Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

12 aprilie 2014

Realitatea bloggurilor culinare date la iveala la showul Master Chef (sezonul 4)!


După cum ați observat, de foarte mult timp n-am mai postat pe blog rețete. Am mers mai mult pe informații din domeniul culinar și de domeniu general al unui consumator al ospitalității. Asta pentru că… sunt dezamăgit că blogăreala culinară s-a afundat în zona crepusculară…, fără nici un orizont!
Din start vreau să afirm că nici eu nu sunt IDEALUL in blogăreală! Dar…
N-am vrut să-mi mai exprim de mult-mult timp, convingerile mele despre o mare..., mare parte a așa numitei mase de ”bloggeri culinari”!
Și asta pentru că eu am avut mereu curajul și puterea să critic la greu, tot ce au făcut, tot ce au reprezentat, tot ce își propuneau pentru viitor (din punctul meu de vedere – irealizabil, dar cu efect la ”cititori”) unii dintre acești bloggeri de pe ”piața internetului”.
Poate o să revin cândva la această afirmație...!

Și pentru asta, mi-am luat huiduieli și înjurături mereu și la greu! Mai ales că am criticat mereu acele Siteuri și Bloguri (multi-user) considerate culinare, în care toate  gospodinele își etalau ”capodoperele” de 3 parale. Foarte multe erau copiate din reviste și cărți mai vechi – probabil ca să nu-și dea seama nimeni de plagiat!
Mulți dintre bloggeri știu foarte bine la ce site-uri sau bloguri mă refer! Nu?
Pentru a calma spiritele înfierbântate de criticile mele acide, am considerat că e mai bine dacă mă retrag din toate Grupurile de gastronomie de pe Facebook. Inclusiv de pe Grupul pe care EU l-am CREAT (numit pe Facebook - Grupul Bloggerilor Culinari) și în care am invitat să se alăture lângă mine ”spuma spumelor” din zona culinară, pe care i-am condus cu o mână forte și de neclintit față de unele principii pe care le-am impus în așa numitul ”Regulament”, nelăsând accesul în el a oricui, mai ales a bloggerilor de mai slabă (proastă) calitate.
Și câte înjurături mi-am luat pentru treaba asta! Brrrrrrrr!
Am vrut să pun la un loc bloggeri de ”elită”, bloggeri care să închege și să dezvolte așa cum ar fi trebuit normal, această parte a pasiunii noastre. Dar n-a fost să fie!
Așa că i-am lăsat pe toți în pace, m-am detașat de ei (dar nu de toți, nu! – am păstrat lângă mine pe cei care s-au dovedit că aveau aceleași idei, sentimente, dorințe de o deschidere spre lume, spre o îmbunătățire a calității blogului culinar) și mi-am văzut de treabă.
Da, ăsta sunt eu. Și nu mă poate schimba nimeni.
Poate și faptul că la vârsta mea văd altfel lucrurile pe care cei tineri nu le văd! Deocamdată!
Dar hai să vă spun ce-am vrut să vă spun de fapt!
Cele mai minunate momente... le-am avut zilele trecute, când urmărind show-ul Master Chef (sezonul 4, episodul 4) cei patru Chefi au făcut marele dezvăluiri...! Da! Am așteptat să găsesc pe net, un video cu acele momente, dar deocamdată n-am reușit să găsesc. Dar și când o să le găsesc, le adaug aici. Ca să se știe!
Și să revin.
Pentru prima dată, cei trei Chefi, și-au smuls părul din cap (cine are) și și-au dat pumni în freză, când în concurs au intrat și două bloggerițe culinare. Pe una dintre ele o cunosc foarte bine (Ileana...), am participat împreună la unele momente deosebite la o firmă de top și de excepție, despre care nu are sens să vorbesc aici (am pe blog postări despre evenimente).
Pe cea de-a doua în schimb nu o cunosc! La apariția ei, am avut doar o singură tresărire. Atunci când domnișoara mi-a zgâlțâit urechile când cu o măreață satisfacție și un zâmbet de tip Iliescu, a afirmat că... are blog culinar! O, da! O, daaaaaaa! Cred că vă aduceți aminte de situație. Chef Scărlătescu (în montajul făcut de ProTV) a avut o reacție bestială: ”Buffff...! E atac la creier!”. Normal că montajul a făcut posibil această replică. În înregistrarea episodului, replica a fost făcută altui concurent. Dar hai să recunoaștem, că replica montată a fost BESTIALĂ!
Mi-am adus aminte cu ocazia asta, că începând cu ediția I a Master Chef-ului, s-au mai prezentat bloggeri culinari! Vă amintiți???
În ediția I, a fost ”marele” (hihihi) Copolovici! Hai măi... nu mai râdeți și voi! A zburat din concurs cu aplauze...! Ca și o altă bloggeriță (de care nu-mi aduc aminte cum o cheamă) care a avut aceeași soartă!
Apoi a fost un alt reprezentant al bloggerilor... Georgeo Andrei, cel care a făcut numai scandal, urmând să fie dat afară în urma unui scandal cu implicări agresive! Păi dacă s-a crezut mai presus de oricine... (ca și alți așa numiți bloggeri...)
Nu mai vorbesc de mulți dintre concurenți... care au apărut în fața juraților cu niște căcaturi de preparate (DA.... am zis bine.... CĂCATURI DE PREPARATE!!!) pe care jurații noștri, le-au aruncat cât colo. Și vă mai aduceți aminte de ce? Exact! Au luat rețete de pe internet... de pe BLOGURILE CULINARE!!! Da, da da! De pe BLOGURILE CULINARE!!! Băăăă....! Mai repet???
