Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

7 aprilie 2012

Ficatei ”Londonezi”


Prima data am mâncat acest preparat la Restaurantul Mon Cher din Ploiești. Și mi-a plăcut foarte mult. Am refăcut acest preparat, din memorie și sper că n-am ”pierdut” nimic pe drum din rețetarul preparatului, cu toate că, n-am vorbit cu cei din bucătăria restaurantului despre ingrediente sau mod de preparare! Și sper că n-am dat chix!

Ingrediente pentru 1 porție:
250g de ficat de pui
1 cană de lapte
150g de ciuperci champignon feliate
2-3 fire de ceapă verde,
100g de unt
1 lingură de ulei de măsline
4 roșii cherry tăiate în patru
150 ml de smântână de gătit 32% grăsime
1 linguriță de oțet de orez
sare și piper după gust

Preparare:
Pentru început, ficatul de pui îl spălăm bine în apă rece, după care îl punem pentru cel puțin o oră în lapte. Pentru frăgezire!
Ciupercile tăiate le punem într-o tigaie saparată, în care am încins jumătate din unt. Și le călim! Eu pun acel oțet de orez în tigaie, pentru că îi dă o aromă deosebită ciupercilor călite!
Scoatem ficatul de pui din lapte și-l punem la prăjit într-o altă tigaie în care și aici am pus unt (restul) și uleiul de măsline.
Lăsăm la foc mediu și-l prăjim frumos pe toate părțile. Când e rumenit pe ambele părți, adăugăm ceapa verde mărunțită, roșiile cherry tăiare și desigur ciupercile pe care deja le-am gătit.
Le călim ușor pe toate și la sfârșit adăugăm smântâna de gătit. Încă 1 minut în care amestecăm ușor toate ingredientele și putem stinge focul.


Montăm pe farfurie preparatul. 
ATENȚIE
Acum e bine să asezonăm cu sare ficatul de pui, mai bine zis preparatul (de fapt ca orice ficat) pentru că, sare întărește ficatul dacă e sărat înainte de prepararea termică!


Ficăței ”Londonezi” ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


2 comentarii:

  1. madicuisine29 mai, 2012

    Arata super! Apropo....n-am mancat niciodata la Mon Cher. Am auzit ca au preparate bune.

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!