Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

1 iunie 2010

Porc dulce-acrisor


Reteta de astazi, este o delicatesa nu numai pentru mine, ci pentru foarte multi doritori de mancare chinezeasca. Eu am preparat aceasta reteta, consultand blogul lui Radu Popovici si cu mici modificari (pentru ca n-am gasit toate ingredientele necesare) o reproduc astazi.

Ingrediente pentru 2 persoane:
600 g carne slaba de porc (muschi), taiata cubulete
5 linguri ulei de arahide sau floarea soarelui
4 catei de usturoi, tocati marunt
3 cm de ghimbir, razuit
1 ardei gras rosu, taiat julien
1 ceapa, feliata
1 morcov mare, taiat julien
½ ardei rosu iute (cu semintele scoase)
4 rondele de ananas taiat cubulete (din conserva)
12-15 muguri de bambus (din conserva)
2 lingurite ulei de susan
6 lingurite sos de soia
6 linguri de suc de rosii
¼ lingurita de piper alb, macinat
2 linguri de vin de orez (sau vin alb sec)
5 linguri de otet de orez
4 linguri de zahar brun (eu folosesc zahar pentru diabetici, ca n-am voie alt zahar!)
4 linguri de sos de rosii
1 limeta, sucul de la
orez fiert si ulterior prajit, pentru servit

Preparare:
Pentru inceput, o sa facem marinada pentru carne. Amestecam intrun bol, sosul de soia, vinul, piperul alb, o lingurita de ulei de susan. Amestecam ingredientele si punem carnea de porc taiata cubulete mici in aceasta marinada. O lasam la marinat cel putin 30 de minute (eu am lasat-o peste noapte, la frigider).
Preparam sosul dulce-acrisor: incingem in wok otetul in care adaugam zaharul, sosul de soia care a ramas, sucul de limeta, ananasul, mugurii de bambus si sosul de rosii. Amestecam pana se dizolva zaharul. Scurgem sosul intrun bol.
Pregatim din nou wokul pentru prepararea carnii. Punem 2-3 linguri de uleiul si cand se incinge, adaugam cubuletele de carne de porc. Prin metoda stir-fry, prajim carnea de pui pana se rumeneste. Scoatem carnea si o punem deoparte.
Incingem din nou wokul. Calim usturoiul, ardeiul iute si ghimbirul. Adaugam ardeiul gras, ceapa si morcovul si le gatim 2 minute, amestecand continuu.
Adaugam si carnea in wok si mai amestecam max 1 minut, cat sa se reincalzeasca carnea.
Sosul dulce acrisor pregatit anterior si restul de uleim de susan, le punem si pe ele in wok si mai lasam aroximativ 3 minute pe foc.


Orezul care a fiert conform indicatiilor producatorului, se pune intro tigaie care a fost incinsa cu putin ulei si prajim 2 minute, amestecand orezul in continuu. Il scoatem din tigaie, il stropim cu cateva picaturi de sos de soia si de ulei de susan, pentru al aroma si il punem alaturi de porcul dulce acrisor.


POFTA BUNA!



8 comentarii:

  1. Superba poza!! cred ca si gustul e pe masura imaginilor
    Felicitari!!!
    Lory

    RăspundețiȘtergere
  2. Imaginea este intr-adevar sugestiva! Iti face pofta si te tenteaza. Reteta este o reusita, chiar daca eu nu m-as fi gandit la ananas in aceasta combinatie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Va multumesc mult pentru aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bun fotograf...si bun bucatar.
    Nu am gatit decat romaneste.
    Cred ca voi incerca si eu reteta asta de la tine.
    De ce?
    Pentru ca prea inghit in sec uitandu-ma si imaginandu-mi aromele si gustul!
    Seara placuta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am facut reteta, a iesit extraordinar de gustos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur Carmen, ca ti-a reusit dar mai ales ca ti-a si placut, una din cele mai apreciate preparate chinezesti!
      Inseamna ca vei avea dorinta sa mai incerci si alte delicatese asiatice!
      Bafta!!!
      :)

      Ștergere
  6. Daca as inlocui carnea de porc cu vitel ar fi ok?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru carnea de vită (vițel) cea mai grozavă rețetă e cu sos de stridii...!
      Vită cu sos de stridii...!

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!