Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

15 februarie 2013

Bistro Paris Show - Bucuresti

Pentru că eu nu sunt bucureștean, nu prea mă omor să mă duc și să mă dau mare prin restaurantele, pub-urile sau terasele ”capitaliste”, adică din București. Dar când vine vorba de o participare la anumite evenimente, mă supun și fără prea multe cuvinte și mofturi, mă prezint la datorie! 
Așa că, atunci când am avut plăcerea să constat că am fost invitat să particip la o seară în stil franțuzesc, undeva în București, prin centru, la Bistro Paris, cu un meniu conceput și realizat de trei dintre participanții Master Chef (Petru Buiuca, Mehrzad Moghazehi, Alexandru ”Teacher” Cîrțu) și experimentatul Chef Ștefan Negura, bucătarul acestui minunat Bistro, n-am mai stat pe gânduri.
Chiar eram curios să văd cum se vor prezenta cu preparatele anunțate și cât de ”bestiale” vor fi sau NU!
Meniul prezentat, chiar dacă era scris în limba engleză, promitea multe arome, texturi dar și o mare complexitate în tehnicile de preparare. Într-adevar, un meniu extravagant, așa cum era anunțat în programul acestui show culinar.
Așa că, am plecat în București, în zona Dorobanți, pe strada Paris nr. 17, undeva în spatele Guvernului unde avea loc evenimentul.
Din start, la ”descoperirea” acestui bistro, am avut acel sentiment plăcut de a constata existența și pe la noi a acelor mici și cochete spații unde te poți relaxa și degusta un preparat bun și a savura o băutură pe măsură, așa cum le întâlnești prin Europa! La demisolul unei vile cochete, cu intrarea direct din stradă, te întâmpină un spațiu intim, doar cu câteva mese în salon (din câte am înțeles eu, localul are doar 42 de locuri).
Urma să dau piept cu organizatorii evenimentului și preparatele lor. Lumea se strângea pe măsura apropierii orei de începere. Cei trei protagoniști, își întâmpinau oaspeții, îi conduceau la locurile rezervate pentru fiecare și ca niște gazde perfecte, conversau cu ei pentru întreținerea atmosferei.


O altă surpriză foarte plăcută, a fost să-l reîntâlnesc pe Somelierul Bogdan Dumitrescu, omul care a adus show-ului rafinamentul final. A asortat la fiecare fel de mâncare servită de cei patru bucătari, cu aromele necesare pe care le conferă vinul, pentru ca savoarea culinară să fie desăvârșită. Și cred că tare i-a fost greu, pentru că, fiecare farfurie era foarte complex gândită, cu arome și texturi multiple. Dar gama de vinuri Jidvei pe care a pregătit-o Bogdan a fost mai mult decât perfectă! Super! Data viitoare Bogdane, să-i tragi de urechi pe băieții aștia, că văd că te pun zdravăn la muncă!


În fotografii: Bogdan Dumitrescu (Somelier), Alex Cîrțu (concurent Master Chef), Merhzad Moghazehi (concurent Master Chef) și eu!

Și acum să prezentăm ce trebuie prezentat, MENIUL:



Pentru început, am avut parte de o trilogie pescărească. ”Dorada, ton negru și mousse din 8 feluri de pește, cu ierburi și bucăți de somon fumé, cu piure de mazăre și sos salsa”. Totuși, un amestec de 8 feluri de pește m-a pus în dificultate, pentru că erau prea multe arome nedeslușind clar ce pești au dat această combinație. 
Sorry guys, dar așa am văzut eu problema!!!



A urmat un ”Duo de supă de roșii și supă de mazăre cu iz oriental și infuzie de trufe”. Foarte aromată și gustoasă combinația, dar totuși a apărut dinnou mazărea (ca și la primul fel), ceea ce nu se prea face, chiar dacă acum e supă cremă și nu piure! Frumos totuși modul de prezentare, culoarea montaj și modul de combinare a celor două supe! Foietajul a fost făcut ”în casă”, conform precizării lui Mehrzad!



Crevete cu spumă de căpșuni și cafea, pe pat de cruton, tăiței de orez și piure de morcov cu mac și spuma de creveți”. Foarte atractivă combinația și cu foarte complexe arome! Deosebit de reuşit sosul de cafea! Dar parcă acel mic element asiatic (tăiței de orez) putea fi înlocuit cu altceva. Dar o consider ca o tentativă de un Fusion Food, reușit de altfel din punct de vedere prezentare și montaj.



Ruladă de porc umplut, cu garnitură de cartofi cu orez, dulceață de ceapă și demiglace cu ciocolata”. No comment nici aici! Totul se îmbina perfect!
Și în fine, desertul, dar pe care eu n-am cum să-l evaluez, pentru că, diabetul stă călare pe mine! Dar după cum a avut grijă de el soția mea, e clar că a fost supra delicios!



Chessecake cu sos de fructe de pădure, pandișpan cu fructe de pădure și brownie crunchy cu nucă și ganache de ciocolată albă”.

