Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

20 decembrie 2010

Foie Gras ... Pasional...!


Poate va intrebati de unde am nascocit acest titlu pentru un preparat clasic european. Ei bine, am folosit in loc de smochine, fructul Pasiunii. Si de aici acest ... "pasional" ...!
Am obtinut astfel un preparat delikat, plin de savoare si de arome si gusturi diferite care iti imbraca centrii gustativi cu arome deosebite: gustul ficatului de gasca - inconfundabil de altfel - combinat perfect cu gustul dulce-acrisor al fructelor si aroma usor picanta si dulceaga a unui ingredient "surpriza" introdus pe neasteptate in reteta: rondele de ceapa prajite in aluat de bere!

Ingrediente pentru 2 persoane:
1 ficat de gasca de cca 750 -800g
2 cepe albe mijlocii, taiate rondele, grosier
2 mere taiate cubulete mari
1 fructul "Pasiunii"
1 limeta (lamaie) sucul de la
2 lingurite dulceata de coacaze negre (eu folosesc din cele dietetice)
100 g de unt
100 ml de congiac 5*
100 ml de bere
100 g faina
1 galbenus de ou
3-4 linguri de ulei de floarea soarelui
cateva frunze proaspete de busuioc maruntite pentru ornat
sare si piper dupa gust


Am cumparat acest ficat frumos de gasca, de 780g. L-am scos din pachetul vidat in care se afla si dupa ce l-am spalat usor in apa rece si l-am sters cu un prosop de hartie, l-am taiat in felii de 2 cm grosime, cat mai egal posibile.


Am asezonat ficatul astfel portionat cu sare de mare si piper proaspat macinat. L-am pus intrun platou si i-am pus in frigider pentru 30 de minute.
Intre tinp am putut sa ma ocup de fructe: am taiat merele in felii groase dar mai marunte si am feliat fructul Pasiunii.
Le-am pus deoparte.


Acum am taiat ceapa alba in rondele mai grosiere, am asezonat cu sare si piper.


Am pregatit un aluat pentru a cali ceapa, facut din faina, ou si bere. Am amestecat foarte bine componentele aluatului pana s-au omogenizat.


Am incins o tigaie cu ulei si dupa ce am pus ceapa in aluat, le-am introdus in uleiul fierbinte. Trebuie lasate atat cat sa se rumeneasca frumos pe ambele parti, sa fie rumeni dar usor prajite.


Dupa ce am terminat de prajit rondelele de ceapa, le punem intrun bol si le introducem intrun loc cald.
Acum e timpul sa ne ocupam de "prajit" fructele (merele si fructul Pasiunii).


Intro tigaie curata, adaugam 50g de unt, il topim si cand acesta s-a incins introducem merele, le caramelizam 30 de secunda, dupa care adaugam si bucatile din fructul Pasiunii.
Dupa inca 30 de secunde de prajire a fructelor, adaugam cogniacul si le flambam, pentru a intensifica aromele si a adauga aroma cogniacului in sosul care se formeaza.


Dupa flambare, adaugam dulceata de coacaze negre si sucul de limeta.


Amestecam inca 2 minute pe un foc iute. Aromele care se degaja sunt foarte imbietoare!


Scoatem fructele prajite (caramelizate) si le punem si pe acestea intrun loc cald.
Trecem sa prajim ficatul de gasca. Intro alta tigaie curata, punem restul de unt si bucatile de ficat de gasca preparate anterior si scoase din frigider.


Prajim maxim 2 minute pe fiecare parte. Dupa ce le intoarcem pe partea cealalta putem sa stropim cu o lingura partea deja prajita cu grasimea realizata din unt si combinata cu grasimea care o lasa ficatul de gasca, pentru a continua fragezirea partii deja prajite (adica, sa nu se usuce).


Cand prin verificari, observam ca si partea cealalta de ficat e aproape gatita, flambam si ficati cu cogniac (e partea mea preferata...).


Nu fiti zgarciti cu cogniacul! Si mai ales gasiti un cogniac bun. Eu folosesc Pasion de 5*. E foarte bun pentru astfel de proceduri.


Imediat dupa ce alcoolul s-a ars, ficatul se scoate din tigaie si e tocmai bun de montat pe farfurie.
Combinam ficatul prajit cu ceapa si fructele caramelizate!


Presaram busuioc proaspat taiat peste ficatul de gasca!


Foie Gras "pasional" ... Done!

POFTA BUNA!



6 comentarii:

  1. Cred ca la ingrediente ai vrut sa scrii "ficat", dar ai scris "piept".

    Delicioasa reteta. O sa o incerc si eu zilele astea si revin cu impresii si fotografii :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci!
    Fac corectia chiar acum!
    Graba strica treaba!

    RăspundețiȘtergere
  3. mai bine zis "deliciu ...pasional"!excelenta ideea cu fructul pasiunii!

    RăspundețiȘtergere
  4. @alison:
    Multumesc pentru apreciere!
    Sper ca de zilele care vor urma, sa pot "produce" mai multe "delicii"!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu la tine nu pot sa intru decat daca sunt complet satula pentru ca , sincer, mi se face rau de pofta!! Ador vanatul si tu il pregatesti ca la carte, absolut divin, minunat si mai mult decat apetisant!! Felicitari si multumesc pentru toate retetele minunate. Daca pun mana pe ceva vanat frumos, la tine vin sa-nvat cum sa-l pregatesc.
    Iti doresc un Craciun Binecuvantat alaturi de cei dragi iar Anul Nou sa iti aduca multa sanatate, fericire si impliniri!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Laura:
    Pai te rog sa gatesti din retetele deja citite, sa le servesti impreuna cu familia, iar cand te-ai saturat, poti (si chiar te rog) sa deschizi si blogul/blogurile in care ma chinui sa prezint de fiecare data ceva "deosebit" dar si usor de facut!
    Nu scriu mult, dar sper ca ce scriu, e pe placul "tuturor" cititorilor mei!
    Iti doresc si tie si familiei tale, SARBATORI PLINE DE BUCURII si un AN NOU CU IMPLINIRILE CARE TI LE DORESTI!
    LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!