Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

12 martie 2012

Chiftelute chinezesti ”Cap de Leu”


Mi-a fost foarte dor de ceva preparate asiatice! Așa că m-am pregătit să fac ceva mai special, ceva care la chinezi se pregătește în zilele de sărbătoare. Dar mai ales este o mâncare apreciată să fie servită la serbătorirea Anului Nou Chinezesc, deoarece se spune că cei ce mănâncă aceste chifteluțe devin norocoși și se îmbogățesc. Pentru ca la chinezi, leul este simbolul puterii. Iar numele acestor chiftele vine tocmai de la aspectul lor, pentru că, fiind servite cu varza chinezească care se așează în așa fel lângă chifteluțe, încât imită coama leului. Ciupercile Shittake conferă un gust minunat acestui preparat.

Ingrediente pentru 2 persoane:
500g de carne tocată de porc
4 fire de ceapă verde tocat clasic chinezește, dar ceva mai mărunt
4 căței de usturoi tocat mărunt
1 linguriță de condiment chinezesc 5 arome
2 linguri de sos de soia light (+1 lingură pentru sos)
1 linguriță de ulei de susan (+1 linguriță pentru sos)
2 linguri de făină
2 cm de ghimbir proaspăt ras
200 ml de supă de pui
5-6 ciuperci Shittake deshidratate pe care le rehidratăm în apă caldă timp de 30 de minute
1 ou bătut
25 ml de vin de orez Shao Xing (sau vin alb sec)
sare și piper alb
½ varză chinezească
ulei de arahide (sau de floarea soarelui) atât cât să putem prăji chifteluțele în mod normal

Preparare:
Într-un bol, punem carnea tocată și adăugăm ceapa, usturoiul, ghimbirul, vinul de orez, condimentul 5 arome, făina, oul bătut, sarea și piperul alb.



Amestecăm foarte bine, până când compoziția devine o pastă omogenă. Din pasta aceasta pregătim chifteluțele.
Chiar dacă, în tradiția chinezească, acestea trebuie să fie cât mai mari posibile, eu le-am făcut mai pe românește. Adică la o dimensiune normală. Încingem un wok cu ulei și le prăjim pe ambele părți până devin maronii.



Chifteluțele prăjite le scoatem și le scurgem de ulei pe prosoape de hârtie. Ciupercile Shittake, le tăiem codițele, că și așa sunt mai tari, iar căciulile le tăiem în felii subțiri. Apa în care s-au hidratat să nu o aruncați, o să folosim puțin și din această apă, cu aroma ciupercilor, la pregătirea tăițeilor ce vor fi garnitură.
Într-o tigaie punem 2 linguri din uleiul în care am prajit carnea și pregătim ciupercile și sosul. Prăjim puțin ciupercile, adăugând 1 lingură de sos de soia light, 1 linguriță de ulei de susan, supa de pui și puțină apă rezultată de la hidratarea ciupercilor (pentru aroma care o are).



După ce am omogenizat ciupercile cu sosul, turnăm totul peste chifteluțele care în prealabil le-am montat într-o tavă termorezistantă.
Din foile de varză, tăiem cotoarele și aranjăm fiecare frunză în jurul unei chifteluțe, creind astfel acea imagine care amintește de coama leului (așa cum am spus la început).



Introducem totul în cuptorul încins la 150°C (e temperatura minimă de la cuptorul meu) timp de 30 de minute.
Cât stă tava în cuptor, aveți tot timpul să faceți și o garnitură. Eu am preferat să fac niște tăiței. Am reâncălzit apa de la ciuperci. Am fiert în ea tăițeii timp de 4 minute cum era specificat pe ambalajul lor. Le scurgem de apă și le stropim cu puțin ulei de susan.
Când totul a fost gata, am montat totul în farfurii de tip asiatic, am pus lângă ele și un sos chilli dulce-iute și am servit când totul era încă fierbinte.


Chifteluțe chinezești ”Cap de Leu” ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


6 comentarii:

  1. Deja am inceput sa salivez si chiar sa simt gustul!
    Felicitari pentru retetele tale inspirate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant cum le-ai invelit. Vroiam sa te intreb si la postarea cealalta despre shiitake.Unde le gasesti? Ieri am continuat si eu seria coreeana si am facut ceva asemanator,dar nu sub forma de chiftelute,le-am prajit si servit cu orez alb.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Mitinita, chiar o sa ma apuc sa fac ceva conform retetelor tale koreene! Mi se par extraordinar de imbietoare!

      Referitor la ciupercile Shittake, eu le cumpar de la Selgros!
      Dar vad ca si acolo se imputineaza!
      :)

      Ștergere
  3. Mor de pofta lor, trimite-mi si mie sã am noroc...poate la euromilioane :D

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!