Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

24 iulie 2012

Șnițel Prahovean



Acest preparat aș putea spune, că este unicat în Gastronomia Românească, pentru că se prepară doar în zona județului Prahova! Nu am auzit să mai fie preparat și în altă parte! Și ca dovadă, nu l-am găsit în nici o carte de bucate consacrate din domeniu!
Dacă mă înșel, v-aș ruga să-mi spuneți!
De ce am făcut acest preparat? Pentru că, am primit o solicitare de la un coleg de facultate din Grecia (am sărbătorit recent 30 de ani de la terminarea ei) să-i dau rețeta de la cap la coadă a celui mai îndrăgit preparat pe care l-a mâncat la Ploiești, în cei 6 ani (5 de facultate + 1 pregătitor!) pe care i-a petrecut printre români.
Așa că Micios (Pantopikos Dimitrios), ți-am reprodus rețeta! :)

Ingrediente pentru 2 persoane:
4 felii mai subțiri de carne de porc (cotlet sau ceafă) de circa 400g
2 felii generoase de șuncă de Praga
2 felii de cașcaval (de care preferă fiecare) - eu am folosit Ementaler
50g de cașcaval ras - idem
150g de ciuperci champignon (sau 1 cutie de ciuperci feliate)
1 ceapă medie tocată mărunt
2 ouă bătute
3 linguri de făină
1-2 lingurițe de pastă de tomate
1 linguriță de zahăr
1 cană de apă
1 linguriță de oregano
4 linguri de ulei de floarea soarelui
sare și piper
2 felii de lămâie pentru ornament (se poate stoarce peste șnițelul pregătit)

Preparare:
Ați putea lucra la 2 tigăi în același timp sau separat. După pricepere și experiență! Eu o să vă povestesc ca și cum aș lucra separat.
Pentru început, încălziți o tigaie cu o lingură de ulei, în care căliți ceapa tăiată mărunt și apoi adăugați ciupercile feliate. Le căliți bine și adăugați pasta de tomate.



Adăugați și cana cu apă și amestecați până se dizolvă pasta de tomate. Presărați oregano în sos, pentru aroma lui superbă și adăugați zahărul pentru a îndulci puțin sosul de roșii. Se poate adăuga și o linguriță de boia dulce, pentru un colorit mai intens al acestui sos (recunosc că am pus o jumătate de linguriță).



Lăsați la foc mic, până când scade sosul și se îngroașă. Asezonați cu sare și piper după gust. Îl puteți da deoparte și când totul e gata, mai încălziți-l puțin pentru tușa finală (adică pentru al pune peste preparatul nostru)!
Între timp, luați carnea și cu un ciocan de șnițele, îl bateți până se subțiază, fără să-l rupeți. Bucățile de carne bătute, le dați prin ou, apoi prin făină, le asezonați su sare și piper, după preferință și le prăjiți pe ambele părți (exact ca pe un șnițel, nimic mai mult), până se rumenesc bine, într-o tigaie în care ați încins restul de ulei.



Între timp, încălziți cuptorul până la temperatura de 180°C. Când cele două bucăți de șnițel sunt rumenite, puneți între ele o felie de șuncă și una de cașcaval. Peste a doua felie de șnițel, presărați cașcavalul ras. Puneți șnițelurile în tavă (pe care o tapetați cu folie de aluminiu, unsă cu puțin ulei) și băgațile la cuptor, până când cașcavalul ras de deasupra începe să se topească. Deci nu mai mult de 4-5 minute...!



Montajul pe farfurie e simplu. Șnițelul astfel pregătit, se pune într-o farfurie și peste el, se toarnă sosul de roșii cu ciuperci, pregătit anterior (eventual încălzit la foc mic).
Felia de lămâie se atașează preparatului. Se poate stoarce peste preparat! Cine vrea și pătrunjel, e liber să orneze și cu el, pentru mai multă culoare și savoare (eu mă feresc de el, am mai spus...).
Se servește și cu garnitură de cartofi prăjiți, în special (că așa era rețeta originală de pe vremuri).




