Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

1 aprilie 2013

Hamburger sau Cheesburger?



Nu știu de ce, zilele astea cu ninsori și vânt puternic, mi-a creat o stare de lehamite. M-am baricadat în casă și n-am mai vrut să fac nimic! Dar absolut nimic! Așteptam zilele frumoase, cu soare și căldurică, ca să pot scoate nasul din bârlog. Ce să mai zic de faptul că mi-am băgat toate hainele călduroase în dulapuri. Ca orice om ce se pregătește de o primăvară încântătoare! Că doar vorba aia, suntem în ultima zi de Martie.
Așa că, am dat drumul la televizor, mi-am pus sticla de țuică lângă mine... și stai cu ochii pe programele TV. Și exact când mi s-a făcut puțintică foame (și din cauza orei dar și din cauza țuiculiței) și mă pregăteam să-mi fac un sandwich (că doar v-am spus, n-aveam chef de nimic, nici să-mi fac o omletă), căci eram singur acasă, se auzi soneria! Am deschis mai mult sictirit decât curios. Și am rămas uimit. Era vecinul meu de vizavi! Mă și mir că a sunat la ușă! În afară de ”Salut Coane” sau un banal ”Neața!” nu prea ne-am conversat! Nici în parcare nu ne vedem! Eu țin mașina în spatele blocului, căci acolo aveam vizibilitatea de la fereastra dormitorului, el în față, că acolo avea el fereastra! Dar în fine, mă găndeam că are nevoie de vreo șurubelniță sau ceva acolo, de meșterit, că mai aud din când în când că îi trage cu bormașina prin casă, exact când vreau și eu să mă odihnesc.
- Bună Coane, mi-a zis!
- Hai să trăiești! S-a întâmplat ceva? Întreb eu politicos, punându-mi peste fața mea inertă și sictirită un zâmbet de neam prost.
- Bă Marcele, mai sunt cu doi prieteni buni de-ai mei și dacă nu te superi, vreau să te rog ceva!
- Ia zi!
- Bă, eu să ști că... am observat... că ești tare cu haleala! Să ști că nevastă-mea a descoperit blogul ăla mișto al tău, ”Caviar” sau cam așa ceva...
- ”Icre Negre”, l-am corectat eu repede!
- Da, da! Așa...! Și vreau să te rog ceva! Fac cinste, Coane! Să mor eu!
- Păi zi despre ce-i vorba! Deja mă enervam că mă tot sucește, iar pe holul blocului era cam răcoare și eu eram în pijama, dar el era bine îmbrăcat, de parcă tocmai atunci a venit din oraș și nu mă vedea că mă apucă tremureala!
- Hai mai bine, îmbracă-te și vino pe la mine! Îți spun atunci! Nu vreau să te țin în frig! Hai că dau și un whisky bun!
La cuvântul ”whisky” mi s-au aprins beculețele și au început să fileze...
- Hai că vin acum!
- Vezi că las ușa neâncuiată! Intri fără să mai suni! mi-a zis el.
Și am închis ușa. Mi-am băut liniștit țuica din pahar, m-am schimbat și m-am dus la el. Am intrat. Am văzut că apartamentul lui era exact ca al meu, dar făcut în stil ”oglindă”. Așa cu nu mi-a fost greu să știu unde și ce era prin apartament. Am intrat în sufragerie. Cei doi prieteni ai lui erau acolo, destul de veseli, cu paharele pline. De whisky, desigur...!
- Vă salutăm, domnu' Marcel! au zis ei la unison.
- Vă salut! am răspuns. Văd că-mi știți numele! Pe voi cum vă cheamă, ca să știu cum să dialogăm?
- Eu sunt Gabi!
- Adi!
- Îmi pare bine! Și zâmbesc iar sarcastic. Gigi unde a dispărut? Gigi fiind vecinul, cred că v-ați dat seama!
- În bucătărie, cred! Vă așteaptă! îmi răspunde Adi.
Îmi arunc ochii prin sufragerie. Era ca un fel de grădină zoo! Un acvariu mare, după aprecierea mea, de vreo 200 litri, plin cu pești exotici (și anume Discus - am fost și eu acvarist în tinerețe!), o pisică ce se tolănea în mijlocul covorului, nestingherită și o broască țestoasă ce abia se târa de colo-colo! Woaw! Nu mi-am închipuit că are așa o pasiune pentru animale! Așa că... mă duc spre bucătărie.



