Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

9 iunie 2012

Aripioare de pui cu sos Hoisin și semințe de susan


De mult n-am mai făcut ceva preparate în stil asiatic. Așa că azi, m-am hotărât să-mi mai bucur simțurile gustative cu ceva ce n-am mai făcut de multă vreme. Aripioare de pui cu sos Hoisin. Le-am făcut de zeci de ori, fiind un preparat pe care fii-miu îl adora. dar pe vremea aceea nu aveam blog. Am mai făcut și eu ceva poze care nu le-am publicat niciodată, că n-aveam unde. Dar acum le-a venit rândul să se dea mari pe ecranele voastre!
Dar hai mai întâi să vorbim foarte puțin despre..... sosul Hoisin, care nu prea e cunoscut de toți. Sunt multe articole publicate, așa că nu mai revin eu cu alte comentarii. Le găsiți ușor pe internet scrise chiar în limba română! Vă spun doar un lucru, pentru cei ce nu cunosc, acest sos aromat este de origine chinezească, dar se regăsește și în alte bucătării asiatice.

Se găsește încă și prin supermarketurile noastre (ultima dată l-am cumpărat de la Selgros, pentru că, la Carrefour nu l-am mai găsit), așa că nu e nevoie să-l preparați acasă. Dar în cazul în care nu aveți cum să faceți rost de el, aveți posibilitatea să-l pregătiți folosind următoarele ingrediente:
4 linguri de sos de soia
2 linguri de unt de arahide (sau pastă de fasole neagră)
1 lingură de miere
2 lingurițe de oțet de orez
½ de cățel de usturoi fin tocat
2 lingurițe de ulei de susan
20 de picături de sos iute chinezesc
¼ linguriță de piper
Și acum să începem să pregătim aripioarele.

Ingrediente pentru 1 persoană (așa ca mine):
5 aripioare de pui, la care s-a tăiat vârfurile (de preferat doar 3 aripioare)
1 lingură de sos Hoisin
½ lingură de sos de soia dark
½ lingură de sos de soia light
½ lingură de vin de orez
200ml de ulei de floarea soarelui
1 ceapă verde tocată mărunt
1 ceapă verde tăiată în bucăți mai mari în diagonală, pentru ornat
100ml de supă de pui
½ lingură de miere
1 cm de ghimbir proaspăt ras
1 linguriță de semințe de susan prăjite

Preparare:
Într-un bol mai mare, în care să încapă aripioarele, se combină sosurile de soia și vinul. Introducem aripioarele, le masăm bine cu marinata și lăsăm circa o oră la temperatura camerei să se marineze (le mai amestecați din când în când).
După ce le-am marinat, încingem uleiul într-un wok și prăjim aripioarele.


După ce le-am prăjit bine, le scoatem pe o farfurie și le scurgem de ulei cu ajutorul prosoapelor de hârtie.
Într-un alt wok, punem puțin ulei, îl încingem și adăugăm ceapa mărunt tocată, ghimbirul și sosul Hoisin. Prăjin puțin, până se omogenizează.



Adăugăm aripioarele, marinata și supa de pui. Micșorăm focul, acoperim wokul și lăsăm să se ”prăjească” 5 minute.



Scoatem capacul de pe wok, mărim puțin flacăra la aragaz și lăsăm câteva minute ca să mai scadă sosul din tigaie până se îngroașă bine. Acum putem pune și mierea, pe care o omogenizăm cu sosul. Montăm pe farfurie aripioarele, turnăm puțin sos peste ele, presărăm semințele de susan, ceapa tăiată oblic pentru decor și le servim calde. Sosul rămas îl punem într-o sosieră, eventual și îl folosim ca un dip pentru carnea de pui.
Eu am folosit drept garnitură (nu am prezentat în postare) ciuperci sotate. Rezultatul? Delicios!




Aripioare de pui cu sos Hoisin si seminte de susan ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:



3 comentarii:

  1. Mã omori cu aripioarele astea, Doamne dar ce aspect au! am sã mã uit dupã sosulet:)

    RăspundețiȘtergere
  2. arata fantastic...multumim...
    chinezii fac minuni din pui si seminte de susan, am gustat de cateva ori mancarea lor (preparata de bucatari chinezi) , de neuitat...

    dar si din bucataria japoneza avem ce invata...

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!