Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

11 iulie 2012

Campionatul Internațional de Gătit în aer liber
Arad 2012 - partea a III-a


Înainte să vă spun ce s-a mai întâmplat în a doua zi a Concursului, vă recomand să citiți și postările pe care le-au scris Cristian Borod și Angela Lapadat despre acest Concurs la care am participat cu toții. Merită să cunoașteți și opiniile lor! Reamintesc că pentru preparatul pe care noi toți l-am pregătit în prima zi de Concurs, puteți citi aici.
Cea de-a doua zi a evenimentului – Ziua de Gătit în Aer Liber a cuprins și un moment culminant: Certificarea recordurilor Gastro Show – Tocana Arădeană – la care s-au folosit peste 250 kg de carne de porc, zeci de kg de ceapă, ardei gras, pulpă de roșii, cartofi etc. – condus de Chef Tibi Kiss. Tocana a fost făcută într-o tavă de 24 m2, devansând astfel vechiul record care atesta o tocană făcută într-o tavă de 15m2.



Și Sandwish-ul Etniilor, lung de 100 de metri, la care au lucrat 10 naționalități care conlocuiesc în această zonă a țării: români, maghiari, sârbi, germani, romi, ucranieni, bulgari, evrei, slovaci și aromâni – condus de Uica Mihai.



Recordurile au fost certificate de International Gastro Show Cooking Entertainment, împreună cu World Association of Chefs Societies (WACS).
Atât Tocana cât și Sandwish-ul, au fost degustate și savurate de vizitatorii acestui Gastro Show.
În paralel, s-au desfășurat competiția de gătit la ceaun, plită și grătar. Echipele concurente s-au întrecut pe ele pregătind în fața juriului spectaculoasele preparate cu care s-au hotărât să participe la această etapă a concursurilor ce se desfășoară în România.



Noi ne-am pregătit cu 3 preparate: Cristi a realizat un antreu (Mușchi de porc la grătar marinat în sos Bourobon cu ananas cu sos de chilli la grătar și sos de rodii), eu am realizat felul principal (Mușchiuleț de porc la grătat în stil vânătoresc cu kiwi grill) iar Angela a pregătit un desert (The Ultimate Banana Split Cake Dessert). Rețetele sunt deja publicate în blogurile fiecăruia (cu excepția mea pentru că am adaptat rețeta cu cea de Mușchi de iepure cu dulceața de ceapă deja existentă pe blogul rețetelor de vânătoare)
Dar ca să iasă totul perfect, Cristi și-a adus de-acasă un OZN! Adică un grătar ce arata în felul ăsta (vezi foto)! Practic o bijuterie de grătar, pe care poți să faci o grămadă de lucruri gustoase și aromate. Așa cum se poate vedea: de la prăjirea frigăruilor și a cărnurilor, până la prăjirea fructelor (ananas, banane, kiwi). Dacă ne făcea și o cafelutăăăăăă..... era minunea minunilor! :)
Și fiecare a început ușor-ușor să-și pregătească ”tezele de doctorat”! 
Și le-am finalizat.




Și desigur a ajuns și timpul jurizării!


Au fost apreciate la toate preparatele intrate în concurs, potrivit criteriile de evaluare: gustul produselor culinare, prezentarea finală, dexteritatea şi igiena concurentului.
Juriul internațional, foarte exigent, din care au făcut parte nume sonore ale artei culinare internaţionale, precum Gissur Gudmundsson, preşedintele juriului, Spiros Dimitriou, Ragnar Fridriksson, Thomas Gugler ş.a. au degustat și au analizat cu mare atenție toate preparatele prezentate.

Seara s-au decernat premiile pe secțiuni (bucătari amatori, bucătari profesioniști, grătar, ceaun, plită, antreuri, somelieri, creație, dulciuri, meniu alternativ și bloggeri).
Noi ne-am bucurat pentru 1 medalie de ”aur” (ceaun – Bourguignon de mistreț) și 1 medalie de ”aur”  (secțiunea bloggerilor – antreu, fel principal și desert).
Cupa, chiar dacă a fost făcută pentru concursul bloggerilor (apropo, am fost doar două echipe la bloggeri! de ce oare?) ne-a fost atribuită special pentru Bourguignonul de mistreț, pentru că a fost super-apreciat de tot stafful juriului și a oficialilor care au avut plăcerea să savureze preparatul nostru. După primele degustări ale juriului, ceaunul ne-a fost ”confiscat” de oficiali! Iar felicitările și aprecierile ne-au fost transmise a doua zi. Și cu ocazia asta, ni s-a conferit Cupa (care, dupa cum am spus era facuta pentru bloggeri), dar noi nu ne-am suparat! Nu?


Seara Concursului Internațional s-a încheiat în acordurile muzicii unor formații de muzică și a unor interpreți locali, care au mai răcorit atmosfera și așa foarte încinsă de canicula de 40°C pe care concurenții, juriul și vizitatorii au suportat-o cu tărie.


Deocamdată atât! Sper că nu v-am plictisit!




6 comentarii:

  1. Felicitari din suflet,le meritati din plin!
    Mi-ar fi placut sa fiu acolo,macar sa va vad in actiune :)!

    RăspundețiȘtergere
  2. La ceaun m-as fi dat si eu!!imi imaginez ce bunatate a iesit!!
    Bravo mai copii,sunteti "bestiali"!!

    RăspundețiȘtergere
  3. felicitari,frumos eveniment si cupa o rasplata binemeritata!:)

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!