Un show culinar într-adevăr spectaculos dar și foarte gustos!
Rar ai ocazia să ai privilegiul de a participa la așa ceva, mai ales că toți cei care s-au străduit să-l realizeze sunt niște profesioniști acum și spectacolele lor de artă culinară sunt din ce în ce mai elaborate. Spun asta, pentru că, am mai participat la showurile lor.
Și în totdeauna o seară reușită se termină cu multe poze cu protagoniștii. V-am prezentat deja două dintre ele și a mai rămas una (din mai multe, astea erau cele mai reprezentative):



În concluzie..., nu pot decât să-i FELICIT pe acești inimoși tineri cu aspirații înalte, chiar de TOP în gastronomie, că fac exact ceea ce eu încerc de câțiva ani! Adică, să introducă o nouă abordare, o nouă prezentare și o nouă optică în ospitalitatea față de client, pe care le dorim și în restaurantele românești. (Aveți sprijinul meu!)
Desigur, nu toate restaurantele pot fi modificate cu noile concepte existente prin lumea largă. Mai sunt și numitele ”cârciumi” unde nu se poate aborda acest stil, ci ele vor fi în vecii vecilor înfipte în ”farmecul românesc” al micilor la grătar, a fasolei cu ciolan și a ciorbei de burtă, etc.! Chiar și astea sunt necesare!
Și nici la Pensiuni nu le putem cere o abordare modernă, pentru că, ele trăiesc tocmai din clasicul și unicul mod de a servi clientul - Bucătăria Românească cea de la țară, cu produse culese din grădina din spatele casei sau carnea proaspătă a animalul din bătătură, preparate din carne făcute în casă cu rețete de la bunica, practic cu o bucătărie în adevăratul ei sens și în adevărata ei valoare așa cum se făcea pe vremuri!
Vorbesc de restaurantele din orașele mari, medii și din stațiuni (de orice fel și din ori ce zonă - că aici sunt maaaari maaaaaari probleme).
Iar aceste show-uri, demonstrații și chiar emisiunile TV din această categorie (Master Chef, Top Chef și tot ce o mai veni în viitor) sper să aducă acel zvâc necesar pentru reformarea gastronomiei românești!
Și mai sper, ca aceste gazde minunate, ce-și oferă pentru o seară sau două ospitalitaea, spațiul și tot arsenalul unui restaurant pentru ca cei pasionați să facă show-uri culinare... să aibe puterea și pasiunea să promoveze concepțiile moderne în arta gastronomică și să nu revină la vechile obiceiuri și meniuri, după ce acestea și-au încheiat programul!
Pentru că și românul trebuie să se învețe cu noul și modernul în bucătarie! În fond, românilor le place să fie în ton cu moda! Și la mașini și la țoale (băi ce frumos vorbesc azi!), și la telefoane sau gadgeturi! Aici suntem primii...!
De ce nu și în gastronomie? De ce?
Așa că, dați-i bătaie băieți... la mai multe astfel de experiențe!
Învățați-i pe români să cunoască și alte Culturi Culinare de pe lumea asta! Că doar asta-i și lozinca mea, afișată în antetul blogului! :)

Pentru alte articole despre acest eveniment, accesați urmatoarele linkuri:
Blogul lui Mehrzad Moghazehi
sau 
Blogul lui Alex Cîrțu

BAFTĂ ÎN CONTINUARE BĂIEȚI!






6 comentarii:

  1. Multumim frumos pentru review Marcele :D Si te mai asteptam pe la noi, promitem sa fim din ce in ce mai buni :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Marcele,imi pare rau ca nu ne-am vazut.Bistro-ul de care faci vorbire e la 3 case de mine!!!!!!Am fost si eu o data acolo,invitata de altii,era o gasca cam mare, dar am mancat decent.Mie personal mi-a placut salata de vinete cu ghimbir,pe care de altfel am si experimentat-o acasa.Ce ati incercat voi in seara show-ului pare ca e ceva bun (asocirea de cartofi cu orez, din garnitura ruladei mi se pare excentrica)si ai dreptate, poate ca aceste show-uri vor misca ceva din mentalitatea restauratiei romanesti,chiar si a celei traditionale.Si eu cred ca aceasta mentalitate se va schimba abia cand grosul populatiei va putea sa-si permita sa mearga la carciuma macar o data pe saptamana.Adica sa-si permita sa lase acolo pana in 1% din salariul lunar,nu peste 10 cum e acum.Abia atunci vor fi restaurantele pline si restauratorii vor trebui sa intre in competitie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca stiam ca e la 3 case de tine..... nici nu ma mai duceam acasa!
      ☺ ☺ ☺

      Ștergere
    2. crezi ca o seara de cabana,fara cooking show era rea?Mai ales ca veneati si mancati .

      Ștergere
    3. Chiar daca eram mancati.... EU eram "pe uscat", ca venisem cu masina la Bucuresti, si n-aveam chef sa las permisul pe la militienii capitalisti.
      Asa ca, daca stiam ca facem seara la cabana (cu cazare) mie puteai sa-mi faci un show de degustari bahice! Atat si nimic mai mult!
      hihihi....

      Sa inteleg ca ramane pe alta data???????
      hihihi...

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!