Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

19 mai 2010

Pui Piri Piri

Piri Piri este un sos de provenienta Africa de Est/ Portugalia, sos de ardei iuti Piri Piri. Sosul iute preparat din acesti ardei este un popular condiment precum si marinada pentru pui, carne si fructe de mare. Ardeii Piri Piri sunt foarte greu de gasit aici in tara, dar orice ardei iute rosu este bine venit. Eu am adus un boscanel de ardei iuti murati Piri Piri din Austria, dar am vazut (si am si cumparat) ca au aparut borcanase de "Ardei iuti Piri Piri" - tot murati - si la noi in magazinele Kaufland. Cei cumparati din Austria, aveau in afara de iuteala lor, o aroma specifica, care mie imi aducea aminte de gustul agriselor, pe care le mancam cand eram copil, din gradina bunicii mele, dar cei cumparati din Kaufland nu prea aveau aceasta aroma. Dar se poate lucra si cu ei!
Ardei iuti uscati, precum Cayenne, pot fi folositi frecvent si sunt la indemana atunci cand nu gasim ardei proaspeti.
Sunt multe variante pentru sosul Piri Piri si toate provin de la sosul de baza. Variantele de reteta include si alte ierburi si condimente precum curry, ghimbir sau chimion.
.
Ingrediente pentru 4 persoane:
1 pui intreg, taiat in bucati sau despicat
½ ceasca de ulei de masline
3 catei de usturoi, tocat marunt (zdrobit)
¼ ceasca de suc de limeta
1 lingurita de sare
¼ lingurita de zahar
¼ ceasca de patrunjel fin tocat
ardei iute rosu fin (proaspat sau uscat) tocat, dupa gust.
.
Preparare:
Spalati si stergeti de apa, puiul cu prosoape de bucatarie. Puneti-l intro punga cu “fermoar”. Combinati toate ingredientele si puneti-le peste pui. Marinati intre 30 de minute pana la 2 zile.
Prajiti puiul la gratar sau in cuptor, dupa preferinte.
Daca il faceti la cuptor, incinceti pana la 180ºC temperatura interna a puiului sau pana cand sucurile puiului ies clare. Stropiti in timpul coacerii cu grasimea si sosul format in tava pe timpul pregatirii.


POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!