Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

10 mai 2012

Saramură de caras


Carasul este cel mai cunoscut și răspândită pește din apele noastre dulci.
Originar din Asia Orientală, China și Japonia, carasul la noi în țară este prezent în aproape toate bazinele acvatice, cu excepţia apelor din zonele montane.
De dimensiuni relativ mijlocii, are o lungime de 10-30cm și o greutate medie de 100-300g. Dar în condiții corespunzătoare de creștere, ar putea ajunge și la dimensiuni mai mari.
Personal, mie îmi place la nebunie să-l pregătesc saramură, pe un pat de sare grunjoasă. Carnea carasului, foarte dulce dealtfel, se pune în valoare prin această metodă de gătire: în piele cu solzi, prajit pe un pat generos de sare grunjoasă încinsă.
Dar hai să vedem cum facem acest lucru!

Ingrediente necesare pentru 4 persoane:
4 buc. de caras proaspăt de 250-300g fiecare
1 kg de sare grunjoasă
4 bucăți de ardei iute
4 fire de ceapă verde
4 căței de usturoi, feliat
1 litru de apă fiartă
½ de legătură de pătrunjel verde

Preparare:
Peștele se spală bine pe solzi, se curăță de intestine și urechi. Se spală dinnou și de şterge. Solzii rămân pe piele.
Pe o tablă de aluminiu (preferabil) sau din orice tip de tablă pe care o aveți, se acoperă cu sarea grunjoasă de o grosime de aprox. 5 mm. Tabla se pune pe foc și se lasă să se "încingă" sarea.
Carasul curățat se pune pe acest pat de sare și se lasă la prăjit.



Peștele se tine pe sare până cand solzii încep să prindă culoare maronie spre negru (de ars).
În acest timp punem apa la fiert (în funcţie de cat peşte se face, aproximăm apa de care avem nevoie, pentru ca această apă trebuie să acopere complet peștele prăjit atunci când îl punem într-un bol).
După ce carasul nostru și-a prajit solzii în sare, se scoate într-un vas (bol) mai mare și peste el se toarnă apa fierbinte în care punem ardei iute tăiat, usturoiul, pătrunjelul și ceapa verde mărunțite și lăsăm carasul să stea cel puţin 10 minute în aceasta saramură (care se formează datorită sării grunjoase care rămâne pe solzii prăjiți). 




Între timp puteți să vă faceți și o mămăliguță, așa cum știți mai bine!
Mai departe e simplu! Puneți peștele în farfurie și ușor, cu furculița sau chiar cu mâna, trageți pielea cu solzii cu tot de pe carnea peștelui. O să vedeți că se curăță foarte, foarte ușor. Rămâne doar carnea coaptă, dulce, aromată și suculentă.
Turnați zeama (sosul, ca să zic așa) din bol peste pește, cât doriți, adăugați mămăliga caldă, ardeiul iute tocat, usturoiul mărunțit, pătrunjelul și ..... ce mai doriți dumneavoastră!


Saramură de caras pe pat de sare … Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


PS
Am folosit și poze mai vechi ai blogului, că doar sunt ale mele!

Le-am accentuat în schimb inscripționarea, pentru că, am observat că bloguri și siteuri de specialitate, au început să-mi folosească (nu zic totuși să-mi fure!) pozele, dar și textele în întregime (așa cum de fapt cunoaștem...).

Unele bloguri/site-uri, au șters ce nu le-a aparținut de fapt și de drept, că așa era normal, altele ... nu (sunt site-uri de comercializare produse piscicole, de exemplu!).

Greșeala mea la început de bloggerit, a fost că nu mi-am ”marcat” pozele....!



8 comentarii:

  1. Nela Tianu13 mai, 2012

    Mama, cum arata!!!!!! Chiar daca sunt inca la cafeaua de dimineata am apa in gura. Nu credeam vreodata sa poftesc la caras...Felicitari!!!! O sa pun retera in practica la mama la tara, pe un gratar de carbuni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nela,
      Multumesc de apreciere!
      :)
      Te astept in continuare pe blog!

      Ștergere
  2. Abia astept ca fratiorul meu sa aiba mai mult timp liber si sa-si reia activitatea cu pescuitul !!! ;) Mi-e dor sa gatesc si sa mananc peste proaspat !!! P e pat de sare grunjoasa inca nu am gatit peste , dar merita incercat !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar te rog sa incerci, Catkitchen! Sa nu cureti pestele de solzi, cum am vazut ca au facut altii...!
      Mmmmmm!
      :)

      Ștergere
  3. Marcel, daca intru in posesia pestelui ;) , promit ca nu-l curat de solzi cand fac aceasta reteta !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata demential! O explozie de culoare in farfurie!

    RăspundețiȘtergere
  5. madicuisine29 mai, 2012

    Arata foooaaaarte apetisant! N-am facut niciodata pestele pe pat de sare. Trebuie sa incerc!

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!