Reacția Chef-ilor a fost cea mai bună în acest moment și cea adevărată: ”Bloggeri ăștia...! Băi bloggeri... ce dracului faceți?”.
(Așa că-mi pare extraordinar de bine... că cei trei Master Chefi au punctat perfect situația bloggurilor culinare. Mai avem puțin... și ne facem toți de râs, dacă lăsăm pe oricine să facă orice! Ups!)
Aici aș mai adăuga și concluzia lui Chef Scărlătescu la prezentarea preparatului făcut de Ileana, înainte să-i spună să plece: ”Ai prezentat ”o mâncărică”!!!”
Da! O mâncărică! Mâncărică așa cum sunt multe alte ”mâncărici” prezentate zilnic în furia postărilor culinare de pe blogurile de gospodine... de 2 bani! Și știți de ce? Pentru că toată lumea vrea să posteze cât mai mult, ca să aibe trafic (trafic obținut de la toate ”cunoscătoarele” afoane, ce apreciază acele postări cu renumitele apelative: ”yummy-yummy”, ”vreau și eu”, ”pupici”, ”vai ce bun e...” - de parcă a lins monitorul și a aflat cât de gustoasă e poza etc, etc... și nu mai vreau să continui... că mă apucă greața!) și desigur,  să câștige ceva bănuți de la Google! Eventual.
Și în concluzie... postează O GRĂMADĂ DE PROSTII...!
Și dacă nu sunt prostii, postează o grămadă de aiureli de ”mâncărici, fripturici, piureuțe, prăjiturici, tortulici”... și alte dulcegării inventate și scornite, pentru că românii au poate cea mai mare sortimentație de deserturi din lume! Probabil din lipsă de ceva deserturi serioase. (Nu mă refer la bloggerii care oferă lucruri serioase și total credibile în postările lor...!)
Și uite așa, din rețete scrise fără noimă și fără o specificație corectă, rezultă o grămadă de ”mâncărici”, gătite prost, greșit, anapoda, fără nici o tehnică și fără a avea un gust corect, corespunzător.
Dar avem bloguri... cu o grămadă de cititori/cititoare ”amețiți/amețite” ce consideră că pot face un lucru bun, dacă postează comentarii de prost gust.
Dar avem trafic! Un trafic cu o grămadă de idioțenii și prosti, pe care toți necunoscătorii le înghit pe post de ”ideal”!!!
BRAVO NAȚIUNE! *=(( broken heart ȚINE-O TOT AȘA!
Dar toate aceste bucătărese... se cred Master Chef, pentru că, au inventat (nu știu cine!) acea ”apreciere” între ele. Își acordă ”Premii”!!! Adică un fel de poză pe care scrie ceva ca o apreciere... și care se acordă altcuiva... care la rândul ei, îi retrimite altă poză... pe care scrie altceva... drept recompensă! Aceste poze FĂRĂ NICI O VALOARE sunt considerate PREMII...!!! Iar marile noastre gospodine cred că l-au apucat pe ”Invizibil” de-un picior și că sunt cele mai tari!
Ce scârboșenie!
Și ca să nu vă plictisesc, vă reamintesc... că de-a lungul acestor ani, fel de fel de site-uri și blogguri, au organizat și din păcate încă mai organizează, concursuri cu fel de fel de premii, la care se înscriu toți neaveniții, pentru că jurizarea se face prin voturi cu ”like”-uri pe Facebook. Și aici e marea fraudă. Cine are o grămadă de prieteni (unii s-au organizat pentru treaba asta) desfășoară o activitate de votare organizată. Și rezultatul este... câștigă cel ce are cea mai proastă rețetă (preparat) dar cu voturi cu găleata... date într-o oră!
Oare de ce nu se mai organizează concursuri pentru Bloggeri, jurizate de specialiști în domeniu? Așa cum am participat și eu când s-a făcut concursul BloGourmet... cred că singurul concurs jurizat corect!
Zilele astea se face concursul organizat de Gustos.ro și Dobrogea. Adică ”Festivalul Blogurilor Gustoase 2014”! Și m-am îngrozit! M-am îngrozit să văd câte bloguri de o slabă calitate s-au înscris! M-am uita prin postările acestor bloguri și... am văzut că sunt făcute în modul cel mai GROAZNIC posibil (fără cunoștințe în domeniul ortografiei limbii române (sau în orice altă limbă), fără nici un fel de ”magie” în prezentare, fără nici un sens în pozele pe care le postează, poze proaste și neprelucrate făcute la grămadă, poze cu nemiluita a aceluiași produs... etc, etc.).
Cine nu a înțeles ce vreau să spun, e clar... face parte din categoria celor care le plac astfel de ”bloguri  culinare” de 2 lei! Și comentează la ele...! Savuros!
Deci și prin urmare... unul din aceste ”bloguri de sub preș”, ar putea fi desemnat drept cîștigător al Fesivalului Blogurilor Gustoase 2014! Vă dați seama? O să-și etaleze ”fala de chef de blog” cu vârf și îndesat! Of, of, of! Mă îngrozesc doar când mă gândesc! Dar asta-i viața-n românica noastră!
Dar oare cine jurizează? Că nu se specifică nicăieri? Sau e tot pe Like-uri de pe Facebook (cea mai mare excrocherie inventată vreodată)!
Și cred că e deajuns pentru astăzi!
Și desigur aștept ”înjurăturile” și ”criticile”...! Nu vă sfiiți să le trimiteți...! Le voi publica! Sîc!
 *:D big grin





