Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

11 martie 2012

Somon umplut cu cascaval Ementaler (Reteta Finlandeza)


Această rețetă cu un gust foarte deosebit de delicat, ce în Finlanda e cunoscută sub numele de yrttijuustolla täytetty lohi, propune o îmbinare neobișnuită între somon, acest pește tipic al țărilor scandinave, brânză topită (cremă de brânză și cașcavalul care se topește) și ierburi aromatice. De obicei, este însoțită de cartofi fierți ori de salată verde.

Ingrediente pentru 1 persoană:
1 fileu de somon, fără piele și oase (aprox 250g)
3-4 felii subțiri de cașcaval Ementaler (sau orice fel de cașcaval Olandez)
1-2 lingurițe de cremă de Ementaler (căci se găsește în România)
½ lămâie (zeama de la)
1 fir de mărar tocat mărunt
10-15 fire de chives tocate mărunt
2-3 fire de cimbrișor (sau ¼ linguriță de cimbru uscat)
1 lingură de ulei de măsline
50ml de vin alb sec
sare și piper după gust

Preparare:
Fileul de somon se spală în apă rece, se șterge cu un prosop de hârtie, se scoate pielea (în cazul în care o are) se scot oasele. Folosesc din tot fileul doar partea din spate (fără burtă). Asta pentru că am nevoie să fac așa zisa ”buzunar” în care să pot băga câteva ingrediente aromate!
Și pentru că mie îmi place să fac somonul pe exterior mai crocant și pe interior mai suculent, voi prăji bucățica mea de somon într-o tigaie în care am încins o lingură de ulei de măsline. Prăjim doar 2 minute pe fiecare parte, pentru că urmează o altă etapă de prelucrare termică în cuptor.
Acum e timpul să precizez ceva foarte important: eu nu am făcut un buzunar în laterala somonului, pentru că am considerat că la rețeta originală, ingredientele din buzunar s-ar putea să se scurgă din acel buzunar.
Deci am făcut 2 tăieturi superioare (fileul meu a fost mai ”gros”),  pe care le-am umplut cu tocătura de chives, mărar și bugăți subțiri de cașcaval Ementaler.
Punem fileul într-o folie de aluminiu, îl stropim cu sucul de la lămâia pregătită și am mai pus în plus față de rețeta originală, 2 lingurițe de Cremă de Ementaler peste fileu și un pic de vin alb sec, pentru aromă.


Am învelit fileul în folia de aluminiu și am închis-o bine, să nu se scurgă zeama din ea. Am pus folia cu somon în tava de cuptor pe care am achiziționat-o recent și care este antiaderentă!


Între timp, încingem cuptorul la o temperatură de 200°C.
Somonul astfel pregătit, îl introducem la cuptor, pentru maxim 20 de minute.
După expirarea timpului de coacere, montăm somonul în farfurie, mai ornăm cu ceva fire de chives tocate mărunt și puțin mărar și stropim peștele cu sucul care rămâne în folia de aluminiu.
Montajul pe farfurie îl finalizăm cu un sfert de lămâie.


Somon umplut cu Ementaler ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:




5 comentarii:

  1. Ce imi place ca nici tu nu te dai batut cu educatia culinara:),mai ales ca acum sunt foarte putine lucruri pe care nu le putem gati acasa,mai toate ingredientele ne sunt accesibile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Da, Mitinita, APROAPE toate ingredientele sunt accesibile!
      Unele sunt mai scumpe decat aceleasi produse din tarile Europene (unde salariile sunt mult mai mari si stim asta)! Dar sunt pe ici pe colo prin magazine!
      Si totusi, nu le avem pe toate, asa cum mi-as fi dorit eu!
      Pentru ca, romanii nu sunt obisnuiti cu ele! Dar cand se duc prin strainatate (vorbesc de aceasta categorie de oameni, cu posibilitati), se lauda ca ... ce ”bunatati” au mancat ei p-acolo! Revin in tara si tot la mici se opresc!
      :)

      Ștergere
    2. Chiar numai cu un an in urma a trebuit sa cer o gramada de produse celor ce veneau acasa in vizita din strainatate. Acum m-au intrebat de ce am nevoie si nu m-am putut gandi la nimic care nu se gaseste deja si la noi. Deci iata cate s-au schimbat intr-un an. Nu pot sa nu precizez ca au aparut multe magazine cu condimente online la preturi accesibile.

      Ștergere
    3. Ai perfecta dreptate, Mitinita!
      :)
      Eu totusi mai tanjesc dupa cateva condimente si ingrediente care le-am gasit pe vremuri, dar acum sunt disparute de mai bine de un an!
      Dar inca mai sper sa le revad: lemon grass, galangal, cardamom verde, pasta (sau kub) de Tom Yum si chiar fasole tanara (desigur, nu romaneasca)!
      :)

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!