Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

19 decembrie 2011

Pui intreg la cuptor



La începutul lunii Decembrie, prietena noastră Ama (Ana-Maria Nicolae) si blogul ei - http://amainbucatarie.blogspot.com - a lansat pe blogul ei o Provocare în blogosfera culinara românească, asemănătoare unei provocări din blogosfera internațională (http://amainbucatarie.blogspot.com/2011/11/cine-se-inscrie-la-o-provocare.html). 
Conform înscrierilor și tragerilor la sorți, eu am avut parte de a putea studia și alege una din rețetele de pe blogul prietenului meu Andi Cârlan (http://sabucatarim.ro), (de parcă nu le știam pe de rost). Pentru că postez acum preparatul, am voie să specific sursa și posesorul acestui blog! 
Conform regulamentului Provocării, specific și linkul rețetei care mi-a atras atenția, Pui întreg la cuptor: http://www.sabucatarim.ro/2011/11/pui-intreg-la-cuptor/
Desigur, mai aveam voie să fac și mici modificări în cadrul rețetei originale, pentru că, nu toți avem toate ingredientala sau ustensilele folosite la rețeta de bază. Cum Andi a folosit (a testat) pentru prepararea acelui pui, o tava Apollo de la D-Mail, pe care eu n-am avut cum să o procur (nu mai zic să-mi fie pusă la dispoziție pentru testări), am recurs la o altă metodă care o folosesc foarte des cu rezultate excelente, testate de mine (punga Magică)!
Și mai am ceva diferit din rețeta de bază: puiul meu l-am cumpărat din supermarket, gata de preparare, nu a fost nevoie să-l curăț de pene și intestine, să-l pârlesc etc.! Doar l-am spălat în apă rece și l-am șters cu prosoape de hârtie.




Și acum să trecem la treabă!

Ingrediente:
1 pui (al meu a avut aprox. 1,3 kg)
500g de cartofi de dimensiune medie
1 kg de ciuperci champignon proaspete
2 linguri de ulei de floarea soarelui
2 linguri cimbru uscat
½ cană de vin alb sec
Sare, piper (mix) proaspăt măcinat și boia dulce, după gust și de culoarea care o doriți să o prindă puiul!

Pregătire:
Curățăm ciupercile și cartofii.
Cartofii îi tăiem în patru. Îi ținem și pe unii și pe alții în apă rece, ca să nu se înegrească (oxideze).
Puiul gata pregătit, îl asezonăm cu sare, piper și boia dulce. Îl frecăm bine cu aceste ingrediente. Presărăm și cimbrul uscat, stropim cu puțin ulei și-l masăm ușor încă odată!


Pregătim cuptorul să fie încins la 180°C.
După ce a stat așa circa 10 minute, băgăm puiul în punga Magică, adăugăm și vinul în ea, strângem punga la gură (are un dispozitiv special pentru asta), cu un ac înțepăm pe alocuri această pungă, mai ales pe partea superioară și o punem întro tava de cuptor.


Introducem puiul la cuptor pentru circa o oră, în funcție de mărimea acestuia (putem vizita puiul între timp, pentru a vedea dacă este pregătit suficient).
Cartofii îi fierbem pentru început exact 10 minute. Apoi, îi punem întro tava tapetată cu o foaie de copt și-i pregătim de introdus în cuptor pentru încă 10 minute (deci o să fie în cuptor împreună cu puiul), dar nu înainte de a-i asezona cu sare, piper și boia dulce și a-i stropi cu puțin ulei. Îi amestecăm ușor cu aceste condimente, după ce s-au mai răcorit ceva-ceva.
Ciupercile (care erau destul de mici) le sotăm în unt, la tigaie (eu mai pun câteodată și o lingură de sos de soia, pentru acea aromă deosebită), cam tot 7-10 minute.
Deci trebuie să fiți pregătiți ca toate aceste preparate să va iasă la timp, odată cu puiul (la Andi, nu a fost problema asta, el gătind totul în renumita tava).
Dacă toate sunt gata, începem montajul în farfurie.
Așezăm puiul în centrul farfuriei peste câteva frunze de salată verde și îl împrejmuim cu cartofii gratinați și ciupercile sotate. Stropim totul cu sosul format în pungă! Sosul e delicios, dar pentru unii s-ar putea să conțină foarte multe calorii!


Pui întreg la cuptor ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:



8 comentarii:

  1. arata fantastic! o zi minunata

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne, cat de bine arata... Pai nu adorm eu cu gandul la un pui rumenit, parfumat cu vin si ierburi? :) Tz tz tz... Las' ca ma razbun eu maine! :) Chiar am o punga din aia magica, pe care inca nu am testat-o. :) Te pup cu drag si iti doresc sarbatori fericite !

    RăspundețiȘtergere
  3. Apetisant! asta-i cuvantul.M-am uitat acum sa vad ce e cu tava aia minunata.Costa o caruta de bani ,cand totul se poate face foarte usor cu ce are omul prin dotare ."Sticla",adica dispozitivul pe care sta puiul se poate cumpara de la metro,iar gratar si tava au toate cuptoarele.Asa ca buna si punga magica.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ana Maria:
    Te rog mult, NU te razbuna prea rau pe mine!!!
    :))))

    Sarbatori Fericite si La Multi Ani cu sanatate si bucurii in 2012!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Pansy:
    Ai perfecta dreptate!
    Ne descurcam foarte bine si cu ce avem prin "batatura" :))

    Iti doresc si tie Sarbatori Fericite, Sanatate, Bucurii in anul care vine si un calduros La Multi Ani!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Acum e la cuptor...Merci mult de reteta ,chiar am cautat pe net insa am gasit retete prea impopotonate si voiam ceva simplu. Eu i-am bagat si cateva radacinoase taiate julienne.

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!