Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

21 martie 2011

Porc cu Tamarind


Cu ceva timp în urmă, am primit cadou o minunată carte cu 100 de reţete Indiene: Everyday Indian. Structurată în 6 capitole (Pui, Carnuri, Peşte şi Fructe de Mare, Vegetariene, Snacksuri şi Antreuri, Deserturi şi Băuturi). Un excelent ghid pentru studiul reţetelor Indiene!
Aşa că, după o atentă lectură de câteva zile prin "bucătăria Indiană", am pregătit un preparat aromat, nu foarte complicat de gătit, dar mai ales, cu ingrediente care există pe piaţa noastră românescă!
Poate foarte mulţi dintre voi, o să consideraţi ca preparatul acesta e Porc Vindaloo (un preparat apreciat în rândul cunoscătorilor!). Dar de fapt, este doar o asemănare a acestor două preparate, diferă câteva ingrediente şi ca atare şi gustul final al produsului.
Aşa că, la treabă!

Ingrediente pentru 2 persoane:
1 muşchi de porc (circa 600 g)
1 lingură de pastă Tamarind
250 ml de apă fierbinte
1 ardei iute verde, fără seminţe şi tocat grosier
2 cepe verzi, tăiată nu prea mărunt
2 căţei de usturoi
1 fir de lemon grass
100-150 g de unt pe care îl topim, pentru că  nu avem "ghee"
1 linguriţă de coriandru măcinat
½ linguriţă de curcuma (turmeric)
½ de cardamom verde măcinat
½ linguriţă de pudră chilli
2 cm de ghimbir proaspăt, răzuit
1 baton de scorţişoară
1 lingură de coriandru (sau pătrunjel) proaspăt
1 ardei iute roşu pentru ornare
Se serveşte cu orez Basmati.

Preparare:
Muşchiul de porc îl curăţăm de pieliţe şi grăsime şi-l spălăm bine.


Pregătim usturoiul, ceapa verde, lemon grassul, ardeiul iute si pasta de Tamarind.


Pentru început, pasta de Tamarind o dizolvăm complet în apă fierbinte.


Apoi le pune pe toate întrun blender şi le amestecăm bine, până când obţinem o pastă. Păstrăm acest sos de Tamarind pentru mai târziu!


Întro tigaie, punem untul la topit şi adăugăm restul ingredientelor: curcuma, ghimbir, scorţişoara, chilli, coriandrul, cardamom şi o parte din sosul Tamarind.


Le amestecăm pentru 2 minute.


Adăugăm carnea. O prăjim bine până când devine maronie.


Turnăm restul de sos Tamarind. Lăsăm să dea un clocot, reducem flacăra şi adăugăm apa fiertă.


Acoperim tigaia şi lăsăm să fiarbă încă 30 de minute. Dacă sosul se îngroaşă prea mult în acest interval de timp, mai adăugaţi apă fierbinte în tigaie. În tot acest timp e bine să verificăm carnea cât şi sosul, dacă sunt făcute! Asezonăm dacă e nevoie cu sare şi piper.
După 30 de minute,  montăm pe farfurie.
Punem orezul, adăugăm carnea de porc cu sosul de Tamarind şi ornăm cu rondele de ardei iute roşu, ceapă verde şi frunze de coriandru. (Eu am ornat în loc de coriandru, cu busuioc).


Porc cu Tamarind ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:



2 comentarii:

  1. In sfarsit, am apucat sa vad reteta! Dupa ce am asteptat sa-ti revii dupa calificarea la Ro Blogfest, am fost foarte ocupata, asa ca acum am ajuns sa ma delectez. Este retinuta si se va presta cu prima ocazie, adica la ziua potrivita dietei mele, bineinteles fara orez alaturi ca nu am voie. Felicitari pentru ca ai adaugat arome speciale saptamanii care a inceput!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Elena:
    Inca odata scuze pentru intarziere! A fost involuntara!
    Enjoy! :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!