- Ia un pahar de acolo, și-mi arată cu degetul spre ”bar” și hai să-ți pun ceva de băut! Ballantines sau Jack Daniels? mă întreabă Gigi...
- Balla..., ca pe Jack nu pot să-l înghit! Nu-i pe gustul meu!
- Hai și bagă-ți singur 4 cuburi de gheață din frigider, așa cum vrea Băse... hihihi, acolo în congelator e punga și vezi că și sticla e în frigider! Bagă mare, cât vrei tu!
- OK! I-a zi, care-i treaba?
- Măi Coane Marcele, zice el, zilele trecute, am trecut pe la un supermarket, ca să-mi fac cumpărăturile zilnice. Și am cumpărat niște hamburgeri, proaspeți și fiindcă nevastă-mea e azi plecată la București la un simpozion, mi-am adus prietenii să facem și noi o băută, ca băieții. Dar foamea e foame! Și m-am gândit să facem ceva stil hamburger sau cheesburger, din carnea care am cumpărat-o! Dar habar n-am s-o fac! Mă ajuți? Că mi-a zis nevastă-mea că ești tare rău de tot în bucătărie! Și cu ocazia asta, te rog să stai cu noi să ne încingem bine cu toții la o băută!
Când am văzut ce vrea, am dat pe gât dintr-o înghițitură tot paharul de Balla...! Și pentru că eram deja puțin iritat, am mai pus un pahar, mai plin de data asta și dăi și omoară-l și p-ăla dintr-o înghițitură! Doar era de la vecinu' nu de la mine..! Nu?
- Deci vrei să facem Hamburgeri? Sau n-am înțeles eu bine? am zis eu punând paharul gol pe masă.
- Da Coane! Că noi nu suntem d-ăia cu pretenții! Mâncăm orice! Dar eu habar n-am nici să prăjesc un ou! Și am zis că poate ne ajuți, stai cu noi, și ne cinstim și noi ca băieții! Hai te rog mult!
- OK Barosane, dar îți atrag atenția, că joi parcă, pe 28 Martie, cei de la Income Magazine, au publicat un articol în care atrăgeau atenția că în Anglia, în mai multe preparate de tip fast food ar conține carne de câine! mi-am umflat eu mușchii de cunoscător...!
- Păi ce? Noi am luat carnea din Anglia? Am luat-o din supermarket nemțesc! Haha!
- Nu..., dar noi avem precedente cu carnea de cal!
- Lasă măi frate! Că nu murim noi din rahaturile ăstora!
- OK! Scoate marfa! Hai ca facem noi ceva! Deja scăpasem de o mare parte a muncii de a prepara burgerii. În afară de carnea gata făcută de burger, mai am nevoie de:
  1. chifle,
  2. ceapă albă sau roșie tăiată rondele sau cubulețe mici,
  3. frunze de salată,
  4. castraveciori murați tăiați felii subțiri,
  5. roșie tăiată felii subțiri,
  6. ketchup,
  7. maioneză,
  8. brânza Chedar feliată pentru doritorii de cheesburgeri
- Of Doamne! N-am chifle, n-am roșii, n-am salată! Dar nu-i problemă! Dau eu o fugă în piață și cumpăr! Până atunci, ia-ți sticla de Balla și du-te în sufragerie cu băieții să mai ciocniți un pahar, că vin repede de tot! 
Zis și făcut!
În sufragerie, băieții erau pe val. Adică... îi dădeau în goarnă la sticlele de Jack Daniels! Și pentru că n-am avut ce face... m-am luat cu ei la ”trântă”! Până să vină Gigi cu marfa, am ”ciupit” din Balla de aproape am băgat aer în toată sticla! Iar privirea mi se ascuțise rău de tot! Nu uitați că aveam și ceva țuică la bord! După 30 de minute, Gigi s-a întors din piață!
- Gataaaaa! Am venit! Am luat tot ce mi-ai spus!
Cu mare greutate m-am sculat din fotoliu și puțin amețit bine..., m-am îndreptat spre bucătărie.
- Să nu uiți să-mi dai ... castraveții...! am zis eu.
- Tot ce ai nevoie Coane! Ne faci la Hamburgeri și cartofi prăjiți?
- Scoate vreo... 8-9 cartofi de mărime medie, am spus cu puțină greutate în vorbire!
Am curățat ce-am curățat cartofii... am feliat cum am feliat castraveții, roșiile și ceapa, am mai supt ceva din sticla de Balla... și în fine, am pus la prăjit carnea și cartofii! Cât s-a prăjit carnea, am tăiat chiflele în jumătate și am dat pe gât încă un pahar! Hai să nu mai lungesc... că eram mangă-mangă, de nici nu mai știu cum am început să fac burgerii. Noroc că avea Gigi un aparat foto de am făcut din inerție poze la haleală! Și la restul...! Acum văd și eu că au ieșit foarte apetisanți! Nu?



