Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

4 mai 2012

Dulceață de ceapă roșie - un deliciu franțuzesc


Dulceața de ceapa roșie este celebră și extrem de gustoasă, fiind una din renumitele rețete franțuzești folosită la multe preparate, mai ales pentru mâncăruri din carne roșie, pește (somon în special) și vânat (care se pretează foarte mult la rețete cu sosuri dulci).
Prepararea ei nu e standard ci are foarte multe variante, unde ingredientele și modul de preparare pot varia ușor de la o reţetă la alta.

 Ingrediente pentru 4 persoane:
3 cepe roșii mari, tăiate julienne (solzișori)
1 lingură de ulei de masline
50-100g de unt
½ cană de vin roşu (Pinot Noir în cazul meu)
½ lingură de oţet balsamic
½ portocală (sucul de la)
2 linguri de miere (sau zahăr brun)

Preparare:
Ceapa se curăță și se taie julienne (solzișori). Într-o crăticioară mai mică, se pune la încălzit, cu uleiul de măsline și untul. Când untul s-a topit și s-a încins, introducem ceapa tăiată și lasăm la călit, amestecând din când în când, până prinde aspectul sticlos (translucidă). Nu trebuie să o lasăm să se prăjească sau să se caramelizeze în stadiul asta! Deci reglați focul la mediu spre mic.
Adăugăm vinul roşu. De acum în colo, amestecăm mereu compoziţia. Adăugăm și oțetul balsamic și sucul de portocală.


Lăsăm să scadă până nu mai rămâne prea mult lichid (poate să dureze câteva zeci de minute) și adăugăm mierea pentru caramelizare. Amestecăm bine până la omogenizare.
Practic, pentru prepararea unei porții de dulceață de ceapă, e nevoie de 30-40 de minute. Deci să vă luați bine în considerare acest timp de preparare, dacă doriți să vă serviți musafirii cu această delicatesă și care ar trebui să fie servită caldă, lângă celelalte preparate pe care le pregătiți.

Se poate servi imediat (preferabil) sau se poate conserva în borcane. Depinde numai de Dvs. cum vreți să savurați acest preparat și în ce combinații.


Dulceața de ceapă roșie … Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


8 comentarii:

  1. Ce bunãtate!!! vreau si un pahar din vinul tãu:D

    RăspundețiȘtergere
  2. pe paine prajita cu branza de capra, sau intr-o placinta! eu tot am zis ca fac dulceata de ceapa ... inca nu am apucat! sa vad ce ceapa rosie mai e in camara si fac si eu. dulceata aceasta e tare delicioasa!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum se poate conserva la borcan, pt iarna?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce sa o conservi?
      O faci proaspata oricand!
      Ceapa e prezenta non-stop!

      Ștergere
    2. Pai daca ati zis ca se poate conserva, mi-am facut deja planul :) In afara de asta, poate nu am mereu timp s-o fac. Ceapa rosie se gaseste, da, dar nu cea care ne place noua :)

      Ștergere
    3. Pai atunci.... pune-ti la borcane! Ca orice dulceata!
      Si poate va si autentificati, ca sa stiu cu cine vorbesc! :)
      Altfel, conform pc 2 din Conditii de Comentarii....

      Ștergere
    4. Calde salutari,
      o intrebare: putem copia retetele de pe acest site? Nu de alta dar am cam uitat sa scriem de cand a aparut internetul asta ......
      A dvs.umila, Ala Andrei

      Ștergere
    5. Bună Ala Andrei,
      Întrebarea mea acum: Unde vrei să le copiezi?
      1. Pentru folosul tău și pentru colecția personală de rețete?
      2. Pentru a le posta în alte ”locuri” de pe internet???
      :)
      Dacă este pentru pc. 1, ești binevenită! Nu mă deranjează!
      Dacă este pentru pc. 2, avem de discutat...!
      :)

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!