Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

3 martie 2013

Ciuperci Shimeji - o reteta simpla si eficienta...



Poate că ieri, când am cumpărat ciupercile și am citit despre ele, că se pot găti doar prin fierbere, pentru ai scoate gustul amar pe care-l au, am avut un pic de teamă că am ratat o ocazie unică de a gusta din farmecul acestor ciuperci japoneze. Nu eram pregătit să fac o supă în stil asiatic. Chiar dacă asta mi-ar fi plăcut, pentru că sunt supe deosebit de gustoase și aromate. Dar pur și simplu nu aveam toate ingredientele. Așa că astăzi m-am hotărât să prăjesc în unt aceste ciuperci, foarte fragile dealtfel.
Am luat ciupercile, unt, lămâie, sos de soia și piper. Am pus o tigaie pe foc normal, am topoit untul, după care am pus ciupercile la călit. Focul aproape că l-am dat la minim, pentru că ciupercile sunt foarte mici, subțiri și prin asta am făcut posibil să nu le ard. Din păcate, am observat peste puțin timp că untul nu a fost suficient, așa că am mai pus o ”felie”. În fotografie, tocmai am surprins momentul cum felia de unt adăugată suplimentar în tigaie începe să se topească. Ciupercile au fost în permanență amestecate în untul topit și ușor încins, la foc mic, tocmai ca să le favorizez o prăjirea ușoară, doar puțin de tot rumenite. După 5 minute, am pus ½ de linguriță de sos de soia, am închis focul, am asezonat cu piper după gust, apoi le-am stropit cu zeama de la ¼ de lămâie.
Au ieșit foarte gustoase, fără nici o urmă de amăreală, crocante în exterior dar cremoase în interior. Deci e o metodă bună de a le prepara ca o garnitură pentru un alt preparat gătit.
Aș recomanda acest fel de pregătire a ciupercilor Shimeji, dacă nu se dorește prepararea unei supe asiatice cu ele.
Cu toate că, data viitoare sigur o să fac și o supă stil Thai cu noodles și creveți....! Dar până atunci, vă doresc...

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:



4 comentarii:

  1. Salut Marcel

    Mi-a placut ,si le voi prepara maine la ziua lui Tudor
    Eram sigura ca voi gasi la tine reteta potrivita

    Saluta-i pe cei dragi
    Eleni

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!