Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

5 martie 2012

Pește înăbușit în stil Brazilian (Moqueca)


Moqueca, pește înăbușit, este o rețetă de origine afro-braziliană (regiunea Bahia) și derivă de la cuvântul pokeka, ”păcăleală”. Chiar așa, tigaia în care se pregătește era un căuș simplu din frunză de banan sau palmier, ce se punea deasupra cenușii calde ori întro  gaură făcută în pământ. De obicei se servește cu orez alb fiert.

Ingrediente pentru 4 persoane:
800g fileu de pește alb (în cazul de față, șalău de Nil - căci acesta se găsește la noi mai repede decât peștele sola).
150g de creveți (eu i-am cumparat prefierti, ca nu am gasit proaspeti)
1 ceapă albă sau roșie, tăiată subțire solzișori
1 ardei iute chili, tocat mărunt
1 lămâie
10 roșii cherry, tăiate jumătăți
2 linguri de roșii tocate la conservă
1 lingură ulei de măsline
1 lingură de unt
sare și piper

Preparare:
Peștele îl spălăm și îl ștergem cu prosoape de hârtie. La fel facem și cu creveții.


Fileul de pește îl asezonăm cu sare și piper pe ambele părți și îl stropim cu zeama de la jumătate de lămâie. 
Pentru început, punem la încins o tigaie în care am introdus uleiul de măsline și untul. Când untul s-a topit și s-a încins, punem la călit ceapa și ardeii chilli.


Când ceapa e sticloasă, adăugăm roșiile tăiate, fileurile de pește, sucul de lămâie de la cealaltă jumătate de lămâie și eventual creveții proaspeți. Asezonați.


Lăsăm pe foc mediu circa 3-4 minute, timp în care să nu uitați să întoarceți peștele de pe o parte pe alta.
Stingem focul și lăsăm preparatul să se odihnească timp de o oră.
După ce s-a scurs timpul de odihnă, repunem tigaia pe foc mic și fierbem încă 5-6 minute. Dacă cumpărați creveți prefierți (așa cum am găsit eu), acum e momentul să îi adăugați în tigaie, doar pentru ai încălzi (nu uitați, creveții care stau mai mult de 5-6 minute în regim termic, vor deveni tari și își vor pierde suculența și gustul!).
Montați produsul în farfurie, stropindu-l cu sosul din tigaie.


De obicei preparatul se servește cu orez alb fiert.

Pește înăbușit în stil Brazilian (Moqueca) ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:

9 comentarii:

  1. Suna imbietor si arata apetisant, doar ca trebuie sa ma conving sa incerc parte cu crevetii :)
    Si zici ca salaul de Nil se gaseste mai repede la noi decat peste sola, dar unde l-ai gasit si pe salaul de Nil? :)
    In reteta ai pus la calit ceapa si ardeii chilli (adica mai multi), dar la ingrediente este doar un ardei chilli :)
    Cred ca pentru noi ai vrut sa faci preparatul mai putin iute, dar pentru tine l-ai iutit mai tare :D
    Asta nu e o reteta care mergea la vinator si pescar? Sau acolo postezi doar ce ai vanat/pescuit tu? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, o intrebare complexa!!! :)
      Salau de Nil, gasesti zilnic in Metro, Carrefour si Real.
      Sola am vazut doar de vreo 2 ori pe taraba la Metro! Si asta mai ales prin lunile mai-iunie!
      Despre ardei iuti: eu mananc mai codimentat. Din cauza asta in reteta pun pentru gustul meu!
      :)
      Reteta nu merge la RVP (Retetele Vanatorului si Pescarului), pentru ca, chiar in antetul blogului, am scris ca blogul se refera la preparate ce se pot obtine din vanatul si pestii autohtoni!
      PS
      Vanate si pescuite de mine dar nu numai - mai si cumpar cand nu mai am materie prima. De exemplu, in anul asta de vanatoare, din cauza unei sinuzite care inca ma mai chinuie, am fost doar la o vanatoare de prepelite, cand era cald si frumos afara - asa ca anul asta o sa scriu si o sa fac mai mult din materii prime cumparate, dar nu din crescatorii, ci din AJVPS sau Metro.
      Mai demult scria in antetul RVP si indicatia: "in aceste retete nu o sa gasiti Dorada, Somon, Barbun, Calcan de Spania (care e mai mic si cu mai putina carne) etc...!
      Cand fac ceva din pastrav, crap, caras, stiuca si alte carnuri autohtone, atunci postez si pe RVP.
      Asta e!
      :)

      Ștergere
    2. Hehe, si un raspuns si mai complex :)
      Am aflat si ce nu intrebasem, dar care imi stateau pe limba sa intreb ;)
      Merci.

      Ștergere
    3. Inseamna ca ti-am citit gandurile!!!
      :))

      Ștergere
  2. Stii ca nu am mâncat niciodatã? desi sunt multi brazilieni aici si portughezi gãtesc destul de des...dar diferit...foarte bine aratã preparatul tãu:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Un fel de plachie braziliana fara cuptor ! Am retinut-o! A propos de pestii din Marea Neagra,cica ar fi si dorada in marea noastra ,cel putin in zona bulgareasca,in partea noastra mai scot pescarii dar mai rar.Si n-o apreciaza,spre deosebire de mine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Maninc destul de des creveți dar nu mi-a trecut niciodata prin cap sa-i gatesc tu tot cu cap :).
    Ce nu-mi place cind gatesc creveți este sa le curat intestinele, au unul mic si subtire de la cap la coada si nu-mi place sa fac chirurgie plastica pe creveți :)
    Arata foarte bine preparatul tau. Dupa gustul meu asi adauga ceva sa-l faca foarte picant dar daca fac asta o mananc singur pentru ca nimeni in familie nu o mai atinge

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda...
      Pot sa-ti raspund la intrebarea care nu ai pus-o!
      In aceasta reteta, cei doi creveti sunt "decor", pentru ca asa se obisnuieste si prin restaurante!
      Te-as ruga sa te uiti la celelalte retete cu creveti! Ai sa vezi acolo si modul de curatare (eliminare) a intestinului (nu intestine) de la crevete!
      In bucataria thailandeza (care e foarte picanta - deci poate e pe gustul tau), gatitul crevetelui cu cap si "cochilie" e lege! Pentru ca tocmai aceste "elemente" da gustul si aroma preparatului!
      La supa Tom Yum e chiar indicat pentru aroma, sa se fiarba capul si cochilia separat, iar "zeama" rezultata, se foloseste la preparatul final.
      Iti doresc sa ai curajul sa incerci chirurgia asta "plastica" pe crevete si sa te bucuri de rezultate!
      Bafta!
      :)

      Ștergere
    2. Banuiesc ca m-am exprimat gresit. Nu-mi place sa le scot intestinul.. dar o fac pentru ca-mi plac crevetii prea mult :). Prefer sa-i cumpar cu intestinul scos daca gasesc, dar nu ma dau la o parte sa o fac si eu.

      Bucataria tailandeza imi place chiar foarte mult. Chiar azi am mincat la prinz la un restaurant tailandez pui cu paste de orez si busuioc. I-am rugat sa-l faca cit de iute pot ei... si am regretat . Mi-au mai ramas vreo trei papile gustative in viata :)

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!