Șnițel Prahovean ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:




12 comentarii:

  1. Arata foarte bine si cred ca este foarte bun!
    Seamana cu Valdostana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Seamana.... dar nu rasare!
      Pentru ca nu e Valdostana!
      :)

      Ștergere
  2. buna arata ff bine de ti ploua in gura o reteta interensata trebuie sal incerc si e cu ciuperci este favorita mea succes in continuare semnat ely

    RăspundețiȘtergere
  3. M-ai omorat Marcel!!!are dreptate colegul tau,este incredibil de bun;voi lua si eu reteta.
    o zi buna!!

    RăspundețiȘtergere
  4. carmen voicu03 august, 2012

    mie i-mi ploua in gura numai cand citesc reteta, deoarece imaginatia e la cote maxime. Sigur o sa-l fac si eu. Multumesc pt.retetele mininate pe care le postezi si pe care eu le citesc destul de des, dar nu am comentat niciodata pana acum. Astazi, acum m-ai prins si flamanda cand am deschis blogul tau si pur si simplu nu am rezistat. Felicitari inca o data. Sa fii sanatos!!!!
    Carmen Voicu

    RăspundețiȘtergere
  5. Dimitris Pantopikos18 septembrie, 2012

    Marcel, multumesc mult!
    Acum 30 de ani la orce discutie despre mincare, eu vorbeam pentru Șnițel Prahovean care mincam la Hotel Prahova cind ieram student la IPG.
    Iarta ma ca am interziat asa de mult sa t' scriu.Am vazut Șnițel Prahovean, care mi-ai preparat, si mi-a venit amintirile de viata mea in Romania inainte 30 de ani si n' am vazut locul de raspunderi!

    Dimitris Pantopikos
    Grecia

    Sper ca ... nu ride cineva cu scrisul meu (glumesc!!!).30 de ani sint multi!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai linistit!
      Nimeni nu poate rade de cineva, care n-a mai scris nimic in limba romana timp de mai mult de 30 de ani!
      Sper ca te-am ajutat cu reteta si astept sa-mi spui daca l-ai facut si cum a fost finalizarea preparatului....!
      :)

      Ștergere
  6. Multumesc pentru reteta stimate domn Marcel Iorga.
    In vara anului 2017 am facut o drumetie , impreuna cu familia, la cabana Ciucas. Dupa un drum istovitor am avut bucuria sa ne delectam cu un snitel Prahovean excelent. Cinste bucatarului, din varf de munte! Era pentru prima data cand am gustat o asemenea combinatie locala. Si cum minunatiile unui loc iti raman in inima si prin amintirea dragostei trecuta prin stomac, baiatul meu, a fost atat de impresionat, incat, pe drumul de intoarcere, recomanda tuturor turistilor, la fel de istoviti, sa comande de mancare " snitel prahovean" :). Ei bine, asa a ramas Ciucas-ul in topul preferintelor. Si cum nu ne-am mai intors in zona, pustiul meu (adolescent acum) imi tot spunea: "mami dar tu nu stii sa faci snitel prahovean?" Ei bine, avem in congelator o bucata muschi de porc, din porcul de la Craciun, niste felii de sunca presata din gospodaria locala a unui sibian si reteta dumneavoastra; din imagini si prezentare semana cel mai mult cu ce am mancat la cabana.
    Asa am reusit sa retraim minunatele momente de la cabana Ciucas.
    In concluzie, stimate domn, veti ramane pentru todeauna in inima si memoria noastra, a familiei, datorita acestei retete, alaturi bineinteles de cabana Ciucas. :)

    PS. Nemaiurcand pe munte, prazul de astazi (o portie snitel prahovean, de caciula) ne-a daramat; suntem istoviti si satui de cat am mancat.Excelent!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulțumesc doamnă pentru apreciere...!!!
      Vă doresc să savurați și să vă bucurați mereu de superbele mâncăruri românești tradiționale și nu numai!
      Toată stima!

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!