Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

24 mai 2012

Pui Madagascar


Faptul că pe piață au apărut câteva elemente noi din Gastronomia Internațională, m-au făcut să le achiziționez și să mă orientez cât pot de repede pentru a le folosi. Așa s-a întâmplat cu ceva produse de origine africană (nu pot spune din ce colț al acestui continent negru), cumpărate recent de mine:
* Sos Peri-Peri - (cum e trecut pe etichetă) Hot Souse; producător: Dilita Afrikana
* Ulei Swahili - ulei condimentat african cu gust de usturoi și ceapă; producător: Vita D'or
* Ulei Kilimanjaro - ulei condimentat african cu gust de mandarine și chili; producător: Vita D'or


Așa că, pentru primadată, o să am deaface cu un preparat african! Să înceapă ”dansul”...!

Ingrediente:
1 piept de pui
250ml lapte de cocos
1 lingură de ulei Swahili
1 ceapă albă medie, tocată
1 ardei iute tocat (eu am pus ½ linguriță de sos Peri-Peri)
10 roşii cherry tăiate (pentru că asta am avut în casă)
3 căţei de usturoi
1 linguriţă ghimbir proaspăt ras
1 linguriţă coajă rasă de lămâie
½ linguriță de boia
1 linguriţă suc de lămâie
sare, piper

Preparare:
Tăiem pieptul de pui în două, îl stropim cu suc de lămâie și îl lasăm 30 de minute la marinat.


După ce-l scoatem din marinată, îl condimentăm cu sare şi piper. Într-o tigaie încinsă, adăugăm uleiul cu aroma lui specială și călim la foc mic, astfel încât să se rumenească la suprafaţă, dar să rămână roz pe interior. Când este gata, carnea se scurge şi se pune deoparte.



Ceapa se toacă şi se căleşte în ulei încins, amestecând mereu, până se rumeneşte. Se incorporează sosul (ardeiul iute), roşia şi usturoiul, toate tocate, apoi se reduce focul şi se adaugă laptele de cocos. Amestecul se condimentează cu ghimbir, boia, sare şi piper după gust.



Peste întreaga compoziţie se pune puiul şi coaja rasă de lămâie, se acoperă şi se fierbe 30-40 de minute la foc mic, până ce sosul se îngroaşă.



Se serveşte fierbinte, cu orez.


Pui Madagascar ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


7 comentarii:

  1. Ce exotic fel de mancare !si aromat !Unde ai gasit uleiurile si sosul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pansy, uleiurile si sosul le-am cumparat de la LIDL...!
      :)

      Ștergere
  2. super tare blogu cu retete minunate succes in continuare cu retete de te lingi pe degete iti vine o pofta cind vezi pozele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si de ce nu va dati si numele? Ca sa stiu si eu cu cine "discut"???
      :(

      Ștergere
  3. buna marcel ma numesc ely imi place sa gatesc sa fac noutati am zazut fotografia cu Mistret bourguignon si gratare senzationale! poate cu timpu pui si reteta succes in continuare am vazut la tine reteta ta minunata de pui si vreau sa fac si eu dar mai intii trebuie sa cumpar ingredientele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ely, pentru reteta de Bourguignon o poti gasi aici:

      http://www.marcel-iorga.ro/2012/07/bourgugnion-de-mistret-preparat.html

      Pentru celelalte retete, vezi ca am pus linkurile care duc la ele (fiind retetele colegilor mei)!
      :)

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!