Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

12 septembrie 2011

Creveti prajiti in unt cu usturoi


Pentru foarte multe ţări, creveţii prezintă cele mai consumate şi apreciate fructe de mare. Se consumă ca aperitive, salate, supe, feluri principale şi chiar şi cu pizza.
Şi dacă ieri, am făcut o delicioasă supă thailandeză Tom Yum (reţeta o aveţi aici), pe care am devorat-o împreună cu Cristi, azi dimineaţă, m-am folosit de prilejul că mi-au rămas creveţi proaspeţi nefolosiţi ieri şi am pregătit un delicios preparat, foarte uşor de gătit şi foarte aromat - mai ales pentru cei ce adoră aroma usturoiului gătit - pe post de mic dejun: creveţi prăjiţi în unt cu usturoi!
Ingrediente:
10-15 creveţi (după preferinţă)
50 g de unt
3 căţei de usturoi
1/2 limetă (sucul de la)
sare şi piper după preferinţe

Preparare:
După cum deja ştiţi, mai întâi curăţăm creveţii: îi decorticăm (până la codiţă sau în întregime), scoatem vena neagră de pe spatele crevetelui şi-i spălăm.
Încingem o tigaie şi adăugăm untul. Lăsăm să se topească şi îl lăsăm la încins până nu mai spumegă.


Zdrobim usturoiul cu lama cuţitului şi îl adăugăm în untul încins. Când aroma acestuia te învăluie, punem şi creveţii în tigaie. Îi prăjim până se fac rozali (nu mai mult de 4-5 minute, pentru că se vor întări).
Adăugăm zeama de la limetă şi asezonăm.


Scoatem creveţii din tigaie şi-i punem în farfurie. Turnăm sosul de unt şi limetă peste ei (pentru cei ce preferă pătrunjelul, pot orna preparatul cu pătrunjel tocat).


Creveţi prăjiţi în unt cu usturoi ... Done!

POFTĂ BUNĂ!




12 comentarii:

  1. Mamaaaaaaa, ce bine arata bombele astea calorice! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Andi,
    Eu, la varsta mea, nu mai ma tem nici macar de bombele atomo-calorice!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. nici eu nu ma dau in laturi de la asa calorii delicioase!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. mama ce bune au fost:P like;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca cumpar creveti congelati si nu scrie pe punga daca sunt curatati de unde aflu daca sunt sau nu curatati??

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu toata lumea a mancat creveti, mai suntem si mancatorii de mamaliga ce aspiram la fineturi !! E chiar asa greu de raspuns? sau e mai simplu sa fim ironici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e greu de raspuns! Am considerat-o o gluma pentru ca... asa suna!
      Crevetii curatati (proaspeti sau congelati) NU au cap, picioare si desigur carapacea!
      CLAR, NU?
      Daca gasiti creveti congelati avand pe corp ultimiul segment de carapace si coada, acestia se lasa special (asa cum am curatat eu si se poate vedea in poze) pentru ai putea lua cu mana de coada... si dusi la gura!
      Cei care au cap, piciorusele si carapacea pe ele, NU SUNT CURATATI!
      Toate cele bune!
      Si bafta la curatat creveti, daca ii cumparati cu totul! Si apropo, crevetii pe care ii cumparati, daca sunt deja roz, inseamna ca au fost fierti (prefierti) si ii puteti gati nu mai mult de 2-3 minute, pentru ca dupa aceea se intaresc si nu mai sunt chiar asa de buni...!

      PS
      Poate data viitoare, cand comentati orice articol de pe acest blog sau de pe oricare, ar fi placut sa va "identificati"!
      Anonimatul nu prea se mai publica prin bloguri!
      Cu Dvs. domnule/doamna Anonim, am facut o exceptie!
      ULTIMA EXCEPTIE!

      Ștergere
  7. Excelenta reteta Marcele! Ai incercat-o pe aia a mea cu ghimbir?

    RăspundețiȘtergere
  8. Excelenta retzela Marcele! Delicioasa si rapida! Ai I cercat-o pe a mea cu ghimbir?( Aniela sunt)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Încă nu...!
      Să-mi fie rușine!!!
      :(
      Dar nu scapă de mine, să ști...!

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!