Am făcut cei trei cheesburgeri cu de toate pentru Gigi și prietenii lui. Pentru mine, doream să-mi fac un cheesburger fără castraveți murați, că așa îmi place mie..., am lăsat treaba la sfârșit.


Nu știu cât am supt eu din sticla aia de Balla, dar un singur lucru era cert! Nici nu mai știam unde sunt și ce trebuia să fac! Ah da! Trebuia să-mi fac și eu un cheesburger!
Între timp, în toată sufrageria era un hohot necontenit! Cu chin cu vai, am încercat să mă duc și eu acolo, clătinindu-mă și lovindu-mă de toți pereții.
Gigi le arăta la prieteni, cum pisica lui devora unul din burgerii pe care-i făcusem! Ha! Ia uită-te măi frate, pentru cine m-am chinuit eu! Ce..., n-avea niște boabe pentru mâțe???



M-am întors în bucătărie. Mă uitam și nu mai vedeam unde-i chifla mea!
- Gigiiiii....! Vino puțin! Hâc!
- Zi Coane!
- Unde dracului ai pus... tu chiflele? Că n-o mai .... găsesc pe-a mea! Hâc!
- Bă, nu mă întreba, că de beat ce sunt, nici nu mai știu cum mă cheamă! Caută și tu...!
Am mai cotrobăit eu prin bucătărie și cu ceața în ochi de o vizibilitate ”0” (zero), am pus în sfârșit mâna pe chiflă! Și dăi și montează! Și montează... și montează... carnea... salata... ceapa.... roșia..., cașcavalul Chedar... ketchup-ul. Dar unde-i wiskeanul? Și de ce îmi pică chifla din mână mereu? Și de ce sunt zgâriat pe mână? De beat ce sunt? Ia să mai dau pe gât o zeamă... să-mi ”întăresc” puterile și să-mi ascut privirea! Hâc!
- Gigiiii.... mai dă-mi un strop de ”antigel”, că am înghețat de frig aici în bucătărie...! Hâc! Mai ninge afarăăă?
- Nuuuuu! se aude corul bețivilor din sufragerie. Vino să-ți iei ”antigelul”, că noi nu ne mai ridicăm d-aici!
Și m-am dus! Am alimentat rezervorul, am golit rezervorul și m-am întors la bucătărie să-mi iau Cheesburgerul!
Unde dracului l-am pus? Pe masă nu e! Pe aragaz nu e! Sub masă nu e! Mă șterg bine la ochi, dar mai mult îmi bag ceața în privire!
Nu mai știu unde mi-am pus cheesburgerul!
Oricum, dă-l dracului! Nu mai îmi e foame! Mai bine mă duc să mă culc! Și am plecat acasă la mine!

Azi m-am trezit cam greu, desigur! Mi-am băut ness-ul și am dat drumul la laptop. Am mailuri necitite! Ca să vezi! Primul mail e de la Gigi. Am și mesaj: Ți-am găsit burgerul! De fapt nu eu, ci Costel! Îl alerga prin casă!
Ce? Cine? Care Costel? A, da! Motanul, am uitat să vă spun că așa îl cheamă pe mâncătorul ăla plin de purici, de Ham-Ham-burgeri (am zis eu că are carne de câine mâncarea aia de Fast Food)!!! Dar în fine...!
Deschid mail-ul și vad o poză! Nici nu văd bine ce-i acolo, am privirea o ceață totală! Și pentru că nu o văd eu bine, am zis să o public așa cum e! Fără retușuri! Am postat-o mai jos!
Am închis laptop-ul. Am roți de moară în ochi și privire mi-e plină de nisip! Și în cap... o mahmureală de zile mari! Nu mai pot! M-am dus și m-am culcat înapoi! Mai bine mă scol mâine!



*[]--- cook
*:D big grin


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!