Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

30 octombrie 2011

Festivalul Tuicii, Valeni de Munte 2011


Festivalul Țuicii a ajuns la a XIV-a ediție și a fost organizat de Primăria, Consiliul Local, Casa de Cultură Văleni de Munte împreună cu Camera de Comerț și Industrie Prahova și Centrul Județean de Cultură Prahova.
Manifestarea prilejuită de urbea lui Nicolae IORGA (încă n-am verificat dacă sunt neam cu marele istoric!), reprezintă de fapt un complex de evenimente, care include un Târg de Toamnă unde își dau întâlnire renumiții producători ai licorilor bahice din prună sau alte fructe, cât și producători de alte produse (cele mai exponate fiind pastrama de oaie și berbecuț, brânză de oaie, brânză de burduf, caș, urdă, cașcavea, cârnați de oaie dar din păcate și alte produse care n-aveau nici o legătură cu acest Festival  precum hăini de blană, cojoace, vase și ulcele, cazane artizanale de țuică (de la ”români adevărați”... căci așa suntem recunoscuți pe piața Europeană ... Of)!


Dar cel mai penibil mi s-a părut că am văzut standuri de șaorma și de kürtös kalács, jucării îndoielnice, șosete, chiloți, etc.


Am vizitat tot târgul în speranța de a degusta și apoi de a cumpăra o țuică și o pălincă bună, veche de cel puțin 5 ani, păstrată în butoaie de dud și foarte aromată.
Îmi aruncam ochii și pe tarabele pe care erau puse la vânzare, pastrama, cârnații, caltaboșul, slăninuța și brânzeturile.


Am cumpărat până la urmă o sticlă de țuică (700 ml) din 2006, cu o superbă aromă de migdale și o sticlă de pălincă (500 ml) din 2006. Deci amândouă au o vechime de 5 ani. Dar sunt de la Nea State! Adică, de o calitate garantată (mulți ani am cumpărat țuică de la State și nu m-am păcălit niciodată).


Chiar dacă anul acesta prețurile parcă au explodat (acum 1 an, am cumpărat cu doar 20 de lei 1 litru de țuică de 5 ani și cu 25 lei 1 litru de țuică de 8 ani), tot am luat aceste băuturi tradiționale, pe care în general le savurăm la masa de Crăciun și în noaptea de Revelion.
Țuica de anul acesta pe care am cumpărat-o, era 40 lei/litru iar pălinca ... 80 de lei/litru! Scump, domnule, scump! Dar prețurile variau în funcție de tăria și vechimea produselor.
Brânza de burduf, telemeaua, cașcaveaua și pastrama de oaie erau toate la 25-30 de lei/kg.
Când a sosit vremea să mâncăm ceva, am rămas surprinși că toate acareturile culinare, erau mai scumpe ca oricând! 


Eu cu băiatul meu Cristi, pentru o bucată de pastramă (aprox. 250g), un caltaboș (aprox. 100g) piept de porc (aprox. 150g) un gogoșar murat și o chiflă, am plătit 135 de lei!!!
Un păhărel de vin roșu fiert (200 ml) era 2 lei! Dar vinul era atât de ”roz” la culoare, încât mai mult ca sigur era ”îndoit” cu multă apă!!! Dar cu ceva zahăr și un stop de scorțișoară... nici nu-ți vine să zici că e sirop (pentru unii mai setoși)!
Nu mai vorbesc că ........... parcă m-am întors în timp cu 40 de ani!
Am reîntâlnit ”gadgetul” anilor 1970 în domeniul futuristic: ce-ți rezervă viitorul fără să consulți horoscopul sau internetul! 
Papagalul și hârtiuța minune (care numai adevăr grăiește, hihihi!) care-ți schibă soarta! 
Oare câți proști mai cred în așa ceva?
Dar de ce ne mai mirăm? Trăim în România ... (...restul e de la Mircea Badea).


În concluzie, Festivalul și-a atins scopul, ca de fiecare data, defapt!
Mulți vizitatori, nu știu cât de mulți cumpărători, (căci chiar eu, care anii trecuți nu plecam fără 10-15 litri de țuică și pălincă, ca să-mi ajungă 1 an, am cumpărat doar 1,2 litri de tărie!) care să-i fericească pe comercianți. 
Noroc că la Breaza anul trecut a fost o producție record de prune și s-a scos din prunii din grădină aprox. 150 le litri de țuică (obișnuită, nu de mare rafinament)!
Dar pentru foarte mulți vizitatori, Festivalul a fost de fapt o ....... (vrezi foto)


Sete Bună!


Si nu vă lasați pe mâna Jandarmeriei!


PS
Nu stiu cine sunt câștigătorii de anul acesta, dar ce mai contează ... 
Țuica să ne înveselească!
:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!