4 comentarii:

  1. Nicio critica, nicio injuratura! Cel putin nu din partea mea! Bine punctat!

    La fel de dezamagita am fost si eu de colegii de blog, mai ales ca totul este un schimb pervers de comentarii si like-uri. Era o duduie acum vreun an, care intra zilnic sa imi lase comentarii, pana am bagat-o in blogroll, dupa care, brusc, a uitat ca ii placeau retetele mele. De ce oare? :)) Explicatia este simpla:daca ai timp sa freci menta si sa intri pe 100 de bloguri sa lasi comentarii, cele 100 de gospodine iti fac si ele o vizita in ograda si te pupa fatarnic, indiferent de ce preparat fleoscait ai intr-o farfurie zoioasa. Daca in schimb nu ai timp de chestii de genul, dar prezinti o reteta frumoasa si corect executata, slabe sanse sa primesti un cuvant de apreciere.

    Am inceput sa ajung la o anumita maturitate a procesului de gatit si consider ca exercitiul cu blogul nu imi mai este de niciun folos, tocmai de aceea l-am abandonat. Nu am considerat blogul sursa de venit si nici nu mi-am propus sa il fac vreodata sa devina o astfel de sursa (din contra, mai mult de investit)...

    Concursurile din online sunt in proportie de 90% facaturi! Nu neaparat cele cu like-uri share-uri si alte asemenea, ci chiar si cele cu tragere la sorti (ce coincidenta, ca aceeasi 10-15 bloggeri bagatori in seama castiga cam peste tot!!!), dar si cele cu jurizare (pai jurizeaza Coana Safta, care e amica pe Facebook cu Coana Maria si ghici ce? Castiga concursul Coana Maria!!!).

    Mai sunt multe de spus, insa nu voi muta acum muntii din loc. Raman sa urmaresc cele 4-5 bloguri culinare de calitate (in viziunea mea) si incerc sa ma calmez pentru o perioada. Poate in timp se va cerne si pleava.

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai spus Ophelia: ”Am inceput sa ajung la o anumita maturitate a procesului de gatit ... ”. Și în general, tot comentariul tău!
      :)
      O zi frumoasă și ție!

      Ștergere
  2. http://masterchefromania.com/e-atac-la-creier-voi-va-drogati/ minutul 02:31

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!