Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

16 iulie 2010

Pui cu cardamom


Aceasta reteta indiana, am preluat-o de la Radu Popovici de pe blogul lui. Astazi am refacut-o pentru ca tot am cautat cate ceva prin camara si am dat peste cardamomul pe care l-am cumparat si l-am adus din Elvetia in septembrie anul trecut! Chiar daca cantitatile la ingredientele pe care o sa le scriu imediat, iti dau senzatia ca e vorba de o masa pentru 4 persoane, eu si cu baiatul meu Cristi, gatim in stilul asta, pentru ca "nu ne mai saturam" de bucataria asiatica! Deci:

Ingrediente pentru 2 persoane: (sau 3-4 pentru cine vrea portiile mei mici!)
2 piepti de pui (~600 g) dezosati, fara piele
300 ml de iaurt (eu am folosit iaurt din lapte de oaie si bivolita, ca asta ne place)
200-250 g de rosii tocate din conserva 
2-3 linguri de ulei de floarea soarelui
30 de pastai de cardamom negru
2 lingurite de piper boabe negru
2 lingurite de boabe de coriandru, macinate
1 lingurita de curcuma (turmeric)
1 lingurita de boia iute
1 ardei iute verde, taiat rondele, pentru ornat
2 rosii feliate, pentru ornat si servit
sare dupa gust
250 g de orez cu bobul lung fiert, garnitura


Preparare:
Am scos din pastaile de cardamom semintele si le-am pus intro rasnita de macinat cafea (electrica), care oricum n-o mai foloseam in scopul pentru care a fost creata. Si am macinat aceste seminte, cu toate ca, am aflat de la un prieten arab, fost coleg de facultate, ca acest cardamom se macina intreg, coaja pastaii avand aceasi aroma! Semintele de coriandru, le-am macinat in aceeasi rasnita de cafea! Am pus condimentele alaturi de celelalte.
Pieptul de pui, l-am spalat bine in apa rece, l-am curatat de grasime si cartilegii si l-am taiat in cubulete nu prea mari.
Am pus pe foc o oala cu apa si sare, in care am adaugat orezul (am folosit orez la pungute de 125 g) si am lasat sa fiarba conform instructiunilor producatorului.
Intro tigaie mare, incingem uleiul si punem piperul boabe si cardamomul macinat la prajit, maxim 2 minute, pentru a-si lasa aromele in ulei. Dupa ce s-au prajit, scoatem cat mai multe boabe de piperul prajit in tigaie.
Abia acum adaugam carnea si presaram peste ea curcuma, boiaua iute, coriandrul.


Amestecam bine toate ingredientele. Presaram si un varf de sare peste carne si lasam pe foc (aranjam focul la mediu). Se lasa la prajit max 10 minute, pana cand, carnea de pui e bine patrunsa.


Pana se prajeste carnea, avem timp sa feliem rosiile si sa taiem si ardeiul iute.

 

Cand carnea s-a rumenit in tigaie si zeama a scazut, adaugam rosiile tocate.


Amestecam bine, omogenizam, lasam sa fiarba 2 minute, dupa care adaugam si iaurtul.


Continuam sa amestecam si sa omogenizam toata compozitia. Mai lasam sa "fiarba" si sa se mai combine aromele inca vreo 5 minute.
In timpul asta, scoatem orezul de la fiert, il clatim cu putina apa rece pentru ai stopa prelucrarea termica, si punem orezul in farfuriile de servit.


Din cand in cand ar fi bine sa gustam sosul aromat si compozitia din tigaie, sa fie pe gustul fiecaruia si verificam si fragezimea carnii de pui. Cand consideram ca totul este OK, montam puiul in farfurie. 
Ornam cu rosiile taiate si cu rondelele de ardei iute.


Pui cu cardamom ... Done!

POFTA BUNA!


Un comentariu:

  1. Wow arata extraordinar, sunt si eu indragostita de bucataria asiatica. Pozele si explicatiile sunt foarte bune. Astept cu nerabdare urmatoarea reteta:)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!