijon, dupa preferinte
50-100 ml de cogniac (eu folosesc cogniac de 5*)
3-4 ramurele de rozmarin proaspat
6 catei de usturoi, strivit cu aparatul de "strivit" usturoiul
50 g unt
sare
piper negru proaspat macinat
patrunjel tocat

Preparare:
Am spalat carnea si am sters-o cu prosoape de hartie. Am batut carnea cu satarul. Pentru cei care nu stiu, este o metoda chinezeasca, prin care carnea este batuta cu latul satarului pe care ei il folosesc la taiat orice fel de produs. Daca l-as fi batut cu ciocanul de "snitele" as fi distrus mult mai mult fibra din carne! Asa doar fac mai subtire muschiul fara sa-i distrug toate fibrele carnii. Taiem partile albe ale muschiului (acele "pielite" care sunt si inestetice si nu prea comestibile de pe orice carne pe care o pregatim!)
Cartofii noi (sau vechi) ii spalam bine si ii punem la fiert intregi. Cand cartofi au fiert cca 10 minute, ii scoatem, in strecuram de apa, si ii taiem pe jumatate. Ii punem deoparte, pentru ca ne vom ocupa de prepararea muschiului de vita.
Intro tigaie, punem 2 linguri de ulei de masline si punem carnea la prajit, maxin 2 minute pe fiecare parte.



Dupa ce am prajit carnea, o scoatem pe o farfurie si o lasam sa se odihneasca. Punem o lingurita de unt peste carne. O sa-i dea o fragezime buna.
Punem cartofii la prajit intro alta tigaie in care am pus restul de ulei de masline. Cartofii ii punem initial cu fetele taiate in tigaie si dupa aceea cu cealalta parte. Sa nu uitati sa puneti crengutele de rozmarin in tigaia cu cartofi, dar si 3 catei de usturoi zdrobiti. Prajiti-i uniform circa 2 minut pe fiecare parte.


In timp ce prajim carnea sau cartofii (sau poate ii pregatiti inainte de a prajii aceste elemente), taiem julien ceapa alba (sau rosie - asa cum am facut eu) si feliem ciupercile.
Revenim la tigaia in care am fript carnea de vita. Dupa ce am scos carnea pe o farfurie si o lasam la "odihna" punem in tigaie ceapa si ciupercile feliate. Prajim pana cand sunt facute (ciupercile lasa multa apa, asa ca le tinem pe foc pana cand aceasta apa, se evapora aproape total. Punem mustarul de Dijon in tigaie si amestecam pana se omogenizeaza. Si usturoiul in trecem prin aparatul de strivit usturoi si-l punem in tigaie. Adaugam si sosul Worcestershire, amestecam compozitia pana se omogenizeaza.


In acest moment, luati sticla de cogniac si turnati in tigaie. Turnati fara frica, cat mai mult cogniac. (Nu faceti ca mine, am turnat putin si nu am avut parte de efectul scontat pentru o operatie de acest gen!). Flambati serios! Faceti o flacara mare peste amestecul de ciuperci si ceapa! Nu va fie frica! Practic, alcoolul se arde si ramane doar aroma lui in ingrediente.

fotografie facuta de Cristi!

Dupa flambare, turnati smantana de gatit in tigaie si amestecati bine, pana se omogenizeaza. Culoarea sosului ar trebui sa fie ca de "cafea cu lapte".
Acum puteti gusta sosul. Si in functie de prefarinte mai puteti adauga din ingrediente. Eu am mai pus de exemplu, sos de Worcestershire.


Acum luati carnea din farfuria in care s-a odihnit si puneti-o in tigaie. Puneti in tigaie si sosul care l-a lasat carnea in farfurie! Mai lasati-o la "gatit" inca 2-3 minute, dar intoarceti-o si pe cealalta parte si puteti sa luati tigaia de pe foc, pentru ca e gata de montajul in farfurie.


Puneti carnea in farfurie, luati cu lingura sosul facut din ciuperci si turnati-l pesta carne. Cartofii prajiti ii puneti drept garnitura langa carne. 


Pentru cei care le place patrunjelul, le reamintesc ca pot pune patrunjelul tocat marunt in tigaia in care se face sosul de ciuperci.

Biftec Diane ... Done!

POFTA BUNA!




2 comentarii:

  1. este STEAK DIANE nu BIFTEC DIANE!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reteta originala (cea prezentata de Gordon in emisiunea "Gordon Ramsay Cookalong - LIVE" tradus "Gordon Ramray ne invata sa gatim") in limba engleza, Gordon o anunta "Steack", dar la postul de televiziune la care a fost prezentata emisiunea (Paprika TV), traducerea a fost "Biftec".
      Ca atare, am scris ambele denumiri ale preparatului prezentat (apropo, emisiunea a fost prezentata pe data de 28.02.2010 - daca ai posibilitatea sa o revezi), deoarece s-ar putea ca multi din cei care au urmarit emisiunea au retinut denumirea romaneasca!!!
      Normal este corect si Biftec. Deoarece gasim definitia Biftecului in DEX:
      http://dexonline.ro/definitie/biftec
      si anume:
      "BÍFTEC s.n. Friptură de mușchi de vacă, la grătar sau la tigaie. [Pl. -curi, scris și beefsteak. / < engl. beefsteak < beef – bou, steak – bucată, cf. fr. bifteck]".

      sau:

      "BÍFTEC, biftecuri, s. n. Friptură din mușchi de vacă, mai puțin friptă la mijloc. – Fr. bifteck (<engl.)".

      :)
      OK?

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!